اصول مدرن و خاص دكوراسيون اتاق مطالعه

اصولا اتاق مطالعه فضايي است كه بايد شخصيت منحصر به فرد را انعكاس دهد .  قائدتا اين فضاي خاص بايد سازماندهي، مبله و تزئين شده باشد تا كاربر بتواند راحت و كارآمد باشد و اصلا نبايد حواس او را پرت كند. با اين وجود، اين به اين معنا نيست كه بايد ساده و خسته كننده باشد .

{ دكوراسيون اتاق مطالعه



بطوركلي، اين اتاق بايد احساس راحتي و آرامش خاطر را براي شما ايجاد كند تا بتوانيد ساعت هاي زيادي را براي انجام كارهاي روزمره خود در اين مكان حضور داشته باشيد و از طرفي ديگر ؛ احساس خستگي و آشفتگي نكنيد . لازم است بدانيد كه زيبا و خاص بودن اين اتاق باعث مي‌شود كه كارايي شما نيز تاثيرات بيشتري داشته باشد . در ادامه ويكي سرا مي خواهد تا شما عزيزان را با چند نمونه ازاتاق مطالعه مدرن زيبا و امروزي و چگونگي رسيدن به اين نوع طراحي  ايده آل و بينظير آشنا كند .

مطمئنا طراحي و چيدمان اتاق مطالعه بسيار مهم و ارزشمند است . براي داشتن چنين مكان آرامش بخشي مي توانيد حتي از گوشه اتاق خود استفاده كنيد و اين محيط را به بهترين شكل طراحي كنيد . توجه داشته باشيد كه  تنها به يك ميز مطالعه ، صندلي مناسب و نور كافي نياز داريد . اينها دقيقا همان وسايل ابتدايي درهراتاق مطالعه مي باشد .

اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه براي طراحي و چيدمان بهتر دكوراسيون اتاق مطالعه ، بهتر است كه از يك قفسه و يا كتابخانه استفاده كنيد . حتي اگر در محيط كار خود فضاي خالي داريد مي توانيد تخته سياه يا وايت برد را در اين محيط نصب كنيد تا امورات روزمره خود را فراموش نكنيد . همچنين براي دانش و آگاهي لازم درباره ي ايجاد نمايي بهتر و جذابيت بيشتر در اتاق مطالعه ، بهتر است كه اين مطلب را دنبال كنيد .

 

تخته سياه

همه شما ميدانيد كه تخته سياه يا همان تخته گچي براي همگي در طول دوران مدرسه شناخته شده است . حتما ميدانيد كه افراد چقدر خواستار اين شي ساده ولي در عين حال كاربردي هستند . شما ميتوانيد بر روي اين تخته ها با گچ نقاشي بكشند و يا جملات و موضوعاتي كه ميخواهيد در خاطرتان بماند را بر روي آن ياداشت كنيد . اين وسيله زيبا و خواستني ميتواند محيط اتاق مطالعه شما را زيباتر و خاص تر كند .

در هر حال ، تخته هاي گچي يا تخته سياه امروزه با سرعت بسيار عجيبي در حال گسترش است . محبوبيت و خاص بودن گسترده تخته سياه در فضاي داخلي به سادگي قابل توجيه است . تنوع اين وسيله خاص باعث شده است بيشتر افراد به سوي آن كشيده شوند و از آن استفاده كنند . البته بايد گفت كه اصلا جاي تعجب نيست كه اين تخته ها اغلب ظاهر كاملا متفاوتي دارند ، چرا كه طراحان هميشه ميل به تجربه طرح هاي نو داشته اند .

