اصول مدرن و خاص دكوراسيون اتاق مطالعه

اصولا اتاق مطالعه فضايي است كه بايد شخصيت منحصر به فرد را انعكاس دهد .  قائدتا اين فضاي خاص بايد سازماندهي، مبله و تزئين شده باشد تا كاربر بتواند راحت و كارآمد باشد و اصلا نبايد حواس او را پرت كند. با اين وجود، اين به اين معنا نيست كه بايد ساده و خسته كننده باشد .

{ دكوراسيون اتاق مطالعه



بطوركلي، اين اتاق بايد احساس راحتي و آرامش خاطر را براي شما ايجاد كند تا بتوانيد ساعت هاي زيادي را براي انجام كارهاي روزمره خود در اين مكان حضور داشته باشيد و از طرفي ديگر ؛ احساس خستگي و آشفتگي نكنيد . لازم است بدانيد كه زيبا و خاص بودن اين اتاق باعث مي‌شود كه كارايي شما نيز تاثيرات بيشتري داشته باشد . در ادامه ويكي سرا مي خواهد تا شما عزيزان را با چند نمونه ازاتاق مطالعه مدرن زيبا و امروزي و چگونگي رسيدن به اين نوع طراحي  ايده آل و بينظير آشنا كند .

آشنايي با نور پردازي اتاق خواب و انواع آن

درحقيقت همه شما مي دانيد كه اتاق خواب از آن اتاق هايي است كه نور يكي از اصلي ترين اجزاي آن است و جزء ركن اصلي آن به حساب مي آيد. يك نور بسيار ملايم براي شب ها، باعث مي شود تا شما به راحتي خوابتان ببرد و يك خواب راحت و آسوده داشته باشيد .

شايان ذكر است كه ، نورپردازي اتاق خواب يكي از عناصر بسيار مهم و حائز اهميت در فضاهاي مختلف خانه مي باشد . بهتر است كه براي جذابيت بخشيدن به يك فضا بايد روي نورپردازي آن وقت گذاشت و هزينه كرد، زيرا محيطي كه نورپردازي آن بر اساس يك نظم و اصول خاصي باشد، مي‌تواند روي ساير بخش‌هاي مختلف نيز تأثير بخصوصي نيز بگذارد و جلوه زيبايي چشمگيري را به فضاهاي اطراف بدهد .


*** نور پردازي اتاق خواب ***


انواع كاربردي چيدمان تابلو ديواري در دكوراسيون

مسلما داشتن يك ديوار زيبا و پراز تصويرهاي جذاب و چشم نواز باعث منحصر به فرد شدن هر خانه‌اي مي‌شود. اما گاهي اوقات سخت است كه بدانيم براي بهتر شدن اين سبك به دلنشين بايد دقيقا چه كار كنيم يا از كجا شروع كنيم ؟

در جواب اين سوال بايد گفت كه نگران اين موضوع نباشيد ما در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا با استفاده از پوستر ديواري مدرن و روش‌هاي آسان نصب آن ، ديواري خيره كننده و هيجان انگيزي بسازيد .


معمولا ديوارها عنصر مهمي در طراحي و دكوراسيون فضا است و بايستي با توجه به نكات جالب و خاص اين محيط را به بهترين شكل خواستني طراحي كنيم . ميتوانيم با استفاده از تابلو محيط خانه را چيدمان كنيم . درنتيجه مقاله ويكي سرا ، به كمك ما آمده تا ما را با مدل هاي مختلف چيدمان تابلو ديواري آگاه سازد .

{ چيدمان تابلو ديواري }

دكوراسيون آپارتمان كوچك بايد چگونه باشد؟

بايد دانست كه طراحي دكوراسيون آپارتمان كوچك براي افرادي كه تجربه و تخصص كافي در اين زمينه ندارند، كار نسبتا دشوار و سختي است . اين دشواري زماني كه خانه‌اي كوچك باشد، بيشتر هم مي‌ شود. اگر جزء افرادي هستيد كه قصد طراحي و يا تغيير دكوراسيون منزل كوچك خود را داريد، با ايده ها و ترفندهاي جذابي كه در اين مقاله از ويكي سرا ، براي طراحي دكوراسيون خانه هاي كوچك ايراني آوره ايم ، همراه باشيد .

معمولا تزئين و دكوراسيون آپارتمان هاي كوچك كار بسيار هيجان آور و پرچالشي است ولي ممكن است در شرايطي خاص دلهره آور و ناخوشايند باشد . ابتدا سوالي كه پيش مي آيد و هميشه ذهن افراد را مشغول مي كند اينست كه ؛ براي اين كار اول از كجا شروع كنيم . اكنون زمان آن رسيده نيازهاي خود را روي يك كاغذ ياداشت كنيد تا بدانيد بر اساس چه اصول بدون نقصي ، روال كار راه پيش بگيريد .

