دكوراسيون روستيك چيست ؟

قطعا شما و ساير اعضاي خانواده تان ميليون ها بار يا شايد هم بيشتر توصيف دكوراسيون منزل روستايي وبكر را شنيده ايد . در اصل اين دكوراسيون يكي از سبك هاي خاص و قديمي طراحي ، در دكوراسيون داخلي بوده است .

طراحي دكوراسيون روستيك


 عمدتا طراحي روستايي اغلب ساده ، درشت و بسيار زيبا توصيف مي شود . در دكوراسيون روستيك بيشتر از مواد طبيعي مانند چوب خام ، سنگ و فلزات در طراحي استفاده ميشود . ويكي سرا در اين مقاله قصد دارد اطلاعاتي را در خصوص اين سبك دكوراسيون خاص، در اختيار شما قرار دهد . بنابراين بهتر است كه براي كسب اطلاعات بيشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشيد  تا دانش خود را نسبت به اين سبك طراحي خاص و چالش انگيز افزايش دهيد  .

 

در واقع با توجه به توضيحات ذكر شده بايد دانسته باشيد كه روستيك به معني دكوراسيون روستايي بوده است . قطعا اين طراحي بيشتر به صورت طبيعي ، قديمي ، ارگانيك بوده و با وسايل ابتدايي و پايه طراحي ميشود . دكوراسيون روستايي نيز كاملاً بي غل و غش و ساده بوده است . اين نوع طراحي به طرز باور نكردني قابل دسترسي و آرامش بخش بوده است . بايد راحت و آسان ، با يك پالت رنگي آرامش بخش و سنتي به طراحي فضا بپردازيم . در دكوراسيون روستيك از رنگهاي طبيعي و خنثي مانند بژ ، سفيد ، قهوه اي و خاكستري بسيار استفاده ميشود . در خانه هاي روستايي رنگ هاي پررنگ زيادي نخواهيد يافت زيرا فضا القا كننده آرامش بوده است .

 

تعريف روستيك

گفتني است كه روستيك از كلمه‌اي لاتين Rustic آمده است و به معني روستا بوده است . روستيك به معني دكوراسيون روستايي بوده است . سبك روستيك در معماري به دو گونه تعريف ميشود . اين تعاريف جالب به شرح زير است :

  1. Rustic اسم سبكي است كه در آن به سادگي و روستايي بودن اهميت داده شده است .
  2. سبك روستيك از زمان قديم يك روش سنگ تراشي بوده است كه عمدتاً در معماري رنسانس از آن سبك استفاده ميشد .

چيدمان خانه با سبك روستيك

توجه كنيد كه در دكوراسيون روستايي به طور كلي وسايل زيبا به صورت ارگانيك استفاده ميشود كه به خانه شما آرامش و گرمي مي بخشد . در ادامه ميخواهيم چند مورد از اصول و ويژگي هاي دكوراسيون روستيك (روستايي ) را برايتان مطرح كنيم  .

چوب واقعي

غالبا چوب را به عنوان يكي از اصلي ترين مصالح طبيعي در اتاق نشيمن روستايي ، اتاق خواب روستايي يا هر اتاقي كه به آن بازسازي روستايي مي دهيد ، بپذيريد . حتي بهتر است كه  برخي از كفپوش هاي چوبي بازيابي شده را براي طراحي كامل با الهام از روستا انتخاب كنيد . روكش هاي چوبي همچنين حس لوكس بودن به فضا هاي خانه ميدهند . استفاده از چوب همراه با رنگ سبز براي شما حس حضور در جنگل و طبعي بودن را القا ميكند .

دقت نمائيد كه هنگام طراحي خانه روستايي خود ، از چوب واقعي را به جاي تقلبي انتخاب كنيد . از صفحه چوبي بدون هيچ تغيير اي در طراحي و دكوراسيون خانه روستايي خود بهره بگيريد . از انتخاب قطعاتي كه كمي هوازدگي دارند يا ترشح ميدهند ، نترسيد و در دكوراسيون خود استفاده كنيد . دكوراسيون روستيك به ندرت بي نقص است و در عوض با نقص و تندي رشد مي كند .

