دكوراسيون آپارتمان كوچك بايد چگونه باشد؟

بايد دانست كه طراحي دكوراسيون آپارتمان كوچك براي افرادي كه تجربه و تخصص كافي در اين زمينه ندارند، كار نسبتا دشوار و سختي است . اين دشواري زماني كه خانه‌اي كوچك باشد، بيشتر هم مي‌ شود. اگر جزء افرادي هستيد كه قصد طراحي و يا تغيير دكوراسيون منزل كوچك خود را داريد، با ايده ها و ترفندهاي جذابي كه در اين مقاله از ويكي سرا ، براي طراحي دكوراسيون خانه هاي كوچك ايراني آوره ايم ، همراه باشيد .

معمولا تزئين و دكوراسيون آپارتمان هاي كوچك كار بسيار هيجان آور و پرچالشي است ولي ممكن است در شرايطي خاص دلهره آور و ناخوشايند باشد . ابتدا سوالي كه پيش مي آيد و هميشه ذهن افراد را مشغول مي كند اينست كه ؛ براي اين كار اول از كجا شروع كنيم . اكنون زمان آن رسيده نيازهاي خود را روي يك كاغذ ياداشت كنيد تا بدانيد بر اساس چه اصول بدون نقصي ، روال كار راه پيش بگيريد .

دكوراسيون آپارتمان كوچك


لازم است بدانيد كه فراتر از اين اصول طراحي ، نكات كليدي و مهمي براي زيبا سازي فضا وجود دارد كه درادامه اين مقاله قصد داريم شما را با همين اصول كليدي آشنا كنيم . بنابراين اگر مدت زمان زيادي است در يك خانه سكونت داريد و يا به تازگي به آنجا نقل مكان كرده ايد و تمايل داريد آپارتمان خود را خاص و لاكچري تر طراحي كنيد ، همراه ما باشيد .

آيا تا به حال در يك آپارتمان كوچك و نقلي زندگي كرده ايد و از استايل تكراري و يكنواخت خانه خود خسته شده باشيد ، ما در اينجا به كمك شما آمده ايم  تا رعايت نكات و توصيه هاي لازم را به شما بگوئيم . اگر مدت زيادي است كه قصد داريد دكور خانه خود را عوض كنيد اما از تغيير دادن آن ميترسيد و دقيقا نميدانيد چه كاري را انجام دهيد ، در اين مواقع ؛ پيشنهاد مي كنيم ادامه مبحث را دنبال كنيد .

در اينجا ميخواهيم ايده ها و نكات دكوراسيون آپارتمان كوچك را براي شما توضيح دهيم . به‌ عنوان مثال ميخواهيم به شما بگوييم از چه رنگ ها و نيز اشياء هايي براي تغيير چيدمان خانه خود استفاده كنيد . هرگز فراموش نكنيد كه با رعايت كردن همين نكات ساده حس منفي و بد شما به حس مثبت و فوق العاده جذاب تبديل مي شود .

 

نقش رنگ در دكور آپارتمان كوچك

احتمالا براي بيشتر شما هم انتخاب پالت رنگ براي دكوراسيون آپارتمان هاي كوچك كاري سخت و دشوار مي باشد . زيرا ترديد  داريم كه از چه رنگ‌هاي زيبا و آرامش بخشي براي تغيير استايل منزل استفاده كنيم .همواره اين موضوع ذهن ما را به خود درگير مي كند كه از يك رنگ براي طراحي و دكوراسيون فضاهاي خانه خود استفاده كنيم و يا از چند تركيب رنگ در كنار هم بهره ببريم .

با اين وجود ، زمانيكه صحبت از طراحي آپارتمان هاي كوچك مي شود ، پالت رنگي شما بايد به شما در ايجاد فضاي بزرگتر كمك كنند . در حالت بهتر ، شما بايد از رنگ هاي روشن مانند استخوني ، سفيد، پاستلي يا رنگ هاي خنثي براي تزيين آپارتمان خود استفاده كنيد . درمجموع ،  اين رنگ ها به ايجاد فضاي باز و گسترده كمك مي كنند و از طرفي استرس هاي بي جا و هيجانات بيش از اندازه افراد را كاهش مي دهند .