دكوراسيون آپارتمان كوچك


لازم است بدانيد كه فراتر از اين اصول طراحي ، نكات كليدي و مهمي براي زيبا سازي فضا وجود دارد كه درادامه اين مقاله قصد داريم شما را با همين اصول كليدي آشنا كنيم . بنابراين اگر مدت زمان زيادي است در يك خانه سكونت داريد و يا به تازگي به آنجا نقل مكان كرده ايد و تمايل داريد آپارتمان خود را خاص و لاكچري تر طراحي كنيد ، همراه ما باشيد .

تزيين پاگرد راه پله با ايده ها و خلاقيت هاي جذاب

خوشبختانه با تزيين پاگرد راه پله مي توانيد فضاي راه پله ي منزل خود را به زيباترين و بهترين شكل ممكن در آوريد . در حالت كلي نه تنها روي پاگرد پله ها را مي توانيد تزيين كنيد بلكه ديوار فضاي پاگرد و ديوار راه پله را مي توانيد تزيين كنيد. در اينجا نيز نمونه هايي از تزيينات به دل نشين و زيبا براي  پاگرد راه پله آورده ايم، تا بتوانيد راحت تر از آن ها ايده برداري كنيد .

*** تزيين پاگرد راه پله ***


آشنايي با پتينه كاري و انواع مدل هاي بي نظير آن

بطور كلي ، اگر بخواهيم اين واژه را در لغت مورد بررسي قرار دهيم، بايد بگوئيم كه پتينه به معناي كهنگي و زنگار مي باشد اما در حقيقت اصطلاحي است كه از آن در رنگ كاري ساختمان به عنوان يك سبك فوق العاده كاربردي از كار نقاشي ساختمان به كار مي آيد .

در اينجا تمايل داريم شما را نكات اساسي و مهم درمورد هنر پتينه كاري، انواع مدل هاي آن و اين كه چه جاهايي كاربرد دارد نيز بپردازيم . به طور مثال ، اگر در حال بازسازي، طراحي داخلي و يا هر گونه تغيير در دكوراسيون منزل و يا محل كار خود هستيد و يا دوست داريد كه تغييراتي در ظاهر وسايل منزلتان به وجود آوريد، آشنايي با پتينه كاري مي‌تواند كمك شاياني دراين زمينه داشته باشد .


شايد برايتان پيش بيايد كه  به دنبال مواد خوب و تركيباتي خالص باشيد تا بتوانيد به نحو احسن ،  نماي خانه خود را كلا تغيير دهيد. در اين مواقع ، نظر مثبت ما اينست كه از پتينه كاري كه يكي از راه‌ هاي زيبا و قديمي چيدمان و زيبا سازي خانه است ، كمك بگيريد . در همين راستا ، دقت داشته باشيد كه با استفاده از روش‌ هاي مدرن و كلاسيك اين هنر خاص ميتوانيد خانه خود به بهترين شكل  چيدمان كنيد . بهتر است در اين زمينه آگاهي لازم را داشته باشيد كه پتينه كاري هنري دستي است كه با بهره گيري از بافت و رنگ هاي مختلف ايجاد ميشود . دركل ، پتينه با ايجاد يك سطح خاص استايل فضا را به طور كامل تغيير مي دهد .

تاريخچه پتينه كاري

تزئين راه پله با خلاقيت هاي هنري و شيك

اگر به دنبال ايده خلاقانه و جذاب براي تزئين راه پله خانه خود هستيد؟ به شما پيشنهاد مي كنيم كه اين مطلب را حتما مطالعه كنيد. زيرا در اين مطلب قصد داريم تا ايده هاي جذابي را براي تزئين راه پله منازل بيان كنيم . بهتر است كه در ادامه اين مطلب آموزشي همراه ما باشيد. 

{ دكوراسيون راه پله }

 بطور كلي ، اهميت دادن به تزيين راه پله در دكوراسيون خانه يكي از راهكارهاي كاربردي و اساسي است . اكثر افراد هنگامي كه درباره بازسازي و دكوراسيون داخلي تصميم مي گيرند تزئين راه پله آخرين بخشي است كه به آن فكر مي كنند. در حالي كه در بيشتر خانه ها راه پله نيز جزو اولين مكاني است كه به چشم مي آيد. البته شايد فكر كنيد كه براي تزئين راه پله ايده زيادي وجود ندارد و دست شما بسته است اما بايد به شما اين مژده را بدهيم كه برايتان ايده هاي جذاب و درعين حال ساده داريم كه مي توانيد به راحتي اجرا كنيد و دكور منزل خود را زيباتر از آنچه هست نمايان كنيد .


