هر آنچه بايد درمورد عدد كوآ و نحوه محاسبه آن بدانيد.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد عدد كوا يا گوآ چيست و در چه زمينه اي از آن استفاده مي شود ؟

حقيقتا عدد كوآ يك روش باستاني چيني مي باشد كه در علم فنگ شويي نيز از آن استفاده مي شود .

اين علم طبق فلسفه تائو ، به ما كمك مي كند كه افراد از چه عنصر حاكم بر اساس فعل و انفعالات طبيعت و زماني كه متولد شده ايم چه انرژي و عنصري در طبيعت حاكم و از آن برخوردار مي باشيم. بطور كلي ، مي توانيم بگوئيم عدد كوآ اصلي‌ترين روش براي كشف و درك عناصر و طبع انسان و درك ميزان سازگاري انسان با محيط مي باشد كه در فنگ شويي نيز كاربرد ويژه اي دارد.

عدد كوا  چيست ؟


مثلا اين‌ كه تاريخ تولد چه ارتباطي به عنصر شخص دارد هم مي تواند موضوع جالبي براي افراد باشد ;I درادامه به تعريف  اينكه عدد كوآ چيست و نحوه محاسبه آن چگونه است؟ مي پردازيم و اين موضوع را بررسي مي كنيم . 

در واقع ، عدد كوا يكي از بهترين و اصلي‌ ترين روش براي كشف و درك عناصر ، طبع و نيز درك ميزان سازگاري انسان با محيط مي باشد  . بدين ترتيب ، kuanumber بخشي از علم فنگ شويي است كه به عنوان يك قانون براي ايجاد انرژي و آرامش  بهتر در هر محيطي قابل استفاده است .

دقت لازم داشته باشيد كه  ، kua هر فرد به فرد ديگري متغير است . به طور كلي مي توان گفت كه اين عدد را با توجه به تاريخ تولد ميلادي و جنسيت هر فردي محاسبه مي گردد .

بنابراين  ، روش هاي محاسبه ، اين اعداد براي مردان و زنان از قوانين خاصي نيز پيروي مي كند كه در ادامه اين مطلب ما قصد داريم شما را با روش محاسبه عدد كوا آشنا كنيم .

درحقيقت  ،  دانستن عدد كوا كمك بسياري مي‌كند كه افراد از عنصر حاكم بر خود نيز آگاه  شوند و فعل‌ و انفعالات طبيعت را به درستي درك كرده و از انرژي و عنصري كه در طبيعت حاكم بر آنها بوده نيز آگاه  شوند . در مجموع،  اعداد كوا شامل اعداد : ( 1، 2، 3، 4، 6، 7، 8 و 9 ) مي باشد  ،  جالب است بدانيد كه اين اعداد در فنگ شويي به خوبي ميتوانند انرژي خوب و مثبتي به شما دهند . به عنوان مثال : موقعيت تخت خواب ميز و همينطور مبلمان خود را با استفاده از اين اعداد تنظيم كنيد تا زندگي شاد و بهتري نيز داشته باشيد  .

 

تاريخچه عدد كوا

شايان ذكر است كه عدد كوا در علم فنگ شويي قدمتي بيش از 5 هزار سال دارد و خواستگاه آن كشور چين مي باشد . خوب است بدانيد كه اولين بار دانش اين اعداد توسط چيني هاي باستان و سيستم تائو شناسايي و در زندگي روزمره از آن استفاده شد . kuanumber در نهايت ، باعث پيشرفت افراد خانه شده و حس بهتر و شگرف آوري را در اختيار اشخاص قرار مي دهند  .

به عنوان مثال ، از قديم الايام ، چيني ها به اين اعداد ، اعداد شانس و يا خوش يمن نيز مي گفتند . اما  رفته رفته با درك بهتر اين علم ، متوجه شديم اعداد بد يمن نيستن ، بلكه هر كدام از اعداد داراي انرژي هايي نيز است كه بايد به طور دقيق از همه اعداد در زندگي خود استفاده كرده و تنها زندگي خود را طبق عدد كوا خود طراحي و برنامه ريزي نكنيد .

بنابراين ، مردم كشورهاي چين و هند اعتقاد دارند كه اعداد فقط براي شمردن نيستند و مي توانند به عنوان نمادي اعجاب انگيز از انرژي و نيز خلقيات هر فرد شناخت . در نهايت مي توان گفت كه هر فرد يك عدد كوا مشخص دارد كه مي تواند به وسيله آن عنصر وجودي و موقعيت هاي مناسب خود را كشف كند و براي زندگي بهتر از آن استفاده كند .

 

روش هاي محاسبه عدد كوا

توجه كنيد كه  ، براي محاسبه  دقيق تر عدد كوا ، شما بايد تاريخ دقيق تولد تان كه شامل (سال ، ماه ، روز تولد ) خود را بدانيد و آن را توسط يك نوع نرم افزار موجود به ميلادي نيز تبديل كنيد . شايد برايتان عجيب و غريب باشد كه با به دست آوردن عدد كوا خود حال ميدانيد كه چه جهتي براي حال بهتر و نيز انرژي شما ميتواند مفيد تر باشد و از اين رو نيز وسايل خود را به همان جهت چيدمان و طراحي مي كنيد  .

در نتيجه  ، بعد از محاسبه عدد كوا خود كاملا متوجه ميشويد كه جزء كدام جهت هستيد و از اين رو از عناصر فنگ شويي به همان ترتيب استفاده مي كنيد . مثلا فرض كنيد شما جزء گروه شرقي باشيد ، جهت هاي جنوب غربي و شمال شرقي براي شما مناسب نيست  .