اصول رنگ آميزي خانه كوچك

رنگ هاي روشن

خوشبختانه خبرخوب ما در اينجا اينست كه ، با استفاده از رنگ‌ هاي روشن ميتوانيد محيط خود را بزرگتر نمايش دهيد ، اما اين نكته را بدانيد كه لازم نيست براي اين كار تمام ديوارها را با رنگ سفيد رنگ‌ آميزي كنيد . لذا شما ميتوانيد در كنار سفيد از ساير رنگ هاي خاص وبه دلنشين مثل زرد ، سبز يا آبي كمرنگ هم استفاده كنيد . در اين راستا بايد دقت داشته باشيد كه به صورت دقيق  و آگاهانه از رنگ ها استفاده كنيد ، چون تجمع بيش از حد آنها در كنار هم چندان زيبا نبوده و اصلا توصيه نميشود .

گفتني است كه براي تفكيك كردن قسمت هايي از دكوراسيون آپارتمان كوچك خود بهتر است كه از اين تركيب رنگي ها استفاده كنيد . به عنوان مثال ، اگر دوست داريد كه بخشي از فضاي خود را به ميز كار اختصاص دهيد ، رنگ متفاوتي را بايد در نظر داشته باشيد كه رنگ انتخابي شما با ساير ديوارها تضاد زيادي نداشته باشد .


رنگ هاي تيره

شايان ذكر است كه انتخاب رنگ‌ هاي تيره براي چيدمان و دكوراسيون خانه هاي كوچك زياد مناسب نيست . مثلا اگر يكي از ديوارها با رنگ تيره پوشانده شود توجه را به خود جلب مي كند و از اين رو بخش هاي ديگر خانه به زيبايي ديده نميشود .

نكته مهم : اين تركيب رنگ اگر به درستي استفاده شود نماي خانه را بطور كل تغيير مي دهد و از طرفي ديگر محيط شما بزرگ تر ديده شود . خوب است براي راهرويي كه به اتاق نشيمن ختم ميشود از رنگ تيره استفاده كنيد . اين كار باعث ميشود بعد از عبور از راهروي تاريك فضاي نشمين بزرگتر به نظر برسد .

 

استفاده هوشمندانه از فضا

بهتر است بدانيد كه در يك آپارتمان كوچك هر فضايي مهم و ارزشمند است و ترجيحا بايد به ديزاين آن نيز دقت كافي داشته باشيد . نظريه ما اينست كه مي توانيد با يك طراحي هوشمندانه از فضاها به صوت بهينه استفاده كنيد . در اصل ، خوبي اين طراحي در اين موضوع است كه ميز به صورت كامل در داخل ديوار قرار مي گيرد و فقط در زمان هايي كه به آن احتياج داريد ميز را بيرون مي كشيد .

متاسفانه اغلب مواقع از فضاي جلوي در ورودي به درستي استفاده نمي شود ، شما مي تواند يك كاربرد خوب و مناسبي را در اين مكان درنظر بگيريد . همچنين قادر هستيد از پاگرد زير پله به عنوان فضايي براي جا سازي و قرار دادن وسايل خود استفاده كنيد . درنهايت ،  با اين هنر خاص شما هيچ گونه فضايي از خانه خود را خالي نمي گذاريد و از طرفي از شلوغ شدن و بهم ريختگي فضا جلوگيري مي كنيد .

