معرفي ايده و ترفندهاي جذاب براي دكوراسيون و چيدمان اتاق نشيمن

معمولا اين روزها بيشتر افراد عاشق فضاهاي لوكس و دوست داشتني و يا جلوه هاي جذاب براي آن نيزهستند و به مراتب داشتن يك اتاق نشيمن لوكس و زيبا آرزوي هر فردي است . اما متاسفانه در اختيار داشتن چنين فضايي هزينه هاي بالا و سرسام آوري دارد. اما ما در اين مبحث خبر خوبي براي شما عزيزان داريم اگر كمي هوشمندانه و عاقلانه عمل كنيد مي توانيد با هزينه بسيار كم خانه خود را زيبا تر جلوه دهيد و به اصطلاح يك اتاق نشيمن لاكچري و فوق العاده دوست داشتني داشته باشيد . هر چند اين اصطلاح لاكچري هم از اشتباهات بسيار رايج در زبان فارسي امروزي است .


* چيدمان و دكوراسيون اتاق نشيمن *



در واقع ، دكوراسيون و چيدمان اتاق نشيمن يكي از مهمترين فاكتورهاي اساسي و زيبايي در خانه هاي امروزي مي باشد ،  چرا كه اين اتاق ، يكي از فضاهاي پر رفت وآمد در هر خانه اي است .

همان‌ طور كه همه ما ميدانيم ، اتاق نشيمن فضايي بوده كه خانواده بعد از گذراندن يك روز طولاني ، بيشترين وقت خود را در آنجا سپري مي كنند . در اصل ، اين مكان مي تواند خستگي افراد را كاهش دهد و از طرفي حس و حال آنها را به طرز خاص و باورنكردني افزايش دهد . همانطور كه در ابتداي مطلب نيز بدان اشاره كرديم همه ما عاشق فضاهاي زيبا و لوكس هستيم و تمايل داريم كه اتاق نشيمن خود را به بهترين شكل چيدمان كنيم .

هرگز اين نكته را فراموش نكنيد كه اتاق نشيمن بايد چندين نياز متنوع مانند راحتي ، زيبايي ، سرگرمي و حتي دل‌ گرمي را تامين كند ، بنابراين دكوراسيون آن كاملا مهم و حائز اهميت است و بايد با آگاهي و اطلاعات بيشتر اين اتاق را طراحي كنيم . در اين مقاله از ويكي سرا ، ميخواهيم شما عزيزان را با بهترين نوع ايده ها و ترفند هاي جذاب براي چيدمان و دكوراسيون اتاق نشيمن آشنا كنيم و ايده هاي جذاب و زيباي شما را بشناسيم  .

مهم است كه بدانيد ، اين فضا بايد حس خوب و بينظيري را به شما منتقل كند . طبق نظريه روانشناسان حرفه اي ، اتاق نشيمن در صورتي ايده آل و خوب است ، كه بتواند در كنار زيبايي و چيدمان اصولي مطابق اصول طراحي ، فنگ شويي و روانشناسي آرامش شما را نيز افزايش دهد . ناگفته نماند كه براي چيدمان و دكوراسيون بهتر اتاق نشيمن ، شما ميتوانيد از اصول فنگ شويي كمك بگيريد كه در ادامه مي خواهيم توضيحات سودمندي  را خدمت شما ارائه دهيم تا كاملا آگاه شويد كه چگونه ميتوانيد به سادگي اين محيط را زيبا تر چيدمان و دكوراسيون لوكس و جذابي را مهيا كنيد  .