بهتر است از اين نكته مهم و اساسي نيز غافل نشويد كه درك كردن و نيز متوجه شدن عدد كوا براي بيماران روحي نيز بسيار مناسب است ، زيرا تغيير جهت قرار گيري وسايل ميتواند تاثير بي نظيري بر حال روحي افراد گذاشته و از اين رو نيز باعث بهبود حال عمومي بيماران شود  .

بدين منظور ، خوب است كه براي درك بهتر و تشريح روش محاسبه عدد كوا ادامه ي مبحث را دنبال كنيد .

 

عدد كوا براي آقايان

نحوه محاسبه  آن :

همانطور كه گفته شد بايد در اين مرحله تاريخ تولد خود از قبيل ( سال ، ماه ، روز ) تولد خود را با نرم افزار آنلاين به ميلادي تبديل كنيد .   

  • اعداد انتهاي سال ميلادي خود را با هم جمع زده تا به يك عدد برسيد .
  • اگر عدد به دست آمده شما يك عدد دو رقمي بود بايستي اين دو رقم را به هم جمع كرده تا به يك عدد تك رقمي برسيد . مثلا 56 ، 5+6 را با هم جمع ميزنيم .       
  • بايد  در اين مرحله ، عدد به دست آمده از مرحله قبل را از 10 كم كنيد . 11-10
  • عدد كه در آخر از اين تفريح حاصل ميشود عدد كوا يا همان عدد شانس و اقبال  شما مي باشد .

 

عدد كوا براي خانم ها

نحوه محاسبه آن :      

قائدتا دراين مرحله ابتدا بايد تاريخ تولد شمسي خود را به ميلادي تبديل كنيد . براي اين كار ميتوانيد از نرم افزار هاي آنلاين موجود در سايت ها استفاده كنيد .    

  • حال در اين مرحله دو عدد انتهاي سال ميلادي خود را با هم جمع زده تا به يك عدد برسيد .
  • ممكن است حاصل جمع عدد بالا يك عدد دو رقمي شود ارقام را با هم جمع بزنيد تا به يك عدد تك رقمي برسيد .       
  • بنابراين ، در اين مرحله بايستي عدد به دست آمده از مرحله قبل را با 5 جمع كنيد  . 
  • در نتيجه بايد گفت كه دربيشتر مواقع در اين مرحله به يك عدد تك رقمي مي رسيد كه اين عدد ، عدد كوا شما بوده است . 

 

(1)روش اول محاسبه عدد كوا

بايد بدانيد ، در اين روش كه براساس روز ، ماه و سال تولد هجري شمسي شما است ، بايد تمام اعداد تاريخ توليد شمسي خود را با هم جمع ببنديد . براي مثال اگر متولد 3/10/1375 باشيد 1+3+7+5+1+0+3 را جمع مي كنيم كه به عدد 20 ميرسيم ، سپس 2+0 مي كنيم كه به عدد 2 مي رسيم . در نتيجه عدد كوا شما 2 است .

 

(2) روش دوم محاسبه عدد كوا

در واقع ، اين روش محاسبه عدد كوا به عنوان شماره شانس چيني مشهور است ، زيرا مردم چين از اين روش براي محاسبه عدد كوا استفاده مي كنند . اين نكته را درنظر داشته باشيد كه ساكنان چين به عدد كوا ايمان دارند . لذا با محاسبه عدد كوا خود مي توانيد عنصر وجودي و جهت هاي جغرافيايي موافق و مخالف خود را پيدا كنيد .

در نهايت ، براي محاسبه عدد كوا ابتدا سال تولد خود را به عدد ميلادي تبديل كنيد ، براي اين كار متولدين 1 فروردين تا 11 دي ماه بايد سال توليد هجري شمسي را با عدد 621 جمع كنند و متولدين 11 دي تا آخر اسفند ماه سال تولد هجري شمسي خود را با عدد 622 جمع نمايند . حال دو رقم آخر سال تولد ميلادي خود را با هم جمع كنيد . اين كار را تا جايي كه عدد به دست آمده تك رقمي باشد ادامه دهيد .

توجه داشته باشيد ، در صورتي كه خانم هستيد عدد به دست آمده را با 5 جمع كنيد و در صورتي كه آقا هستيد عدد به دست آمده را از عدد 10 كم كنيد . عدد حاصل آخر محاسبه عدد شانس شما يا همان عدد كوا مي باشد .

 

(3) روش سوم محاسبه عدد كوا

در اين روش ؛ سال تولد شمسي خود را اگر قبل از 29 بهمن هستيد با 621 جمع كنيد . اگه تاريخ تولد بعد از 29 بهمن (معادل چهارم فوريه – سال نو چيني) باشد ، سال تولد شمسي با ۶۲۲ جمع ميشه تا سال تولد فرد ، به ميلادي به دست ايد . دو رقم آخر سال تولد ميلادي فرد را با هم جمع ميكنيم ، تا به يك عدد تك رقمي برسيم .

در صورتي كه عدد نهايي ۵ باشد ، اگه كه فرد خانم باشد ، عدد را با ۳ جمع ميكنيم ، اگر آقا باشد ، عدد از ۳ كم ميگردد ، حال در آخر بعد از محاسبات عدد كوا خود را به دست مي آوريد . عدد به دست آمده جهت جغرافيايي و نيز عنصر خاصي را نمايش ميدهد . به طور معمول ، به وسيله اين عنصر ميتوان جهت هاي مناسب و خوش شانس و نيز جهت هاي نامناسب و بد بين را تشخيص داد و محل كار و نيز محل زندگي خود را بر اساس اين عدد و عنصر آن طراحي نمائيد  .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.