بافت در دكوراسيون

اگر قصد داشته باشيم كه از بافت صحبت كنيم ، از آنجا كه در دكوراسيون روستايي از مواد طبيعي زيادي استفاده مي شود ، انتظار داشته باشيد تنوع بافتي زيادي را مشاهده كنيد . چوب هاي خشن با دانه هاي آشكار ، صفحه هاي ساخته شده از چوب يا پوست حيوانات يا شومينه هاي سنگي خام همه عناصر معمول دكوراسيون روستايي هستند . با اين وسايل شما ميتوانيد بافت را در يك فضاي روستايي ببينيد و احساس كنيد.

بهتر است كه از پارچه هاي با بافت هاي آرامش بخش در رنگهاي گرم و صميمانه در دكوراسيون رنگي روستايي خود استفاده كنيد . براي ايجاد يك محيط راحت و آرام ، به پتوهاي دنج با بافت چهل تيكه و بافتني تكه تكه فكر كنيد . براي تجمل بيشتر ، يك پارچه خز مصنوعي براي مبل و يك فرش بافته طرح دار را براي دكوراسيون اتاق انتخاب كنيد .

همچنين گرماي ناشي از شومينه مي تواند در فصل سرما با الوار چوب مي تواند حس آرامش خاصي را در اختيار ساكنان خانه قرار دهد . استفاده از يك فرش مناسب و مقاوم با بافت نرم ميتواند باعث حفاظت و نيز آرامش محيط شما شود . بنابراين براي داشتن جلوه اي زنانه ، به استفاده از مبلمان نرم با پارچه هاي با بافت گلدار فكر كنيد . با طراحي داخلي روستيك ، ميتوانيد حس محيط طبيعي را با حس زنانه تركيب كنيد و حس بهتري از محيط خود دريافت كنيد .

وسايل خانه دست ساز

لازم به ذكر است كه بدانيد ، عناصر دكوراسيون روستايي اغلب منحصر به فرد هستند و به صورت خاص و تك توليد مي شود . بنابراين اگر دوست داريد كه خانه تك با وسايل خاص كه القا كننده طبيعت نيز باشد از اين طرح براي دكوراسيون خانه خود استفاده كنيد . به طور كل خانه شما نشان دهنده حس و شخصيت شما بوده است . اين دكوراسيون حس آرامش را به خانه ها القا مي كند .

درمجموع ، در طراحي داخلي روستيك ، همه چيز يك هدف اصلي دارد . همه وسايل دليلي براي حضور مكان شما دارند . ايده هاي دكوراسيون اتاق نشيمن اغلب شامل لوازم جانبي بازي با رنگ ، هنر و خرده ريزه همراه است . ايده هاي تزئيني روستايي براي اتاق نشيمن نيز بايد شامل مكانهاي زيادي براي نشستن و پتوهاي دنج باشد . اتاقهاي روستيك هر آنچه را كه شما نياز داريد در خود دارند ، اما آنها بي نظمي غير ضروري ندارند و اقلام بدون هدف در اتاق وجود ندارد بلكه از نظم خاصي پيروي مي كنند  .

كاربرد سنگ در دكوراسيون

در نهايت مي خواهيم خدمت شما عزيزان عرض كنيم كه كفپوش سنگي جلوه اي عالي و دگرگون كننده اي براي دكوراسيون آشپزخانه روستايي دارد و همچنين در حمام روستايي عالي به نظر مي رسد . سنگ طبيعي و بادوام است و در عين حال كه داراي كاربرد بالايي در طراحي بوده است . به طور كلي سنگ احساس گرمي ، شادابي و دلپذيري را براي شما فراهم مي كند .

در همين راستا ، شومينه هاي سنگي براي اتاق نشيمن ايده عالي به نظر مي رسند . سنگ همراه با درخشندگي آتشين گرم كه شامل نور ( زرد، نارنجي ) حس فوق العاده اي را براي افراد خانه ايجاد مي كند كه اصلا قابل وصف كردن نيست .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.