ترموود چيست؟ و نقش آن در دكوراسيون داخلي

عمدتا همه افراد از ديرباز تاكنون از چوب براي زيباسازي و تغيير دكوراسيون خانه خود استفاده مي كردند . زيرا اين متريال داراي طول عمر زياد و دوام بالايي است . به طور معمول ، يكي از خاص ترين و مهمترين الگوهاي چوب براي دكوراسيون فضاي خارجي و داخلي خانه چوب ترموود يا همان چوب ترمو است . بدين ترتيب ، در اين شرايط حياتي و خوب ، مهندسان با تغيير ساختار سلولي متريال پايه چوب اين كالا را توليد كرده اند . ناگفته نماند كه  اين ساختار دوستدار و علاقه مند به طبيعت است و در اصل مي توان گفت كه به محيط زيست آسيب نمي رساند . همچنان از خواص اعجاب انگيز و فوايد دلپذير اين متريال خاص مي توان به مقاومت بالا ، عدم پوسيدگي ، افزايش استحكام و ديگر موارد كليدي اشاره كرد .

درادامه مقاله ويكي سرا سعي دارد كه خواص ترموود و نقش آن دردكوراسون داخلي منزل را براي شما سروران شرح دهد .

ترموود و نقش آن در دكوراسيون

 

معمولا چوب يك متريال به دلنشين و ساختار هميشه در دسترس است كه افراد از همان قديم الايام از اين متريال پرطرفدار و خواستني براي زيبا سازي خانه خود استفاده مي كردند .دراين شرايط ايده آل براي دريافت آگاهي و اطلاعات بيشتر ، مهندسان براي افزايش طول عمر اين محصول دست به تحقيق و پژوهش زدنند ، بعد از مطالعه آگاهانه و بررسي با دقت اين ساختار ، توانسته اند چوب ترموود را به وجود بياورند . دقت داشته باشيد كه براي ساخت و ايجاد چوب ترموود شما كاربران محترم  ميتوانيد از الگوهاي مختلف چوب استفاده كنيد . از اين نكته نيز غافل نشويد كه چوب ساده با چوب ترموود كمي متفاوت است و فوق دارد كه در ادامه مي خواهيم علت تفاوت اين متريال معروف را برايتان بازگو كنيم .

احتمالا ، در حالت پايه افراد بعد از آماده كردن الوار چوب تنها يك ماده براق كننده بر روي متريال خام مي‌ريزند تا مقاومت و عمر مفيد و طولاني اين محصول فوق العاده خاص را افزايش دهند .به خاطر داشته باشيد كه مهندسان براي ساخت و اجراي ترموود از حرارت خاصي استفاده مي كنند . در اصل حرارت و گرما دادن به محصول مقاومت و كيفيت اين چوب را دوچندان مي كند . درنهايت خبرخوب دراينجا اينست كه از اين متريال مي توان براي زيبا سازي فضاي خارج و داخل منزل نيز استفاده كرد .

 

تاريخچه چوب ترموود

قاعدتا همانگونه كه تا به اينجا گفتيم ، افراد از ديرباز تاكنون براي بالا بردن عمر مفيد ساختار چوب از حرارت و دماي ويژه اي نيز استفاده مي كردند . به عنوان مثال ؛  اولين بار در سال 1930 مهندسان دست به ساخت و اجراي اين متريال زدند . دقت نمائيد كه كشور فنلاند از پيشتازان صنعت ترموود است . اين كشور براي اولين بار خط توليد اين چوب راه اندازي و اقدام به توليد آن نمود . علاوه بر آن ، اين كشور يك مركز و انجمن تحقيقات و بررسي هاي فني ترموود به نام VTT راه اندازي كرد .

به ياد داشته باشيد كه مهندسان و كارشناسان بعد از مدت طولاني بررسي و تحقيق بر روي اين متريال توانسته اند اين محصول را در سال 2001 روانه بازار كنند و از آن استفاده كافي كنند . حتي خوب است ، براي اينكه بتوانيم دگرگوني هاي فيزيكي و شيميايي حاصل از افزايش دما را بر روي چوب به خوبي درك كنيم ، نياز است كه ساختارها ، ويژگي ها و تركيبات اصلي و اساسي چوب را كه شامل : سلولز ، همي سلولزها و ليگنين ها هستند را به خوبي بشناسيم ، زيرا اين عناصر تحت فشار ، حرارت ، كاهش مي يابند و در اثر گرما تبخير مي شوند .

 

مراحل ساخت و تبديل چوب ساده به متريال ترموود 

درادامه قصد داريم براي افزايش اطلاعات بيشتر شما خوانندگان ارجمند را با مراحل توليد و تبديل چوب ساده به چوب ترموود آشنا كنيم :

گام اول :

شايان ذكر است كه بدانيد دراين مرحله بايد ابتدا چوب مورد نظر خود را انتخاب كنيد و آن را برش دهيد و آماده كنيد . بدين ترتيب ، بعد از آماده كردن اين ساختار ها آنها را در كوره قرار دهيد و دماي كوره را به 100 درجه سانتيگراد برسانيد . اين نكته را درنظر داشته باشيد كه ممكن است در بين كار اين دما افزايش يابد ، بهتر است چوب را رها نكنيد و آنها را بطور دقيق تر بررسي كنيد .

