درباره چيدمان و زيبايي دكوراسيون رنگي چه ميدانيد

جهاني كه در آن زندگي ميكنيم ، داراي تركيب رنگهاي  بسيار جذاب ، متنوع و زيبا ميباشد . انسان ها ب داراي سليقه‌ و علايق متفاوتي در انتخاب رنگها هستند .

همانطور كه ميدانيد اغلب افراد دوست دارند خانه خود را خود رنگ آميزي كنند ، دكوراسيون رنگي ميتواند كمك شاياني به ما در اين بازه كند . رنگ ها مي توانند تأثير عميقي بر خلق و خو و احساسات افراد به جاي بگذارد .

به طور كلي يكي از ابزارهاي بسيار قدرتمند و تاثير گذار در چيدمان استفاده از دكوراسيون رنگي بوده است . خاص ترين دكوراسيون كه چشم هر تماشا گري را به خود جذب مي‌كند بدون شك يك دكوراسيون رنگي در منزل بوه است .

ممكن است علاقه زيادي به چيدمان‌هاي يك دست كرم ، سفيد ، مشكي و يا هر رنگ ديگري نداشته باشيد و با خود بگويد چگونه ميتوانم از تركيب رنگ‌ها در ايده پردازي‌ها و طراحي خود استفاده كنم . در مجموع ما به علاقه زيادي به تغيير رنگ در دكوراسيون منزل خود داريم ، تنها نگراني ما اين موضوع است چگونه رنگ هايي كه با هم ارتباطي ندارند را در دكوراسيون رنگي خانه خود استفاده كنيم .


دكوراسيون رنگي چيست ؟

دكوراسيون رنگي به معني تغيير دادن رنگهاي پايه با رنگ هاي متفاوت بوده است . با استفاده از دكوراسيون رنگي ميخواهيم محيط زندگي خود را تغيير داده و كمتر از يك رنگ در دكوراسيون منازل خود استفاده كنيم . در اين مقاله ويكي سرا ميخواهيد به چند نمونه دكوراسيون رنگي در فضا مختلف خانه شما را آشنا كنيم . شانون فريكه ، مهندس و طراح داخلي برجسته استراليايي معتقد است (هر جنبه اي از دكوراسيون داخلي نياز به درك كامل رنگ دارد ) و تنها راه براي مهارت آموزي تمرين است تا دريابيم با تركيب رنگ چه تاثيري و تغييراتي ميتوانيم بر زندگي و احساسات خود ايجاد كنيم .

ذ

دكوراسيون رنگي به طور كلي داشتن يك محيط سفيد يك آرامش خاصي را براي بيشتر خانه به وجود مياورد . با تغييرات جزئي و كلي در وسايل خانه ميتوان از اين يك نواختي رنگ را تا حدودي فاصله بگيريم . بهتر است تمام اتاق هاي ، وسايل را با بوم ها و اشياء با تركيب هاي رنگارنگ تزئين كنيم . اين عمل يكنواختي رنگ سفيد را از بين ميبرد و يك فضا زيبا و آرامش بخش در اختيار ما قرار ميدهد .

بخش بسياري از مردم آرزو دارند خانه با تركيب رنگي متفاوتي داشته باشند ولي از انجام اين كار نيز هراس دارند . اين بازي با رنگ كاري قديمي و جذاب بوده است ، با تركيب رنگ ها در دكوراسيون ميتوانيم تا حدودي در زندگي روزمره خود تغييراتي را ايجاد كنيم .

ويكي سرا در ادامه توضيحاتي را در اختيار شما قرار ميدهد تا دريابيد رنگ ها چه خصوصيات مخصوص به خود را دارد و بازي با رنگها چه تاثيراتي بر بدن افراد به جاي بگذارد . با تغييرات كلي و يا جزئي ميتوانيم به آرامش خاصي نيز دست پيدا كنيم و از طرفي هزينه ها فوق العاده بازسازي را كاهش ميدهيم .

قانون دكوراسيون رنگي 60-30-10

قانون دكوراسيون رنگي 60-30-10 طبق اين قانون ، رنگ اصلي 60 ٪  وسايل خانه را شامل مي گردد  . يعني شما در حدود 60 درصد فضا را به رنگ اصلي رنگ آميزي ميكنيد . اين 60 درصد ميتواند شامل ديوارها ، كف ، وسايل بزرگ مانند فرش و مبلمان باشد . دقت كنيد كه با اين كار رنگ اصلي را به عنوان رنگ زمينه يا پايه ميشناسيم و در دكوراسيون وسايل خود از آن استفاده ميكنيم .

قانون ۱۰ - ۳۰ - ۶۰

30 درصد الباقي رنگ آميزي فضاهاي خاصي از خانه را شامل ميشود . اين 30 درصد رنگ متفاوتي بوده است كه ميخواهيم در كنار رنگ اصلي در طراحي از آن استفاده كنيم . اين 30% شامل برخي وسايل از قبيل پرده ها، صندلي ها و حتي يكي از ديوارها نيز ميتواند باشد . 10درصد رنگ مابقي شامل لوازم جانبي ، دكوري ، كوسن ها و وسايل كوچك تر نيز ميشود .

بازي رنگ و اشياء در دكوراسيون گياهان

نقش گياهان در دكوراسيون يكي از اصول براي داشتن فضاي آرام استفاده از گل و گياهان بوده است . با اضافه كردن چند گل و گياه سبز و رنگي به محيط خنثي خود و يا تك رنگ تنوع و آرامش خاصي را وارد كنيم . وجود گياه در زمان خستگي سبب حس آرامش شده و شما را در يك دنياي فانتزي گياهان غوطه ور مي كند . در مجموع رنگ سبز مظهر طبيعت است . براي چشم ، سبز ملايم ترين رنگ است و مي تواند قدرت ديد را زياد كرد .

رنگ سبز بسيار نشاط آور ، آرامش بخش  ، شادي بخش نيز ميباشد  . استفاده از رنگ هاي روشن و جديد ايده اي عالي براي تزئين و دكوراسيون وسايل اتاق نشيمن شما بوده است . هنگام تعويض روكش صندلي هاي استرس داريد از چه رنگي استفاده كنيد . منحصر به فرد بودن مستلزم امتحان بهترين ايده هاي رنگارنگ در اتاق نشيمن بوده است .

به عنوان مثال مي توانيد براي مبل خود از پارچه هاي در تركيب رنگي صورتي ، زرد ، سبز ، بنفش و فيروزه ، خاكستري و رنگ هاي خاص استفاده كنيد. 

منبع : ويكي سرا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.