آشنايي با ترفندهاي جذاب براي فنگ شويي آشپزخانه

فنگ شويي آشپزخانه يكي از روش‌هاي فوق العاده براي ايجاد انرژي مثبت قلب خانه، يعني آشپزخانه مي باشد . بنابراين ، اگر از فضاي خسته‌كننده و كسل كننده آشپزخانه خود خسته شده‌ايد ودوست داريد انرژي بيشتري به كانون گرماي خانه، يعني آشپزخانه، بدهيد، اگر مي‌خواهيد با عشق و لذت بيشتري نيز آشپزي كنيد و ساعت‌هاي طولاني در آشپزخانه وقت بگذرانيد، بهتر است با اصول فنگ شويي آشپزخانه كه روش مناسبي است ، آشنا شويد.

بهتر است بدانيد در علم Feng Shui ، آشپزخانه به عنوان يكي از فضاهاي مهم و اصلي خانه ، ميتواند شادي روزافزوني را در اختيار خانواده قرار دهد . هنگامي كه اصول فنگ شويي را ياد گرفتيد مي توانيد به راحتي آشپزخانه خود را به فضايي آرام و دل انگيز تبديل كنيد .

فنگ شويي آشپزخانه


ويكي سرا در ادامه نكات مهم و كليدي را براي دكوراسيون و سازماندهي آشپزخانه در اختيار شما قرار ميدهد ، تا از آنها الهام بگيريد و آشپزخانه خود را به بهترين شكل ممكن طراحي كنيد .

ناگفته نماند كه فنگ شويي علم قديمي چين باستان است كه سعي در برقراري تعادل ميان انرژي هاي طبيعي با محيط زندگي انسان دارد . به طور كلي برقراري اين تعادل، وحدت، موفقيت و سلامتي را براي افراد ايجاد ميكند .

تاريخچه فنگ شويي آشپزخانه

در واقع ، از قديم الايام ، چيني ها بر اين عقيده بوده اند كه آشپزخانه قلب خانه است و چيدمان و دكوراسيون آن بسيار مهم و اساسي است ، زيرا ميتواند بر حال روحي افراد تاثيرات مثبت و منفي به جاي بگذارد ، به همين دليل لازم است دستورالعمل هاي مختلف فنگ شويي را در فضاي آشپزخانه اجرا كنيم .

در ادامه مبحث ، با تكنيك هاي مختلف Feng Shui آشنا شويد .

توجه كردن به موقعيت مكاني وسايل

شايان ذكر است كه بدانيد ، يكي از عناصر فنگ شويي آتش مي باشد كه اجاق گاز در آشپزخانه نمايان گر اين عنصر است . بدين ترتيب ، توجه كردن به اين نماد الزاميست ، در غير اين صورت حس منفي و دگرگوني وارد محيط آشپزخانه ميشود و ميتواند هيجانات و استرس افراد را به شدت افزايش دهد . در همين راستا ، اگر مقاله محاسبه عدد كوا را مقالات ويكي سرا مطالعه كرده باشيد مي دانيد كه بايستي وسايل خود را چگونه چيدمان كنيد .


جايگزين كردن وسايل خراب

جالب است بدانيد ، اصول فنگ شويي در آشپزخانه نه تنها نماد گرما نيست ، بلكه نماد تغذيه و عشق است . فراموش نكنيد كه يك آشپزخانه تميز و مجهز با وسايل و ابزار سالم ، انرژي فنگ شويي را در فضا متعادل مي كند . بنابراين ، بهتر است كه تمام وسايل خراب خود را تعويض كنيد و از اين رو حس خوب را به محيط آشپزخانه خود وارد كنيد . ظروف يا وسايل پخت و پز كه خراب شده اند و يا ديگر از آن استفاده نمي كنيد را تعويض كنيد .

 

رنگ از نظر فنگ شويي

معمولا هر كسي واكنش‌هاي متفاوتي نسبت به طرح‌هاي رنگ هاي مختلف دارد ، بنابراين بايد بدانيد كه يك رويكرد يكسان براي انتخاب يك پالت رنگ براي آشپزخانه شما وجود ندارد .

