ايده هاي خلاقانه براي دكوراسيون آشپزخانه كوچك ونقلي

درحقيقت داشتن آشپزخانه بزرگ و دلباز آرزوي همه خانم‌هاي ايراني مي باشد . اما متاسفانه با توجه به سبك زندگي آپارتماني امروزي و نيز كوچك تر شدن فضا هاي كلافه كننده ، در اين شرايط ، اصل دكوراسيون آشپزخانه كوچك به كمك ما آمده تا اين موضوع را رفع كنيم . با اين حال با استفاده از چند نكات مهم چيدمان آشپزخانه كوچك آپارتماني ميتوان اين محيط را به يك محيط آرام بخش و ايده آل تبديل كرد .

در ضمن ، ايده هاي آشپزخانه كوچك متناسب با هر سبك ، بودجه ميتواند موضوع بسيار با اهميتي براي خانه با ابعاد كوچك باشد . در مجموع مي توان گفت ، وسايل مناسب و خاص كه مي توانند محيط آشپزخانه را به فضاي دلچسب تري تبديل كنند .

دكوراسيون آشپزخانه كوچك



در اصل ، ايده هاي دكوراسيون آشپزخانه هاي كوچك راهي خوب و هوشمندانه اي براي استفاده بيشتر از فضاي موجود با راه حل هاي ذخيره سازي هوشمند و سازماندهي دهي فضا بوده است . بدين ترتيب ، توجه به نكات دكوراسيون موجب  فريب چشم و بزرگ نمايش دادن فضا نيز مي شود . دقت نمائيد كه شما اغلب با استفاده از فضاي خالي ديوارها . سقف ها و قفسه هاي ميتوانيد از فضا آشپزخانه بيشترين بهره و كاربرد را ببريد . در اين مقاله ويكي سرا مي خواهيم به روز ترين راه كارها براي بهره وري از فضا آشپزخانه كوچك را در اختيار شما خوانندگان گرامي قرار دهيم .


ايده هاي جذاب براي آشپزخانه كوچك

استفاده از در شيشه اي

مسلما در يك آشپزخانه كوچك كه فضا تنگ است ممكن است وسوسه شويد كه درب را برداريد تا از احساس كلاستروفوبيا ( اضطراب )جلوگيري كنيد . اما يك درب براي دكوراسيون آشپزخانه هاي كوچك يك ابزار مفيد و تاثير گذار است . در نتيجه بهتر است كه براي آشپزخانه خود از درهاي كشويي شيشه اي استفاده كنيد .

فراموش نكنيد كه طراحي درب باعث تقويت فضا شده و نيز يك جدا كننده خوب بين ميز ناهار خوري و آشپزخانه بوده است . اين درب ها به طور كلي بهترين تقسيم كننده اتاق براي صرفه جويي از فضا هستند .

قفسه هاي قابلمه

لازم است بدانيد كه اكثر آشپزخانه هاي كوچك فضاي لازم براي قفسه هاي بزرگ و مستطيل شكل براي قابلمه را ندارند . گزينه هايي جالبي در دكوراسيون خانه مدرن براي فضاهاي كوچكتر وجود دارد . به عنوان مثال ، مي توانيد قفسه هاي قابلمه را از سقف آويزان كنيد . بهتر است از فضا خود بيشترين بهره را ببريد . از چند قلاب به عنوان نگه دارنده قابلمه استفاده كنيد . همچنان

استفاده از اين ميخ هاي ديواري و نيز فلاب سبب حس بهتر در فرد شده و كمتر احساس سردرگمي و شلوغي در آشپزخانه ميكند .

استفاده از وسايل با قابليت جمع شدن

خوشبختانه يكي از اصول چيدمان آشپزخانه كوچك استفاده از وسايل با ابعاد اندك و نيز خاصيت جمع شوندگي است . مبلمان جمع شونده را براي آشپزخانه خود استفاده كنيد تا فضاي مورد نظر آزاد تر و بزرگ تر به نظر برسد . همچنين بهتر است از ميز با همين قابليت نيز استفاده كنيد . اين ميز در هنگام باز شدن نوعي جزيره را در اختيار شما قرار مي دهد . در صورت نياز ، آن را باز كرده و يك ميز ناهار خوري بزرگ براي زمان غذا ايجاد مي كند . اين ميز حتي مي تواند يك ميز ارزشمند براي كار در خانه نيز باشد . با توجه به ماهيت مبلمان و نيز ميز با قابليت جمع شدن فضا به هيچ وجه هدر نميشود ، بلكه روشي بسيار كارآمد براي كاركردن در فضا آشپزخانه بوده و آرامش را براي اين محيط القا ميكند .

كابينت سرتاسري

همچنين مي توانيد براي دكوراسيون آشپزخانه با ابعاد كم از كابينت ها به صورت سرتاسري استفاده كنيم . كابينت هاي خود تا سقف به صورت عمودي طراحي كنيد تا از فضا بهترين بهره را ببريد . از ادامه ديوار به صورت عرضي نيز كابينت طراحي كنيد . به طور كلي ميتوانيد از صفحه كابينت هاي به عنوان ميزي براي تهيه غذا استفاده كنيد . اين حجم كابينت باعث جمع شدن وسايل از سطح آشپزخانه شده و محيط را خالي و تميز مي كند و از شلوغي و به هم ريختگي جلوگيري مي كند .

كمد براي جمع كردن وسايل

در واقع ، يكي از راه كارهاي عالي براي داشتن آشپزخانه كوچك بهره وري از فضا بوده است . با اين اوصاف ، مي توانيد از كمد براي قرار دادن توستر ، كتري و دستگاه قهوه خود استفاده كنيد تا محيط كار شما به طرز باور نكردني باز شود . اين كار باعث ايجاد فضايي باز براي آشپزخانه شما ميشود . هر گاه وسايل را نياز داريد به محض باز كردن كابينت ، ابزار مورد علاقه خود راحت پيدا مي كنيد و مورد استفاده قرار ميدهيد . اين يك ترفند عالي براي استفاده از گوشه هاي خالي است و هيچ يك از تجهيزات آشپزخانه شما در پشت كابينت گم نميشود.

 

هود با اجاق القايي

در حالت كلي ، استفاده از اجاق گاز القايي تركيبي همراه با هود يك صرفه جويي عالي در فضا در دكوراسيون آشپزخانه كوچك بوده است . اين بدان معناست كه مي توانيد يك هود استخراج كننده حجيم را در بالاي اجاق گاز حذف كرده و آن را در كنار گاز تعبيه كنيد . اين كار باعث بهرهوري فوق العاده خوبي از فضا شده و ميتوان در آن مكان كابينت قرار دهيم . اين كار باعث حجم شدن وسايل از سطح ميز با داخل كابينت ها شده و فضا بيشتري را در اختيار ما قرار ميدهد .

جزيره در آشپزخانه

ممكن است كه  افزودن جزيره در يك آشپزخانه كوچك ايده وحشتناك و غير قابل قبولي به نظر برسد . اما با اين وجود، در يك آشپزخانه باريك و طولاني ، ايده جزيره آشپزخانه مي تواند راه خوب و  مناسبي براي افزودن فضاي اضافي با آشپزخانه باشد . با اين كار آشپزخانه را به يك فضا دوستانه و صميمي تبديل ميكنيد . براي بهرهوري بيشتر از جزيره خود زير اين فضا ميز را نيز قفسه بندي كنيد . اين كار فضا بيشتري را در اختيار شما قرار مي دهد .

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.