تزيين پاگرد راه پله با ايده ها و خلاقيت هاي جذاب

خوشبختانه با تزيين پاگرد راه پله مي توانيد فضاي راه پله ي منزل خود را به زيباترين و بهترين شكل ممكن در آوريد . در حالت كلي نه تنها روي پاگرد پله ها را مي توانيد تزيين كنيد بلكه ديوار فضاي پاگرد و ديوار راه پله را مي توانيد تزيين كنيد. در اينجا نيز نمونه هايي از تزيينات به دل نشين و زيبا براي  پاگرد راه پله آورده ايم، تا بتوانيد راحت تر از آن ها ايده برداري كنيد .

*** تزيين پاگرد راه پله ***


در حالت ايده آل، پاگرد راه پله به قسمتي از راه پله گفته ميشود كه داراي سطح صاف و بدون پله است ، همانطور كه مشخص است  ،  جهت پله بعد از پاگرد تغيير مي كند . اما متاسفانه هنوز بسياري از افراد نميدانند با چه تجهيزات خاصي ميتوانند اين فضاي خالي را تزيين و چيدمان كنند . در اين صورت بهتر است كه از متريال مختلف استفاده كنيد و درمجموع پاگرد راه پله خانه خود را اختصاصي تر چيدمان و دكوراسيون كنيد . همچنين ميتوانيد از الگو هاي خاص و برتر براي تزيين پاگرد راه پله هاي خود استفاده كنيد . در نتيجه طبق نظريه هاي بررسي شده طراحان و معماران شما از اين فضا ميتوانيد به عنوان محلي دنج  و دل انگيز استفاده كنيد .

 

تزيين پاگرد راه پله با ساعت

حتما مي دانيد و تا حدودي آگاهي داريد كه مروزه ساعت ديواري جزء يكي از وسايل تزييني پايه قرار گرفته است  كه ميتوان از آن براي تغيير و نيز چيدمان پاگرد راه پله استفاده كرد . همچنين شايد با خودتان بگوئيد كه با توجه به تنوع زياد ساعت‌ هاي ديواري در بازار ، چگونه مدل هاي مختلف و متفاوت اين محصول را مشاهده كنيد ، نگران نباشيد چون توجه كردن به اين موضوع به شما اجازه ميدهد آگاهانه و دقيق تر بهترين و خاص ترين مدل را انتخاب كنيد و به وسيله همين شي ساده دكوراسيون خانه خود را به طور كلي تغيير دهيد . با اينكه بيشتر مواقع براي دانستن زمان به ساعت گوشي هوشمند يا ساعت لپ‌ تاپ و ساير لوازم الكترونيك اطراف‌ مان نگاه مي كنيم، اما باز هم اين دستگاه‌ ها هرگز نتوانسته‌ اند جاي ساعت ديواري را بگيرند ، به‌ همين‌ دليل معمولا در هر خانه‌ حداقل يك ساعت ديواري وجود دارد كه ميتواند نماي پاگرد را به طور كلي متحول كند .

براي آگاهي و دانش بيشتر درمورد مدل هاي مختلف اين وسيله تزييني با ما همراه باشيد .

 

جئومتريك

خوب است بدانيد ،  يكي از مدل هاي جالب و امروزي كه مي توانيد آن را با بسياري از سبك هاي شيك دكوراسيون ست كنيد ، مدل جئومتريك يا هندسي است . اين وسيله تزييني و زيبا گزينه مناسبي براي دكوراسيون پاگرد راه پله مي باشد . فراموش نكنيد كه فرم هاي جئومتريك با دكوراسيون مدرن و ساده همخواني دارد و قادر است نماي خانه را به طور كلي تغيير دهد . دقت نمائيد كه اگر در قسمت پاگرد پله هاي خود از شكال هندسي استفاده كرده ايد بهتر است از اين مدل ساعت استفاده كنيد . مدل جئومتريك يا همان مدل هندسي داراي تنوع بالايي است كه مي توانيد يكي از مدل هاي آن را انتخاب كنيد و از آن لذت ببريد .

 

ساعت آرت دكو

غالبا آرت دكو يكي از جنبش هاي هنري و شيك است كه بر معماري، تزيينات داخلي و طراحي ، صنعتي مي باشد  . اين نكته را در نظر داشته باشيد ،  از آن جايي كه طراحي ساعت نيز جزو شاخه ي طراحي صنعتي قرار مي گيرد، مفاهيم جذاب آرت دكو در طراحي آن وجود دارد و قادر است نماي پاگرد راه پله هاي شما را خاص كند . در نهايت لازم است بدانيد كه ساعت هاي آرت دكو اغلب از صفحات سراميكي تشكيل شده اند كه مخصوص همين سبك طراحي است .

در اصل ، ساعت هاي اين سبك را مي توانيد چيزي بين يك طراحي كاملا صنعتي و طرح هاي كلاسيك بدانيد . به طور كلي اين مدل از خصوصيات ويژه و  منحصر به فردي برخوردار است و به همين خاطر نميتوان آن را براي استفاده در دكوراسيون خاصي پيشنهاد كرد . بهتر است بدانيد كه شما مي توانيد مدل هاي آرت دكو را با اكثر سبك هاي طراحي داخلي ست كنيد و از اين رو نماي پاگرد راه پله هاي خود را زيباتر جلوه دهيد .