زمانيكه نوبت به رنگ آميزي اين مكان خاص و مهم مي رسد عناصر را در نظر داشته باشيد . از آنجايي كه آشپزخانه با عنصر آتش نشان داده مي شود ، بايد از رنگ هاي قرمز و نارنجي اجتناب كنيد ، زيرا اين رنگ ها مي توانند باعث عدم تعادل انرژي در آن محيط شود . همچنين از اين نكته غافل نشويد كه بايد از عنصر آب دور بمانيد ، زيرا آتش و آب عناصر متضاد هستند و با هم برخورد مي كنند . درمجموع ،  رنگ هاي ايده آل و دوست داشتني از نظر فنگ شويي براي يك آشپزخانه ميتواند شامل رنگ هاي مختلفي باشد .

 

آويز كردن آينه

توجه كنيد كه اگر فضاي زير فر شما تاريك است ، بهتر است كه يك آينه پشت اجاق گاز قرار دهيد تا فضاي پخت باز شود و انرژي مثبت را به اين محيط وارد كند . جالب است كه افزودن يك آينه پشت اجاق گاز نيز شما را در «موقعيت فرمان» قرار مي دهد . طبق افسانه هاي چيني اين آينه ثروت و انرژي مثبت خانه را دو چندان مي كند .

اما لازم است بدانيد كه يكي ديگر از مزاياي قرار دادن آينه در پشت اجاق گاز اين است كه شخصي كه در اجاق غذا پخت و پز مي كند اكنون در موقعيتي قرار مي گيرد كه در فنگ شويي به عنوان “موقعيت فرمان” گفته ميشود و مي تواند پشت سر خود را با وجود اينكه پشتش به سمت اتاق است ببيند. درمجموع ، اين وسيله باعث مي شود فرد ذاتا احساس راحتي بهتري داشته باشد .

 

آويز نكردن وسايل سنگين

قائدتا ، وقتي وسايل سنگين مانند قابلمه و ماهيتابه را روي مكان هايي كه افراد ايستاده اند آويزان مي كنيد ، مانند اجاق گاز يا جزيره آشپزخانه ، مي تواند باعث اضطراب واسترس و يا دعوت به حس بد شود . به جاي آن ، بهتر است كه اقلام را در كابينت، كشو، و انباري نگهداري كنيد . حتي اگر نگران مرتب كردن قابلمه ها و تابه ها در داخل كابينت هستيد ، ميتوانيد از قفسه هاي هوشمند استفاده كنيد .

 

نور پردازي

از نورپردازي در آشپزخانه ي خود غافل نشويد و از آن براي متعادل كردن انرژي فنگ شويي استفاده كنيد . در حالي كه نور طبيعي از پنجره ها ايده آل است ، مي توانيد از منابع ديگر براي روشن كردن فضاي خود استفاده كنيد . تكنيك‌ هاي نورپردازي لايه‌ اي مانند تركيب نورپردازي بالاي سر، ديواركوب و آويز ها را امتحان كنيد تا انرژي فوق العاده اي را در آشپزخانه به جريان درآوريد .

 

قرار دادن وسايل چوبي

اگر توجه كرده باشيد در بسياري از آشپزخانه هاي مدرن به راحتي عناصر 5 گانه فنگ شويي مورد استفاده قرار مي گيرد . براي مطمئن شدن از اينكه عنصر چوب نيز در آشپزخانه نمايش داده مي شود يا نه ، لازم نيست كابينت هاي خود را از نو بسازيد ، بلكه ميتوانيد از وسايل چوبي براي طراحي و دكوراسيون آشپزخانه استفاده كنيد .

به عنوان مثال ، قفسه هاي ادويه چوبي ، جا ظروف ، تخته هاي برش ، قرار گرفتن ليوان ها در كابينت و روكش كابينت همگي مي توانند انرژي مثبت چوب را به محيط وارد كنند . حتي اگر ميز ناهارخوري شما در آشپزخانه است بهتر است از ميز و يا صندلي چوبي استفاده كنيد . به ياد داشته باشيد كه گياهان همچنين نمايانگر عنصر چوب هستند ، بنابراين اضافه كردن آنها به آشپزخانه كاري آسان و راحتي مي باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.