ايده ها و خلاقيت هاي زيبا براي دكوراسيون حمام هاي كوچك

 مسلما در تمام منازل  حمام وجود دارد و نبود حمام در يك منزل  نشانه ي كامل نبودن آن است  . بدين ترتيب همانطور كه آشپزخانه كاربرد هاي اساسي در منازل دارد ، حمام نيز مانند آشپزخانه كاربرد هاي مهمي دارد . امروزه  به دلايل مختلفي خانه ها را كوچك و نقلي ميسازند ، دراين مواقع ؛ طراحان دكوراسيون ، فضاي كمتري را براي حمام در نظر مي گيرند . براي همين انتخاب يك دكوراسيون حمام طراحي كاملا دشواري مي باشد .

به همين دليل، بايد دكوراسيون حمام هاي كوچك خود را طوري تزئين و چيدمان كنيد كه همه ي وسايل هاي مورد نياز را داشته باشد . در همين راستا ، فراموش نكنيد كه در دكوراسيون حمام هاي كوچك بايد كليه ي وسايل هايي كه ميخواهيد در آنجا قرار دهيد را با فضاي موجود بسنجيد و بهترين مكان را براي آن پيدا كنيد .

دكوراسيون حمام كوچك

 

حال كه متوجه شده ايد كه امروزه كارشناسان و طراحان منازل  به دليل كاهش ابعاد خانه ، فضاي كمتري را به حمام اختصاص ميدهند . بدين ترتيب مي توانيد با استفاده از الگو هاي مدرن اين محيط را به بهترين نحو دكوراسيون كنيد . در اين مبحث ما قصد داريم كه الگوهاي طراحي و زيباسازي اين محيط پراهميت را براي شما عزيزان بازگو كنيم .

 

استفاده از تابلو 

شايد برايتان عجيب باشد ولي بايد دانست كه تابلو مي تواند فضاي شما را خاص تر و جذاب تر كند . بنابراين بهتر است كه براي خريد و انتخاب اين شي ارزشمند ، وقت بگذاريد و الگوهاي موجود در بازار را با دقت و اصولي بررسي كنيد . در اصل شما با استفاده از وسيله خاص قادر هستيد حمام خود را بزرگ تر و زيبا تر از قبل نمايش دهيد . زيرا تابلو مي تواند هر محيطي را خاص و دل انگيز كند و از ديدن آن در حمام خود لذت ببريد . با اين اوصاف ، خوب است كه از خلاقيت هاي ناب و ايده آل خود نيز غافل نشويد و از الگوهاي  فوق العاده زيباي تابلو استفاده كنيد .

در نهايت بايد دقت داشته باشيد كه انتخاب تابلو براي اين محيط كار بسيار سخت و دشواري است . چون توجه نكردن به  اين موضوع مي تواند حس منفي و بدي را به شما منتقل كند .

 

استفاده از پرده در حمام براي ايجاد دكور زيباتر 

اگر توجه كرده باشيد ، با اندكي خلاقيت و سليقه منحصر به فرد خود مي توانيد فضاي حمامتان را شخصي تر كنيد . بطور كلي اولين چيزي كه در هنگام انتخاب پرده براي حمام بايد به آن دقت كنيد انتخاب طرح و رنگ پرده است . بايد بدانيد كه رنگ پرده حمام بايد به گونه اي انتخاب شود كه با رنگ ساير وسايل موجود در دكوراسيون حمام مطابقت و همخواني داشته باشد . به عنوان مثال ، اگر حمام منزل شما داراي متراژ كوچكي مي باشد ، لازم است كه پرده هاي روشن را انتخاب نمائيد  تا فضاي حمام بزرگتر و دلبازتر ديده شود .


استفاده از وسايل خاص در حمام 

فراموش نكنيد كه حتي كوچكترين حمام ها را مي توانيد تبديل به يك حمام شيك و دوست داشتني تر كنيد ، فقط كافيست كه به فضاي اطراف حمام تان جزئيات خاص و زيبا اضافه كنيد  . بطور مثال ، اضافه كردن يك صندلي شيشه اي و يا چند دكوري كوچك مي تواند حمام شما را خاص تر و جذاب تر كند .

