آشنايي با نور پردازي اتاق خواب و انواع آن

درحقيقت همه شما مي دانيد كه اتاق خواب از آن اتاق هايي است كه نور يكي از اصلي ترين اجزاي آن است و جزء ركن اصلي آن به حساب مي آيد. يك نور بسيار ملايم براي شب ها، باعث مي شود تا شما به راحتي خوابتان ببرد و يك خواب راحت و آسوده داشته باشيد .

شايان ذكر است كه ، نورپردازي اتاق خواب يكي از عناصر بسيار مهم و حائز اهميت در فضاهاي مختلف خانه مي باشد . بهتر است كه براي جذابيت بخشيدن به يك فضا بايد روي نورپردازي آن وقت گذاشت و هزينه كرد، زيرا محيطي كه نورپردازي آن بر اساس يك نظم و اصول خاصي باشد، مي‌تواند روي ساير بخش‌هاي مختلف نيز تأثير بخصوصي نيز بگذارد و جلوه زيبايي چشمگيري را به فضاهاي اطراف بدهد .


*** نور پردازي اتاق خواب ***


تقريبا مي دانيد كه ، وسايل و تجهيزات نور پردازي بسيار متنوع و جذاب هستند و از اين رو دست مصرف كننده را باز گذاشته اند بنابراين بهتر است بدانيد ، زماني ميتوانيد نماي اتاق خود را به بهترين شكل نمايش دهيد كه از عناصر نورپردازي به طور دقيق استفاده كرده باشيد . در همين راستا ، به خاطر داشته باشيد كه انعكاس نور در اشيا و يا روي ديوار يا سقف و فضاهاي ديگر ميتواند محيط زندگي ما را جذاب تر و دل نواز كند .

درادامه تمايل داريم شما خوانندگان ارجمند را با انواع وسايل نور پردازي اساسي و خاص براي اتاق خواب نيز آشنا كنيم .

گفتني است كه  وسايل روشنايي يكي از مهمترين وسايل مورد نياز هر خانه است . بدين ترتيب ، بايد اطلاعات و دانش كافي داشته باشيد كه نور خورشيد منبع اصلي انرژي محسوب ميشود و ميتواند بر روح و روان افراد تاثيرات مثبتي به جاي بگذارد . با اين اوصاف ، اگر از داشتن نور طبيعي بي بهره ايد،  ميتوانيد از نورهاي غير طبيعي نيز استفاده كنيد .

همچنين بهتر است كه براي آگاهي بيشتر با انواع وسايل نور پردازي ادامه مقاله را بخوانيد .

 

* تشخيص نور مناسب براي اتاق خواب *

اساسا يكي از نكات ارزشمند و ويژه وسايل و تجهيزاتي كه قادرند بر حال روحي افراد تاثيرات مثبت و نيز منفي به جاي بگذارد ، نورپردازي است . لازم است كه درهنگام انتخاب نوع نور پردازي و ايجاد روشنايي براي اتاق خواب به يكسري توصيه هاي مهم توجه داشته باشيد . درمجموع مي خواهيم شما عزيزان را متوجه كنيم كه اين بخش را نبايد بي اهميت بدانيد و با توجه داشتن به وسايل نور پردازي اتاق خواب ، كه در ادامه برايتان بازگو مي كنيم، آنرا طراحي كنيد .

 

* مدل هاي خاص نور پردازي *

دراين بخش حساس و جذاب مي خواهيم شما عزيزان را با انواع مختلف مدل ها و روش هاي نور پردازي خاص و شگفت انگيز براي ديزاين اتاق خواب آشنا نمائيم .

 

نور پردازي دكوراتيو

خوب است بدانيد كه روش دكوراتيو يكي از پر طرف دار ترين و خاص ترين روش هاي نورپردازي اتاق خواب مي باشد  . اين نور پردازي در باطن نقشي مهم و كليدي دارند و قادر ميباشد حس و حال افراد را بطرز باورنكردني مثبت كند . در مجموع مجسمه هاي نور پردازي شده فضايي طبيعي و دكوراتيو را ايجاد ميكنند و قادر هستند محيط خانه را زيباتر كنند .