معرفي ايده و ترفندهاي جذاب براي دكوراسيون و چيدمان اتاق نشيمن

معمولا اين روزها بيشتر افراد عاشق فضاهاي لوكس و دوست داشتني و يا جلوه هاي جذاب براي آن نيزهستند و به مراتب داشتن يك اتاق نشيمن لوكس و زيبا آرزوي هر فردي است . اما متاسفانه در اختيار داشتن چنين فضايي هزينه هاي بالا و سرسام آوري دارد. اما ما در اين مبحث خبر خوبي براي شما عزيزان داريم اگر كمي هوشمندانه و عاقلانه عمل كنيد مي توانيد با هزينه بسيار كم خانه خود را زيبا تر جلوه دهيد و به اصطلاح يك اتاق نشيمن لاكچري و فوق العاده دوست داشتني داشته باشيد . هر چند اين اصطلاح لاكچري هم از اشتباهات بسيار رايج در زبان فارسي امروزي است .


* چيدمان و دكوراسيون اتاق نشيمن *



در واقع ، دكوراسيون و چيدمان اتاق نشيمن يكي از مهمترين فاكتورهاي اساسي و زيبايي در خانه هاي امروزي مي باشد ،  چرا كه اين اتاق ، يكي از فضاهاي پر رفت وآمد در هر خانه اي است .

همان‌ طور كه همه ما ميدانيم ، اتاق نشيمن فضايي بوده كه خانواده بعد از گذراندن يك روز طولاني ، بيشترين وقت خود را در آنجا سپري مي كنند . در اصل ، اين مكان مي تواند خستگي افراد را كاهش دهد و از طرفي حس و حال آنها را به طرز خاص و باورنكردني افزايش دهد . همانطور كه در ابتداي مطلب نيز بدان اشاره كرديم همه ما عاشق فضاهاي زيبا و لوكس هستيم و تمايل داريم كه اتاق نشيمن خود را به بهترين شكل چيدمان كنيم .

هرگز اين نكته را فراموش نكنيد كه اتاق نشيمن بايد چندين نياز متنوع مانند راحتي ، زيبايي ، سرگرمي و حتي دل‌ گرمي را تامين كند ، بنابراين دكوراسيون آن كاملا مهم و حائز اهميت است و بايد با آگاهي و اطلاعات بيشتر اين اتاق را طراحي كنيم . در اين مقاله از ويكي سرا ، ميخواهيم شما عزيزان را با بهترين نوع ايده ها و ترفند هاي جذاب براي چيدمان و دكوراسيون اتاق نشيمن آشنا كنيم و ايده هاي جذاب و زيباي شما را بشناسيم  .

هر آنچه بايد درمورد عدد كوآ و نحوه محاسبه آن بدانيد.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد عدد كوا يا گوآ چيست و در چه زمينه اي از آن استفاده مي شود ؟

حقيقتا عدد كوآ يك روش باستاني چيني مي باشد كه در علم فنگ شويي نيز از آن استفاده مي شود .

اين علم طبق فلسفه تائو ، به ما كمك مي كند كه افراد از چه عنصر حاكم بر اساس فعل و انفعالات طبيعت و زماني كه متولد شده ايم چه انرژي و عنصري در طبيعت حاكم و از آن برخوردار مي باشيم. بطور كلي ، مي توانيم بگوئيم عدد كوآ اصلي‌ترين روش براي كشف و درك عناصر و طبع انسان و درك ميزان سازگاري انسان با محيط مي باشد كه در فنگ شويي نيز كاربرد ويژه اي دارد.

عدد كوا  چيست ؟


مثلا اين‌ كه تاريخ تولد چه ارتباطي به عنصر شخص دارد هم مي تواند موضوع جالبي براي افراد باشد ;I درادامه به تعريف  اينكه عدد كوآ چيست و نحوه محاسبه آن چگونه است؟ مي پردازيم و اين موضوع را بررسي مي كنيم . 

آشنايي با ترفندهاي جذاب براي فنگ شويي آشپزخانه

فنگ شويي آشپزخانه يكي از روش‌هاي فوق العاده براي ايجاد انرژي مثبت قلب خانه، يعني آشپزخانه مي باشد . بنابراين ، اگر از فضاي خسته‌كننده و كسل كننده آشپزخانه خود خسته شده‌ايد ودوست داريد انرژي بيشتري به كانون گرماي خانه، يعني آشپزخانه، بدهيد، اگر مي‌خواهيد با عشق و لذت بيشتري نيز آشپزي كنيد و ساعت‌هاي طولاني در آشپزخانه وقت بگذرانيد، بهتر است با اصول فنگ شويي آشپزخانه كه روش مناسبي است ، آشنا شويد.

بهتر است بدانيد در علم Feng Shui ، آشپزخانه به عنوان يكي از فضاهاي مهم و اصلي خانه ، ميتواند شادي روزافزوني را در اختيار خانواده قرار دهد . هنگامي كه اصول فنگ شويي را ياد گرفتيد مي توانيد به راحتي آشپزخانه خود را به فضايي آرام و دل انگيز تبديل كنيد .

فنگ شويي آشپزخانه


ويكي سرا در ادامه نكات مهم و كليدي را براي دكوراسيون و سازماندهي آشپزخانه در اختيار شما قرار ميدهد ، تا از آنها الهام بگيريد و آشپزخانه خود را به بهترين شكل ممكن طراحي كنيد .