 

تركيب كفپوش تيره با رنگهاي روشن 

اكثريت ما مي دانيم كه ديوارهاي تيره فضاي حمام هاي كوچك را دلگير و غم انگيز نشان مي دهند ، اما درعوض  ديوارهاي روشن نور را منعكس كرده و فضا را زيبا تر مي كند . بنابراين پيشنهاد ميشود  كه در حمام هاي كوچك از رنگ هاي روشن استفاده شود و درصورت نياز فقط كف حمام را تيره كنيد . همچنين آگاه باشيد كه اگر كفپوش حمام شما چوبي است ، به دنبال كاشي هايي باشيد كه با رنگ چوب همخواني داشته باشند . استفاده و اجراي اين الگو فضاي حمام كوچك شما عزيزان را بزرگتر و زيباتر نمايش مي دهد .

 

استفاده از تجهيزات چند منظوره

توجه كنيد كه اگر حمام كوچكي داريد و قصد داريد كه آن را  به نحو احسن دكوراسيون كنيد ، بايستي براي اين محيط وقت بگذاريد و حوصله داشته باشيد . به عنوان مثال : براي خريد و انتخاب ميز روشويي شما بايد مدلهاي جذاب و الگوهاي مختلف اين محصول را بطور دقيق بررسي كنيد ، درمجموع  ، بهتر است شما كاربران عزيز به دنبال كالايي برويد كه به غير از ميز توالت براي قرار دادن تجهيزات ديگر فضاي كافي داشته باشد .

 

استفاده از پالت هاي روشن

در حقيقت  براي زيباسازي و افزايش ابعاد محيط بهتر است از رنگهاي روشن و موردپسند  خود استفاده كنيد . مثلا شما مي‌توانيد از رنگ هاي خنثي و روشن مانند سفيد ، خاكستري روشن ، كرم روشن يا رنگ هاي پاستلي كه يكي از مهم ترين ترند هاي رنگي است  ، استفاده كنيد . خبر خوب در اينجا اينست كه با استفاده از اين رنگها محيط حمام شما بزرگ تر و خاص تر ديده مي شود . 

ايجاد تضاد در فضا

لازم است بدانيد كه اگر قانون تضاد را بطور دقيق بدانيد و از آن پيروي كنيد ،  مي توانيد ابعاد حمام خود را افزايش دهيد و از تماشاي آن لذت ببريد .همچنين بهتر است از اين نكته نيز غافل نشويد كه شما عزيزان مي توانيد يكي از ديوارهاي حمام را انتخاب و آن را با رنگ تيره و يا كاغذ ديواري تزيين كنيد . با استفاده از اين همين تركيب ساده و كم خرج محيط حمام شما خاص مي شود .

 

دكوراسيون حمام با استفاده از آينه

ناگفته نماند كه اگر به دنبال تغيير دكوراسيون حمام كوچك خود هستيد ، بهتر است از آينه هاي مختلف و متفاوت غافل نشويد و زيبايي فضاي خود را دوبرابر كنيد . در اصل آينه ها با انعكاس نور از سطح خود محيط را بزرگ تر نشان مي دهند . بنابراين اگر فضاي عمودي خالي در اختيار داريد ، بهتر است آن مكان را با الگوهاي مختلف دكوراسيون و زيبا سازي كنيد . براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با انواع مدل هاي آينه ديواري ميتوانيد سري به مقاله ( تزيين ديوار با آينه با ايده هاي زيبا و اصولي + روش ها ) بزنيد .

 

شلف هاي آهن ربايي براي دكوراسيون حمام

معمولا همه شما كاربران ارجمند ميدانيد كه همه ما وسايل زيادي در حمام خود داريم و گاهي وقت ها زمان زيادي را صرف پيدا كردن آنها در حمام و يا سرويس بهداشتي مي كنيم . بدين ترتيب ، براي خلاصي از اين هرج و مرج بهتر است از شلف هاي آهن ربايي خوب و مناسب استفاده كنيد . درمجموع آنها را روي ديوار نصب كنيد و سپس وسايل فلزي كوچك و پركاربرد خود را از آن آويزان كنيد .

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.