آشنايي با كفپوش ها و انواع بينظير آن

همان طور كه اكثريت شما ميدانيد ، كفپوش داراي الگو ها و مدلهاي مختلفي است . مطمئنا خبر داريد كه  اين محصول ابزاري براي پوشاندن كف منزل و فضاهاي ديگر مي باشد . بدين ترتيب ، شما خوانندگان عزيز ميتوانيد از انواع كفپوش براي تغيير و زيبا سازي محيط زندگي خود استفاده نمائيد و از دكوراسيون منزل خود نهايت استفاده را ببريد .

بهتر است بدانيد و آگاه باشيد كه در زندگي امروزي ، تصور مكاني بدون كفپوش غير ممكن است . در همين راستا ، انواع فرش و موكت‌ها ، انواع پاركت‌ ، سنگ ، كاشي ، سراميك و … به طراحان و معماران حرفه اي اجازه ميدهد تا به راحتي و آسان ترين راهكار محيط را زيباتر و خاص تر كنند و بيشتر از بودن در آن محيط لذت ببرند  .

درادامه سايت ويكي سرا قصد دارد كه به تشريح تاريخچه اين محصول و مدلهاي خاص و مختلف آن بپردازد .

كفپوش چيست ؟

بطور كلي بايد دانست كه مواد و تركيبات مختلف و متفاوتي وجود دارند كه ميتوان به وسيله آنها كف ساختمان و يا هر فضاي ديگري را پوشش داد . بنابراين ؛ بهتر است كه براي انتخاب و خريد اين كالا حوصله داشته باشيد و براي آن وقت بگذاريد و مدلهاي مختلف موجود در بازار را با دقت كافي بررسي كنيد . در هنگام خريد اين محصول بايد به مواردي نظير ميزان رفت و آمد و مكاني كه قصد استفاده از كفپوش را داريد ، توجه داشته باشيد .


تاريخچه كفپوش

گفتني است كه زمان پيدايش كف پوش ها به دوران هاي خيلي قبل برمي گردد . در اين راستا ، افراد از ساختارها و تركيبات مختلف براي پوشاندن كف هر فضايي استفاده مي‌كردند . لازم است در اين زمينه آگاهي لازم را داشته باشيد كه در آن زمان بيشتر افراد از كاه ، حصير ، پوست نمك‌سود شده حيوانات را روي زمين مي‌انداختند تا يك لايه خاصي ايجاد كند .

قائدتا پوشش كف اتاق در دكوراسيون داخلي از اهميت بالايي برخوردار است ، بسياري از اشخاص از همان زمانهاي قديم ، دكور اتاق را بر مبناي پوشش كف پيش مي بردند . به طور معمول ، انسان ها از هر متريالي كه در نزديك و اطراف شان بود استفاده ميكردند و كف منزل را با آن مي پوشانند . دقت نمائيد كه پاشيدن خون حيوانات ، علي الخصوص خون خوك ، باعث مي‌شد ، سطح حاصل از مواد زائد سريع‌ تر به هم بچسبد و سفت تر شود . براي كاهش بوي فضولات از گياه نعناع به همراه تركيبات بوگير استفاده مي كردند .

 

انواع مختلف كفپوش

مهم است بدانيد كه كفپوش داراي الگو و مدلهاي مختلفي است ، دراصل شما ميتوانيد به وسيله اين محصول كف ساختمان را پوشش دهيد . از اين كالا مي توان در مكان هاي مختلف نيز استفاده كرد . اين متريال بنا به كاربردشان به گونه هاي مختلفي از قبيل اپوكسي، حفاظتي ، كفپوش گرمايشي ، پرزدار تقسيم ميشود .

پيشنهاد ما اينست كه بر اساس استايل و الگو خانه خود از اين محصولات استفاده كنيد . همچنين در هنگام خريد كفپوش به محل اجراء  و پياده سازي آن فكر كنيد ، زيرا توجه كردن به اين موضوع هزينه هاي جانبي شما را بطرز عجيبي كاهش ميدهد . براي انتخاب و خريد كفپوش به عوامل ديگري نظير سليقه شخصي ، ميزان بودجه ، مقاومت در برابر آتش سوزي ، نماي مناسب ، توجه كنيد .

در ادامه اين مبحث كاربردي با ما همراه باشيد تا با مدلهاي مختلف و خاص اين محصول آشنا شويد .