 

ايده ها و نكات طلايي چيدمان اتاق نشيمن

تمامي افراد مي دانند كه تا حد بسياري پلان طراحي شده در ساخت ميتواند تاثير بسزايي روي چيدمان منزل بگذارد و اما زياد لازم نيست كه ذهن خود را درگير كنيد چون اين فقط يك فاكتور است ! بايد دانست كه ابعاد اتاق نشيمن زياد مهم نيست بلكه شما با چيدمان درست و منظم ميتوانيد اين محل را به قدري زيبا و خاص كنيد كه خودتان هم به وجد بياييد . مثلا اگر وسايل شما در كنار يكديگر قرار گرفته اند و داراي چيدمان درستي نيست ، بهتر است اول آنها را منظم و مرتب بچينيد . در كل بايد ،وسايلي را كه استفاده نمي كنيد را از محيط خانه خارج كنيد . اگر به دنبال اطلاعات و راهنمايي هاي بيشتر در اين زمينه هستيد، ميتوانيد مقاله فنگ شويي ويكي سرا را مطالعه كنيد ) .

سيمز هيلديچ ، بنيانگذار نپتون ، معمار برجسته استراليايي مي‌گويد : ( اتاق‌ نشيمن اغلب يكي از پيچيده‌ ترين اتاق‌ هاي خانه براي طراحي است ، زيرا معمولاً فضايي بوده است كه ميتوان هر زمان از آن به طرق مختلف استفاده كرد .

بطور معمول ، اتاق نشيمن بايد جايي براي تماشاي تلويزيون و مكاني براي استراحت ، فضايي براي سرگرمي دوستان ، اتاقي براي نگهداري انواع لوازم و حتي جايي براي غذا خوردن و كار كردن شما عزيزان باشد ، به همين دليل طراحي آن بسيار كاربردي است.

 

اصول چيدمان نشيمن

فضاي نشيمن از طراحي تا فرنيچ آن ميتواند زمين تا آسمان بر روي دكوراسيون شما تاثير گذار باشد . براي آگاهي بيشتر همراه ما باشيد تا اصول طراحي چيدمان نشيمن را بهتر بشناسيد .


پارتيشن بندي اتاق نشيمن :

معمولا اكثر شما با پارتيشن بندي منزل آشنا هستيد و ميدانيد اينگونه طراحي بهترين عملكرد را براي خانه دارد و باعث زيبا شدن فضا نيز مي شود . بطور كلي ، پارتيشن هاي جديد به نحوه اي طراحي شده اند كه اجازه ميدهند نور به راحتي از آنها عبور كند و از اين رو ؛ باعث متعادل شدن انرژي محيط مي شود . اين وسايل تزييني از نظر بصري زيبا و لوكس هستند و قادر ميباشند فضاهاي خانه را از هم ديگر جدا كنند . همچنين ، از اين نكنه نيز غافل نشويد كه شما ميتوانيد از وسايل ابتدايي و ساده براي پارتيش بندي فضاي خانه نيز استفاده كنيد .

 

پارتيشن گياهان طبيعي :

بهتر است بدانيد كه گياهان ديواري نيز يكي از بهترين نوع پارتيشن‌هاي جداكننده هستند ، زيرا علاوه بر زيبايي ، هوا را تميز نگاه ميكند و آلودگي صوتي را كاهش ميدهد . همچنين مي‌توان از چوب خشك و شاخه‌هاي درختان نيز براي ايجاد پارتيشن‌هاي دكوراتيو استفاده كرد. در نهايت ، براي درك بهتر نقش گياهان در دكوراسيون داخلي ميتوانيد مقاله ويكي سرا را مقاله كنيد .

 

پارتيشن چوبي :

تقريبا مي دانيد كه پارتيشن چوبي يكي از وسايل تزييني براي چيدمان نشيمن منزل است ، استفاده از پنل هاي چوبي گزينه اي خاص و محكم است و به دليل شفافيت و نمايي كه دارد ميتواند فضاي شما را نيز زيباتر جلوه دهد . اين پارتيشن ها به دليل شباهت زياد به طرح هاي دكوراسيون روستيك ميتواند حس و حال خانه را به طور كلي تغيير دهد . ميتوانيد از رنگها و نيز مدلهاي خاص آن براساس دكوراسيون و چيدمان خانه خود استفاده كنيد .

