انواع كاربردي چيدمان تابلو ديواري در دكوراسيون

مسلما داشتن يك ديوار زيبا و پراز تصويرهاي جذاب و چشم نواز باعث منحصر به فرد شدن هر خانه‌اي مي‌شود. اما گاهي اوقات سخت است كه بدانيم براي بهتر شدن اين سبك به دلنشين بايد دقيقا چه كار كنيم يا از كجا شروع كنيم ؟

در جواب اين سوال بايد گفت كه نگران اين موضوع نباشيد ما در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا با استفاده از پوستر ديواري مدرن و روش‌هاي آسان نصب آن ، ديواري خيره كننده و هيجان انگيزي بسازيد .


معمولا ديوارها عنصر مهمي در طراحي و دكوراسيون فضا است و بايستي با توجه به نكات جالب و خاص اين محيط را به بهترين شكل خواستني طراحي كنيم . ميتوانيم با استفاده از تابلو محيط خانه را چيدمان كنيم . درنتيجه مقاله ويكي سرا ، به كمك ما آمده تا ما را با مدل هاي مختلف چيدمان تابلو ديواري آگاه سازد .

{ چيدمان تابلو ديواري }

لازم است كه قبل از شروع و اتمام كار بازسازي خانه بايد محل قرار گيري تابلو ها را در نظر بگيريد ، تا از اين طريق انرژي مثبت و فوق العاده اي را از محيط دريافت كنيد . بدين ترتيب ، براي اين كار بهتر است ابعاد ديوار را به صورت دقيق اندازه بگيريد تا بدانيد از چه الگو و سبكي استفاده كنيد . بهتر است يك دفتر بخريد و تمام ابعاد و اندازه هاي خود را بطور دقيق درون آن ياداشت كنيد .

حال بعد از اين كار قاب هاي خود را اندازه گيري كنيد تا بدانيد به چه شكلي تابلو هاي خود را بر روي ديوار چيدمان كنيد . همچنين براي خراب نشدن تابلو ها ميتوانيد اندازه قاب ها را بر روي روزنامه و يا كاغذ در بياوريد . با اين كار ميتوانيد به آساني و راحتي شكل و استايل خانه را به بهترين نحو چيدمان و دكوراسيون كنيد . در ادامه تمايل داريم كه مدل هاي مختلف چيدمان تابلو بر روي ديوار را براي شما عزيزان بازگو كنيم .

 

*سبك شبكه اي*

بطور كلي ، در اين نوع چيدمان تابلوهاي ديواري شما در رديف‌ ها و ستون‌ هاي منظم قرار مي گيرند . شما در اين نوع طراحي بايد مانند چيدمان قبلي به نظم و تقارن دقت ويژه‌ اي داشته باشيد. اين نوع چيدمان بيشتر براي تابلو هايي با اندازه يكسان كاربرد دارد و استفاده از آن زماني پيشنهاد ميشود كه تعداد تابلو ديواري شما زياد باشد .

بايد دانست كه چيدمان شبكه اي انعطاف پذيري بالايي دارد و ميتوان از آن براي دكوراسيون ديوارهاي بزرگ و كوچك استفاده كرد . همچنين شما ميتوانيد با توجه به اندازه ديوار مورد نظرتان تعداد تابلوها را كم و زياد كنيد و نماي خانه را تغيير دهيد .

فراموش نشود كه اين نوع چيدمان و دكوراسيون محدوديت‌ هايي نيز براي شما ايجاد ميكند . مثلا اگر تعداد تابلوها براي سطر و ستونهاي مورد نظرتان كافي باشد ميتواند نماي خانه را زشت كند . بنابراين اين نوع چيدمان دقت بالايي ميخواهد زيرا بايد تمامي تابلو هايي كه در يك سطر و ستون قرار مي گيرند ، در يك راستا نصب شوند . براي اين كار بهتر است قبل از هر كاري سطح ديوار خود را به درستي اندازه بگيريد و با يك مداد علامت گذاري كنيد . با اين كار ديگر تابلو هاي روي ديوار نامنظم نصب نمي شوند و از تماشاي تابلو هاي خود نيز لذت كافي مي بريد .

 

*سبك پلكاني*

درحالت كلي ،براي چيدمان قاب عكس‌ ها در ديواره كنار پله‌ ها روش‌ هاي بسياري وجود دارد ، ولي ساده‌ ترين روش اين است كه از پائين پله‌ ها شروع كنيد و قاب عكس‌ ها را به‌ موازات پله‌ ها قرار دهيد و كم‌ كم آنها را به سمت بالا هدايت كنيد . به اين صورت آلبوم قاب عكس‌ هاي شما نيز به شكل پلكان خواهد بود .

غالبا  در اين روش بهتر است تابلوها در يك آرايش پلكاني همسو و موازي با پلكان ، با فاصله‌ ي يكسان از هر پله نصب شوند . به عبارتي شما با بالا رفتن از پله‌ ها، به‌ طور هم‌ زمان ميتوانيد از تماشاي تابلوها لذت ببريد بدون اين‌ كه لازم باشد براي مشاهده‌ ي آن‌ ها به بالا و پايين نگاه كنيد. اين كار براي چشم آرامش بخش تر بوده و نياز نيست سر خود را خيلي حركت بدهيد . دقت داشته باشيد كه اين نوع چيدمان كلاسيك براي ديوارهايي كه تردد زيادي داشته و نگاه افراد را به سمت بالا است استفاده كنيد . از بارز ترين اين مكان ها ميتوان به راه پله هاي اتاق خواب كه در امتداد هم هستند اشاره كرد .

 

*چيدمان بازتابي*

قائدتا براي چيدمان بازتابي بايد يك خط افقي يا عمودي فرضي را در نظر بگيريد و قاب عكس‌ ها را به‌ صورت مرتب در دو طرف آن قرار دهيد . اگر تابلو ها به صورت منظم چيده مي شوند علاوه بر زيبايي مي توانند بسيار چشمگير باشند . شما قادر هستيد عكس هاي مربوط به اين مسافرت و يا رويداد خاصي كه براي شما با ارزش است را طبق اين سبك چيدمان كنيد . با اين كار شما از تماشاي اين عكس و المان ها بر روي ديوار لذت ميبريد و قادر هستيد خستگي و انرژي هاي بد و منفي خود را از اين طريق دفع كنيد .

 

*سبك نامنظم*

خوب است بدانيد كه اين سبك دست شما را براي چيدمان باز مي گذارد ، البته چيدمان نامنظم به معناي عدم تعادل نيست ، بلكه در اين سبك هم تعادل و توازن خاصي وجود دارد . اين سبك براي قاب هايي با ابعاد و اندازه هاي مختلف بسيار مناسب و كارساز است و از آن براي ايجاد تمركز و جلب نظر به يك نقطه ي خاص به طور مثال يك مبل به خوبي مي توان استفاده كرد .

لازم به ذكر است كه حتي ابعاد ديوار هم براي اين سبك چندان اهميت ندارد . در اين سبك شما ميتوانيد از اشكال مختلف و نيز رنگهاي متفاوت استفاده كنيد . دقت داشته باشيد كه در اين بخش ، دكوراسيون رنگي را از ياد نبريد تا بتوانيد خانه زيبا كنيد و از طرفي ميتوانيد اتاق خواب را ايده آل و زيبا كنيد . حال كه صحبت از رنگ اتاق خواب شد ، نبايد از مقاله ( چگونگي ايده آل نمودن رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسي ! ) غافل شويد  تا بتوانيد بهترين رنگ را براي اتاق خواب خود درنظر بگيريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.