 

كفپوش بتن

خوشبختانه بتن يكي از متداول ترين مصالح براي طراحي داخلي و كف سازي منازل مي باشد . شما ميتوانيد از انواع بتن هاي سبك نظير هبلكس، سيپوركس و پرلكس استفاده كنيد . به طور كلي اگر از پيروان سبك مدرن و كلاسيك هستيد ، بهتر است از اين متريال براي خانه خود استفاده كنيد . كفپوش هاي بتوني با ظاهري متفاوت و شكيل به بازار عرضه ميشوند .

آگاه باشيد كه از كاشي هاي بتني براي زيبا سازي هر فضايي ميتوانيد استفاده كنيد . كف پوش بتني در برابر وزن و فشار وارده داراي مقاومت فوق العاده خوبي است . همچنين دوام و ماندگاري اين كفپوش ها به دليل استحكام زياد و تطابق با شرايط آب و هوايي از ساير محصولات خيلي بيشتر است . به صورت طبيعي رنگ بتن ، طوسي و خاكستري مات است ، بدين منظور ، بهتر است كه براي خاص تر شدن دكوراسيون داخلي خود از تجهيزات رنگي در كنار اين محصول استفاده كنيد و از زيبايي محيط زندگي خود لذت دوچنداني ببريد .

 

كفپوش پلي يورتان

در حقيقت كفپوش پلي يورتان يك پليمرهاي صنعتي است . اين متريال داراي خواص و فوايد بي شماري و بي نظيري  است . كفپوش پلي يورتان ، كفپوشي دو جزئي است . به خاطر داشته باشيد كه اين پوشش حلالي ندارد ، جالب است بدانيد اين متريال به صورت مايع است . بنابراين گفته مييشود كه اگر به دنبال كفپوش هاي خاصي هستيد ، بهتر است از اين الگو براي دكوراسيون خانه خود استفاده كنيد .

 

كفپوش صنعتي

ناگفته نماند كه اين كفپوش را ميتوانيد در هر فضايي اجرا و پياده سازي كنيد . كفپوش هاي صنعتي داراي متريال سيمان و پليمر است . كفپوش صنعتي ميتواند بصورت آنتي باكتريال و يا آنتي الكترو استاتيك اجرا كنيد ، از اين رو بهتر است بدانيد كه براي هر محيطي كفپوش صنعتي مناسب و خوب است . به عنوان مثال ؛ در محيط هايي همچون اتاق عمل ، اتاق سرور ، داروسازي ، بيمارستان ، آزمايشگاه و … ميتوان از كفپوش صنعتي اپوكسي آنتي باكتريال و يا اپوكسي آنتي الكترو استاتيك استفاده كرد .

 

كفپوش شيشه اي

فراموش نكنيد كه نمونه اي ديگر از انواع پوشش هايي كه مي توانيد در طراحي ساختمان مورد استفاده قرار دهيد ، پوشش هاي شيشه اي است . از اين پوشش ها را در هر فضايي ميتوانيد استفاده كنيد . باورهاي غلطي در مورد استفاده از اين پوشش وجود دارند . براي مثال برخي از افراد فكر مي كنند اين پوشش ها به اندازه كافي استقامت ندارند ، اما در واقع اين چنين نيست و اشتباه مي كنيد . لذا همانند ساير پوشش ها ، كفپوش شيشه اي نيز در اندازه هاي مختلف توليد ميشود ، شما ميتوانيد براساس نياز و سليقه خود از مدلهاي مختلف اين كالا استفاده كنيد .

 

كفپوش سنگي

در حالت كلي ، اگر از دوست داريد كه پوشش هاي لاكچري و جذابي داشتته باشيد ؛ بهتر است از اين پوشش براي خانه خود استفاده كنيد . چون كلاس اين مدل از كفپوش ، يك سر و گردن ، بالاتر از انواع ديگر است . از انواع مختلف سنگ به عنوان پوشش كف ميتوانيد استفاده كنيد . به طور مثال ، سنگ مرمر به خاطر ساختاري كه دارد ، گرما را به خود جذب نمي‌كند ، در نتيجه براي مناطق گرمسير ، ايده‌آل است .

همچنين از پارامترهاي مهم در هنگام انتخاب و خريد سنگ مي توان به ميزان اصطكاك و ميزان جذب آب آن اشاره كرد . درمجموع مي خواهيم بگوئيم كه سنگ داراي مزايا و فوايد بي شماري مي باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.