 

پارتيشن فلزي :

ناگفته نماند كه طراحان از متريال فلز ، آهن و برنج بيشتر براي طراحي و دكوراسيون اين پارتيشن ها استفاده مي كنند . اين نكته را به خاطر بسپاريد كه فلز به راحتي حالت خود را از دست نمي دهد و دفرمه نمي شود . از اين رو استحكام و مقاومت بالايي دارد . اين پارتيشن ها در برابر ضربه محيطي مقاوم هستند . از اين متريال ميتوان در هر منطقه اي استفاده كنيد زيرا منعطف هستند و استايل خود را از دست نميدهند . شما ميتوانيد براساس نظر خود بهترين مدل پارتيشن هاي فلزي را انتخاب كنيد و نماي خانه خود را به طور كلي تغيير دهيد .

 

پارتيشن شيشه اي در فضاي نشيمن :

خوب است بدانيد كه پارتيشن‌ هاي شيشه‌ اي شفاف يا نيمه شفاف يكي از وسايل تزييني براي اتاق نشيمن است . به نوعي مي توان گفت كه  اين وسيله خاص نور را به محيط وارد ميكند و قادر است فضا را از هم جدا كند . از مدلهاي مختلف اين پارتيش ميتوانيد براي دكوراسيون اتاق نشيمن استفاده كنيد .

 

پارتيشن شبكه اي :

متاسفانه پارتيشن‌هاي شبكه‌ اي ديد را تا حد زيادي محدود مي كنند، اما دقت نمائيد كه منجر به از بين رفتن كامل ارتباط بصري نمي شوند. ميتوانيد از مواد مختلف براي ايجاد اين پارتيشن‌ ها پارتيشن ها استفاده كنيد . اين وسايل تزييني قسمت هاي مختلف اتاق نشيمن را از هم ديگر جدا ميكند و در كنار آن فضا شما را تاريك نمي كند .

 

وسايل هنري :

در اينجا شما مي‎توانيد از آثار هنري يا آينه براي ايجاد نقطه كانوني نيز استفاده كنيد. وسايل زينتي شما بايد به اندازه ا‎ي كافي بزرگ باشد تا بتواند در بدو ورود نگاه شما را به خود جلب ميكند . سعي كنيد شي مورد نظرتان را روي ديوار و در مقابل چشم خود قرار دهيد . همچنين شما ميتوانيد با استفاده از ايده ‎هاي خلاقانه مثل لامپ LED نواري محيط را شيك تر و جذات تر كنيد .

 

مبلمان :

در حقيقت ، همه ما مي دانيم كه كانون اصلي يك اتاق نشيمن ، مبل است . اولين برداشت از راحتي هر خانه‌ اي با مبل و كاناپه آن آغاز ميشود . بنابراين بايد در انتخاب نوع مبل و ميزان راحتي آن دقت بخصوصي داشته باشيد . مبل‌ها در دوره‌هاي مختلف در سبك‌هاي مختلف توليد شده‌اند . سبك‌ها و مدل‌هاي زيادي از مبل در بازار وجود دارند ، ميتوانيد بر اساس استايل خانه خود نيز هر كدام از اين مبلمان را انتخاب كنيد . اين وسايل تزييني ميتوانند نماي اتاق نشيمن را به طور كلي تغيير دهند .

 

ديوار تاكيد براي نشيمن :

بطور كلي ؛ نبايد فراموش كنيد كه ديوار شاخص هميشه گزينه ‎ي بسيار محبوبي براي چيدمان و دكوراسيون فضاي اتاق نشيمن است . به طور كلي طراحي اين ديوار متفاوت‌ تر از ساير ديوارهاي اتاق ميباشد كه نام ديگر آن اكسنت وال است . معمولا زماني كه هيچ يك از ويژگي‎هاي معماري بالا وجود نداشته باشد، ديوار تاكيد ميتواند بهترين گزينه‎ براي چيدمان نشيمن منزل باشد . شما ميتوانيد از يك رنگ بسيار قوي يا كاغذ ديواري با الگوي پيچيده براي جلب توجه بيشتر استفاده كنيد .

در نهايت ،  براي دريافت آگاهي بيشتر در مورد متريال ديوار شاخص ميتوانيد سري به مقاله ويكي سرا بزنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.