 

مبلمان

مهم است بدانيد كه اگر در خانه هاي كوچك و نقلي زندگي مي كنيد از مبل‌ هاي استيل كلاسيك در فضا استفاده نكنيد ، زيرا اين مدل مبلمان براي فضاهاي كوچك مناسب نيست و فضاي خانه را كوچك تر از حد معمول ، نشان مي دهد. از اين رو بهتر است از مدل مبلمان راحتي تاشو و نيز L شكل براي دكوراسيون آپارتمان هاي كوچك استفاده كنيد . همچنين ميتوانيد از تركيب رنگها و نيز مدلهاي مختلف مبلمان راحتي استفاده كنيد .

 

نور پردازي

همه ما مي دانيم كه نورپردازي تاثير موثر و بسزايي در بزرگنمايي فضاي داخلي منازل كوچك دارد . بنابراين در صورتي كه امكان استفاده از نور طبيعي وجود ندارد ، ميتوانيد با استفاده از چراغ‌ ها و نورهاي مصنوعي مختلف ، روشنايي بيشتري در خانه ايجاد كنيد . وسايل نور پردازي بسيار متنوع هستند شما ميتوانيد براساس استايل خانه خود نيز يك مدل را انتخاب كنيد و از اين رو محيط زندگي را با اين وسايل زيباتر كنيد .

 

ديزاين با المان هاي طبيعي

درحقيقت وجود نور طبيعي و تهويه هواي خوب هر دو در ايجاد فضايي مناسب و بكر نقش دارند . در اين ميان استفاده از گياهان نيز تاثير فوق العاده اي در زيبايي و ايجاد سرزندگي در آپارتمان دارد . اگر فكر مي كنيد فضاي كافي براي نگهداري از گياهان نداريد، مي توانيد از گلدان هاي تزئيني كه به ديوار نصب ميشوند استفاده كنيد .با اين وسايل ساده شما ميتوانيد نماي خانه را به طور كلي تغيير دهيد و از مشاهده آن نيز لذت كافي ببريد . براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد گياهان ميتوانيد سري به مقاله ( نقش گياهان در دكوراسيون داخلي خانه و اهميت آن بر زندگي ) بزنيد .

 

الگوهاي راه راه

خوب است بدانيد كه يكي ديگر از المان هايي كه قادر است نماي خانه را به طور كلي تغيير دهد ، الگوي راه راه است . ميتوانيد از الگوهاي راه راه عمودي براي طراحي اتاق هاي كوچك خود استفاده كنيد ، از اين رو فضاي مورد نظر را  بزرگ تر از آن چه كه هست نمايش دهيم .

فراموش نكنيد كه شما ميتوانيد از اين الگو براي هر فضايي از خانه استفاده كنيد ، تنها نكته مهم و اساسي اين موضوع اينست كه از اين نماد خاص هنري زياد استفاده نكنيم ، زيرا ميتواند چشم را خسته كند و از اين رو افراد از تماشاي آن ديگر لذت نمي برند و كلافه مي شوند . بهتر است از كاغذ ديواري براي ديزاين يك ديوار يا همان اكسنت وال استفاده كنيد . هم چنين مي توانيد از اين الگو در ساير قسمت هاي خانه استفاده كرده و نماي خانه را تغيير دهيد . انجام اين كار باعث عمق بخشي به فضاي اتاق شده و نماي زيبايي ايجاد مي كند .

 

قفسه بندي فضاهاي خانه

در حالت كلي ، فضاهاي خالي آپارتمان خود را در نظر بگيرد كه با اضافه كردن يك قفسه ميتوانيد از فضا به بهترين شكل ممكن استفاده كنيد . مثلا مي توانيد ، يك رديف قفسه را به محيط زير مبلمان و كنار آن به صورت تك و چند تايي اضافه كنيد .

همچنين بايد به دنبال مكان هاي اضافي از جمله گوشه هاي خانه باشيد و با نگاهي دقيق تر ، فضاهاي خانه را بررسي كنيد ، از اين طريق هيچ مكاني پرت نميشود . در نتيجه ، توجه داشتن به اين نكته هاي ساده باعث ميشود از محيط حس خوب و فوق العاده اي را دريافت كنيد و از حضور در محيط منزل لذت ببريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.