 

ساعت توپوگرافي

توجه كنيد كه توپوگرافي به معناي پستي و بلندي است ، طرح هاي هنري توپوگرافيك نيز به مانند همين تعريف، داراي فرم هايي هستند كه از ارتفاع و شكل هاي متنوعي برخوردار هستند . طرح توپوگرافيك را ميتوان يك سبك خاص دانست ، زيرا از اين الگو براي تزيين و دكوراسيون بسياري از وسايل استفاده ميشود . ساعت ديواري با طرح توپوگرافيك از صفحه هاي متعدد تشكيل شده كه از بغل همانند يك كوه به نظر مي رسند . در اينجا ؛ پيشنهاد ما اينست كه مدل توپوگرافيك را خوب است با دكوراسيون مدرن يا مينيمال ست كنيد .

 

تزيين راه پله با گلدان هاي زيبا

همانطور كه در ابتداي مقاله خدمتتان عرض كرديم ؛ راه ‌پله‌ بخش بسيار مهمي از هر خانه است ، زيرا بيشترين محل رفت و آمد است و بايستي به بهترين شكل ممكن دكوراسيون و چيدمان شود . شما به آساني ميتوانيد دكور كاملي را براي باقيمانده‌ ي خانه‌ تان ايجاد كنيد اما بايد بدانيد كه در مورد راه پله قوانين طراحي داخلي كمي متفاوت است .

قائدتا براي تزئين راه پله و ورودي خانه‌ شما بايد علاوه بر زيبايي و هماهنگي آن با دكوراسيون داخلي و نيز سهولت رفت و آمد را مد نظر بگيريد . فرش، موكت، كاغذ رنگي، نورپردازي و اشياي دكوري از جمله رايج‌ ترين روش‌ هاي تزئين راه‌ پله است . تزيين راه پله با گلدان از ديگر روش‌ هايي است كه از ديرباز در دكوراسيون ايراني و خانه‌ هاي قديمي حضور داشته و امروزه نيز همچنان در دكوراسيون خانه‌ هاي مدرن كاربرد فراواني دارد .

 

تزيين پاگرد با گل و تابلو

ناگفته نماند ، علاوه بر ايده‌ ها و نمونه هايي كه در بالا براي تزئين راه پله با گلدان ارائه شد، شما ميتوانيد از تابلو و نيز گلدان هاي زيبا و خاص براي تزيين پاگرد راه پله استفاده كنيد . همه ما در اين باره آگاهي لازم را داريم و ميدانيم كه تابلو ها مدل هاي مختلفي دارند كه ميتواند از هر سبك آن براساس استايل خانه خود استفاده كنيد . اين وسايل علاوه بر ايجاد ايمني در پاگرد راه پله ميتوانند باعث زيبايي چندين برابري آن محيط شوند . گياهان رونده طبيعي بهترين ايده براي تزئين نرده‌ ها هستند كه زيبايي و ظرافت خاصي را به راه پله منزل شما اضافه ميكنند . براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نوع تابلو ها ميتوانيد مقاله ( تزيين ديوار با تابلو با متد هاي شيك و امروزي  ) را مطالعه بفرمائيد .

 

انواع مدل هاي ديوار پوش آينه اي درپاگرد پله ها :


*ديوار پوش آينه اي*

خوشبختانه آينه كاري مدرن امروزه جايگاه ويژه و محبوبي در دكوراسيون داخلي خانه ها پيدا كرده است  ، اين وسايل زينتي و شگرف آور ؛ علاوه بر زيبايي محيط ، به خاطر انعكاس نور باعث روشنايي بيشتر محيط پاگرد راه پله مي شوند . فراموش نشود كه از اين سبك از اينه كاري بيشتر براي پاگرد پله هاي خانه ، هتل ، رستوران استفاده مي شود .

 

* شش ضلعي*

در حقيقت ، آينه كاري شش ضلعي كه با نام آينه كاري لانه زنبوري هم شناخته ميشود ، از طرح هاي زيبا و جذاب است كه معمولا در آشپزخانه هاي جزيره يا راهرو ها و نيز پاگرد راه پله اجرا مي شود و به طور كلي نماي خانه را تغيير مي دهد . در مجموع ، ميتوانيد براساس استايل خانه خود از رنگ ها و نيز الگوهاي مختلف اين سبك شيك و جديد استفاده كنيد .

 

* گرد*

مهم است بدانيد ،  آينه ديواري گرد يكي از مدل هاي به روز اين هنر خاص و دوست داشتني است كه ميتوانيد آن را به صورت يكسره و تكه اي بر روي پاگرد پله هاي خود اجرا كنيد و به طور كلي نماي خانه را تغيير دهيد .

 

*پازلي*

تقريبا از نامش پيداست كه اين سبك خاص  از اينه كاري مدرن به اين شكل است كه تكه هاي آينه در كنار هم به شكل يك پازل قرار مي گيرند و باعث زيبايي چشمگيري ميشوند و قادر هستند كه نماي فضاي پاگرد راه پله را جذاب تر كنند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.