 

ديوار كوب

شايد نام اين مدل برايتان ناشناس باشد كه اين وسيله تزييني و خاص بر گرفته از سبك معاصر و نيز دكوراسيون روستيك است . توجه داشته باشيد كه با استفاده از آن ميتوانيد نماي خانه را به طور كلي تغيير دهيد . ديواركوب ها همواره ميتوانند دكور اتاق خواب را زيبا تر كند و به آن مكان نماي زيبايي ببخشند . اين وسايل تزئيني گزينه ي جذاب و مناسبي براي نورپردازي اتاق هستند و معمولا در دو طرف تخت خواب روي ديوار نصب مي شوند .

در همين راستا ، اگر مقاله فنگ شويي اتاق خواب را مطالعه كرده باشيد حتما اين اصل را ميشناسيد . اين عنصر دكوراتيو موثر در نورپردازي بايد نزديك به تخت خواب نصب شود تا بتوانيد به راحتي به آن دسترسي داشته باشيد و براي روشن كردن و نيز خاموش كردن آن نيازي نباشد از تخت بلند شويد . بهترين نوع اين منبع روشنايي كم نور ترين آن است ، زيرا نور زياد چشم را اذيت ميكند و ميتواند خواب افراد را خراب كند .

 

آويز سنتي

اگر مايل هستيد كه لطافت و نرمي نورپردازي را در فضاي اتاق خواب به نمايش بگذاريد ، بهتر است از آويز هاي شيشه اي مات استفاده كنيد . اين وسيله خاص و جذاب ، براي خانه هاي كلاسيك و قديمي بسيار مناسب است و ميتواند در كنار پتينه كاري نماي اتاق را تغيير دهد .

همچنين اگر قصد خريد آويز داريد، ابتدا مطمئن شويد كه كدام حباب با دكوراسيون اتاق خواب همخواني بيشتري دارد و نور مورد نياز شما را فراهم مي كند . در نتيجه از اين موضوع مهم نيز غافل نشويد . زيرا قادر است هزينه شما را به ميزان قابل توجهي نيز افزايش دهد ، پس دقت نمائيد كه عاقلانه تر خريد كنيد .

 

آويز سبك روستيك

غالبا شما عزيزان مي توانيد زيبايي اتاق خواب خود را با لامپ آويز چوبي دو برابر كنيد . استفاده از متريال ها و اشكال طبيعي در دنياي مدرن امروز بسيار رايج شده و افراد بسياري به آن ها علاقمند هستند . چوب و فلزهاي روستيك كه دور تا دور لامپ حبابي معمولي قرار مي گيرند سبكي فوق العاده جذابي را به تصوير مي كشند كه قادر هستند نماي خانه را زيباتر كند .

 

آويز سبك بوهميايي

توجه داشته باشيد كه اگر اتاق خواب خود را با سبك بوهميايي طراحي كرده ايد ميتوانيد از اين تم نيز براي آويز خود استفاده كنيد . آوريز هاي بوهميايي بهترين انتخاب براي سبك شما ميباشند و قادرند نماي خانه را زيباتر كنند . سعي كنيد قابي را انتخاب كنيد كه از متريال هاي طبيعي مانند چوب و فلز درسته شده باشد . اين سبك به طور كلي داري المان ها و الگوهاي پيچيده و خاص است .

درنهايت، يك آويز بوهميايي كه با ريسمان و زنجير طراحي شود ، قادر است زيبايي فضاي اتاق شما را دوچندان كند . در همين راستا ، براي كسب آگاهي بيشتر درمورد اين سبك نوين در بين كاغذ ديواري ها ميتوانيد مقاله ( انواع كاغذ ديواري از نظر جنس ، طرح ، زيبايي و كاربرد ) را مطالعه نمائيد  .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.