 

گام دوم :

حال در اينجا بايد چوب خشك شده خود را از داخل كوره خارج كنيد و براساس ميزان تري چوب و خشكي آنها را طبقه بندي و جدا سازي كنيد . بعد از انجام اين كار بايد چوب ها را مجددا درون كوره قرار دهيد . در اين مرحله چوب بايد كاملا خشك شود و هيچ گونه شيره و صمغ در داخل آن باقي نماند . درنتيجه اين مرحله را تا زماني انجام مي دهيد كه رنگ چوب تغيير كند و روشن شود . دركل بهتر است كه براي مشتعل نشدن چوب يك طرف آن را در داخل كوره قرار دهيد .

 

گام سوم :

فراموش نكنيد كه در اين مرحله بايد چوب را توسط ابزاري خاص از كوره خارج كنيد و بر روي يك سطح قرار دهيد ، و بعد به وسيله آب پاش هاي صنعتي و يا همان غبار پاش گرماي چوب را كاهش دهيد . همواره بايد اين مرحله را تا زماني كه چوب كاملا خنك مي شود انجام دهيد . معمولا در چنين شرايطي چوب بخش بسيار زيادي از صمغ خود را از دست داده و ميتوان با خيال راحت از آن استفاده كرد . يادتان باشد كه با توجه به حرارت بسيار زيادي كه چوب از سر گذرانده است ساختار و بافت آن عاري از هر نوع عناصر مغذي براي حشرات چوب خوار مي باشد .

 

ايجاد تجهيزات براي دكوراسيون خانه با ترموود

ناگفته نماند كه امروزه افراد به دنبال تجهيزات و وسايلي هستند كه بتوانند به محيط زندگي خود نظم و سامان دهند و از تماشاي آن لذت كافي ببرند . بطور كلي عجيب است كه بدانيد يكي از اين المان هاي تزييني شلف هاي تكي يا چند تايي است . شما ميتوانيد از چوب ترموود استفاده كنيد و زيبايي محيط زندگي خود را چند برابر افزايش دهيد . در نهايت بهتر است كه كمي خلاق باشيد و محيط زندگي خود را بطور دقيق بررسي كنيد . به طور كلي شما قادر هستيد اين شلف هاي در هر فضايي از خانه نصب كنيد . همچنين براي پر كردن فضاي خالي شلف ها شما مي توانيد از چند كتاب ، قاب عكس ، گلدان استفاده كنيد .

 

ايجاد در و پنجره چوبي با استفاده از ترموود

خوشبختانه همه ما ميدانيم كه پنجره ها و درب ها زينت بخش هر خانه هستند . براي ساخت اين تجهيزات شما ميتوانيد از متريال چوب يا همان ترموود استفاده كنيد . اگر از طرفداران و پيروان سبك روستيك هستيد ، در اينصورت بهتر است كه از اين ساختار استفاده كنيد و از تماشاي محيط زندگي خود لذت ببريد . همچنين از اين نكته نيز غافل نشويد كه حتي براي زيباسازي فضاي ورودي پاگرد و سرويس خواب مي‌توانيد از اين ماده استفاده كنيد .

 

ساخت پله با ترموود

لازم به ذكر است كه بدانيد ، امروزه وجود متريال و ساختار هاي مختلف و متفاوت دست مصرف كننده را در انتخاب محصول خوب باز گذاشته است . بنابراين اگر از دوست داران و علاقه مندان طبيعت هستيد و استفاده از چوب حس خوب و مطلوبي را به شما منتقل مي كند ، بهتر است از اين متريال غافل نشويد و از آن استفاده كنيد . اين ساختار داراي استحكام و دوام بالايي است . در همين راستا ، شما قادر هستيد از چوب ترموود استفاده كنيد و پله هاي زيبايي را بسازيد . 

حواستان باشد كه اگر فرد تميز هستيد و شلوغ پلوغي و كثيف بودن پله حس بد و ناخوشايندي داريد ، بهتر است از اين متريال استفاده كنيد . شما با استفاده از يك تي نخي ميتوانيد به راحتي سطح پله را تميز كنيد و هر گونه آلايندي را از روي سطح اين ساختار پاك كنيد . شما قادر هستيد از اين ساختار براي ساخت نرده نيز استفاده كنيد و از تماشاي آن لذت ببريد .

درنهايت فراموش نكنيد كه رنگ و الگوهاي مختلف اين محصول به شما اجازه مي دهد تا آزادانه الگو و مدل مدنظر خود را انتخاب كنيد .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.