 

تاثير لوستر بر دكوراسيون داخلي اتاق مطالعه

در واقع ، لوستر يكي از تجهيزات قديمي و خاصي است كه ميتوانيد از آنها در هر محيط استفاده كنيد و به طور كلي استايل فضا را تغيير دهيد و از نماي آن لذت ببريد . امروزه با پيشرفت علم نمونه هاي خاصي از اين المان تزييني و پرطرفدار ساخته شده است كه ميتواند محيط كاري ما را زيبا تر كند . اگر به ظاهر لوستر هاي مدرن دقت كنيد ، مي توانيد نشانه هايي از طراحي لوستر هاي قديمي را ببينيد كه در فرم هاي مدرن به اجرا در آمده اند . شايد در ظاهر اين لوستر ها ساده طراحي شده اند ولي در باطن كمي متفاوت تر هستند . درمجموع ، لوستر هاي مدرن را بهتر است در كنار عناصر مدرن و مينيمال به كار بگيريد و محيط اتاق مطالعه خود را شيك تر و خاص تر كنيد .

 

لامپ هاي آويز

بايد دانست كه لامپ هاي آويز يكي ديگر از وسايل و تجهيزات نور پردازي اتاق مطالعه هستند . اين وسايل تزييني را ميتوانيد ساده و نيز با استفاده از حباب هاي شيشه اي در سطح اتاق كار وصل كنيد . زماني كه حباب شيشه اي را انتخاب مي كنيد ، عملا نور بيش تري را نسبت به زماني كه از حباب هاي صلب و غير شفاف استفاده مي كنيد ، دريافت خواهيد كرد . دقت داشته باشيد كه اين تجهيزات خاص ميتوانند محيط كار و مطالعه ما را به طور كلي زيباتر كنند . از اين وسيله نور پردازي ميتوانيد براي دكوراسيون خانه هاي مدرن و خصوصا سبك مينيماليسم كه ساده گرايي مفرط است استفاده كنيد .

 

ديوار كوب

بطور معمول ، ديوار كوب ها جزء وسايل پرمصرف براي دكوراسيون اتاق مطالعه است . اين وسايل تزييني به جاي آويزان شدن از سقف يا قرار گرفتن روي زمين يا سطوح ديگر به ديوار وصل مي شوند . معمولا از ديوار كوب ها در كنار يك لوستر يا حباب استفاده مي شود و بسياري از اوقات، مدل لوستر ها يا حباب ها با ديوار كوب ست مي شود . شما ميتوانيد با اين وسيله تزييني نماي اتاق مطالعه خود را زيباتر كنيد و از تماشاي آن لذت كافي ببريد . چراغ ديوار كوب، عموما داراي نور ملايمي هستند و براي استفاده در فضاهايي مثل اتاق كارخواب به افراد پيشنهاد مي شوند .

 

گياهان و گلها

همه ما مي دانيم كه گياهان يكي از وسايل و تجهيزاتي كه ميتواند انرژي شما را در زمان حضور در اتاق مطالعه افزايش دهد . حال بايد در ادامه مطلب ، اضافه كنيم كه وجود گياهان خانگي و گل و گياه آپارتماني در دكوراسيون اتاق مطالعه نيز تاثيرات مثبتي به جاي ميگذارد و قادر است انرژي منفي اشخاص را به طرز عجيبي دفع كند . فراموش نكنيد كه گياهان علاوه بر تصفيه هواي اتاق باعث افزايش تمركز و هم چنين حس خوب و خوشايند در شما مي شوند كه همين مسائل مي تواند انگيزه مطالعاتي شما را افزايش  دهند .

 

فرش

بهتر است كه براي فرش از بافت نرم و خاص استفاده كنيد زيرا بايد در هنگام راه رفتن در اتاق مطالعه احساس آرامش كنيد . همچنين ميتوانيد از المان هاي خاص براي طراحي فضا هاي خانه خود استفاده كنيد .  بهتر است كه از رنگها و مدل هاي شلوغ استفاده نكنيد . پوست پا بسيار لطيف ميباشد ، اين موضوع ما را به فكر فرو ميبرد كه در زمان انتخاب فرش بايستي به طور كامل از همه نظر فرش را بررسي كنيم و از نرم بودن آن مطمئن شويم . در نهايت لازم است بدانيد كه تنوع اين جنس خاص بسيار زياد است به همين دليل ميتوانيد براساس استايل محيط كار خود آنها را انتخاب كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.