آشنايي با ايده هاي جذاب براي دكوراسيون رنگ سبز

اكثرا مي دانيم كه سبز، يكي از رنگ‌ هاي اصلي و جزء رنگ هاي سرد  و خاص طبقه بندي مي شود . در اين مورد ، آگاهي لازم را داشته باشيد كه  سبز پس از رنگ آبي به عنوان دومين رنگ پرطرفدار و مشهور در جهان شناخته مي شود كه نشان دهنده ي تجديد حيات و تولد دوباره مي باشد .

رنگ سبز در دكوراسيون



در اصل همانطور كه همه شما مي دانيد و كاملا با آن آشنا هستيد ، رنگ سبز نماد طبيعت ، رشد و زندگي ، تجديد حيات ، پول و ثروت ، اعتماد به نفس ، همدردي ، محبت ، خلاقيت ، وفاداري و صلح و آرامش بوده است و ميتوان از آن در دكوراسيون رنگي استفاده كرد .

ميدانيم كه رنگ باعث حس عالي و نيز شخصيت خاصي براي خانه و حتي اعضاي خانواده مي شود . همانطور كه در مقاله قبلي نقش گياهان در دكوراسيون در مورد تناليته سبز و تاثيرات آن بر بدن توضيحاتي را ارائه كرده ايم ، به مراتب ، استفاده از رنگ سبز در طراحي داخلي با سايه هاي مناسب جلوه هاي ويژه اي به خانه ما مي دهند .

 

اهميت رنگ سبز در دكوراسيون

توجه داشته باشيد كه در مطالعه معماري و طراحي داخلي ، از رنگ سبز اغلب در مناطق خاصي استفاده مي شود ، تا فضايي ايده آل و آرامش بخش تر ايجاد شود . قوانيني در دكوراسيون داخلي وجود دارد كه نشان ميدهد هر رنگ بهتر است در هر فضا چگونه استفاده شود .

رنگ سبز، جزء رنگ‌هاي مطلوب ثانويه است كه از تركيب دو رنگ اصلي ، آبي و زرد به دست مياييد . سبز در چرخه رنگها، جزء رنگهاي سرد و خثي است . شايد دانستن اين نكته خالي از لطف نباشد كه رنگ سبز ، در دين اسلام اهميت خاصي دارد و گران‌ بها‌ ترين نشانه اين رنگ مسجد پيامبر اكرم است .

ديوارها

مسلما رنگ هاي ملايم سبز احساس خنكي و آرامش را روي ديوارهاي داخلي ايجاد ميكند . تنها از اين نكته غافل نشويد استفاده از رنگ سبز تيره روي ديوارها ممكن است حس سوزش چشم را براي افراد ايجاد كند . رنگ سبز ملايم فضايي نرم و آرامش بخش را ايجاد مي كند . با اين وجود  ، هنگامي كه اين رنگ بيش از حد استفاده شود زيبايي بصري خاصي را ايجاد نمي كند .

سقف

در واقع استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ پايه براي سقف ، فضايي محافظت شده ايجاد مي كند . با اين حال ، بازي با رنگ هاي تيره و روشن در كنار سبز باعث جلوه و زيبايي خاصي براي محيط مي شود .

روانشناختي رنگ سبز در دكوراسيون

مطمئنا اين واقعيت غير قابل انكار است كه رنگ ها توانايي آن را دارد كه بر محيط اطراف تأثير بگذارد . در دكوراسيون داخلي ، يك رنگ با اصطلاحات مختلفي شناخته ميشود و مورد كاربرد قرار ميگيرد .

در دكوراسيون رنگ سبز اغلب براي ايجاد فضايي آرامش بخش تر استفاده ميشود . سبز ، مشابه آبي ، براي چشم ها آرامش بخش است . از رنگ سبز ميتوان به عنوان رنگ پايه ، سايه ، براي طراحي خانه استفاده كرد . زيرا اين رنگ تجلي بخش جنگل بوده و آرامش خاصي را براي ما ايجاد ميكند .

طراحي اتاق پذيرايي با رنگ سبز

قائدتا در بسياري از خانه ها ، اتاق ناهار خوري اغلب به عنوان فضايي رسمي تر شناخته ميشود . در خانواده هاي مدرن امروزي افراد تمايل بيشتري به جمع آوري دور اين ميز براي صرف وعده هاي غذايي خود دارند .

در ضمن اتاق هاي غذاخوري مي تواند مركز اصلي سرگرمي و اجتماعات خانوادگي باشند . بدين ترتيب ، براي ارزشمند تر كردن اين مكان بهتر است به تركيب رنگي توجه و دقت خاصي داشته باشيد  . تركيب رنگي سبز اين فضا را به مكاني دلچسب تر و زيبا تر تبديل ميكنند و اعضا خانواده حس بهتر و آرامش بيشتري نيز دارند .

دكوراسيون اتاق نشيمن با سبز

معمولا نخستين فضايي كه افراد خانه بعد از يك روز طولاني در آنجا دور يكديگر جمع ميشوند اتاق نشيمن مي باشد . در حالت كلي  بايد به رنگ آميزي و چيدمان اين فضا توجه خاصي شود . رنگ آميزي راهي آسان براي معرفي برخي از سايه هاي سرگرم كننده تر به اتاق نشيمن شما بوده است كه ميتوان آن را با گياهان تركيب كرد .

عملا در چنين اتاقي ، از رنگ سبز مي توانيد براي طراحي ديوار برجسته ، رنگ آميزي مبلمان و ديگر وسايل استفاده كرد . در مجموع در طراحي اتاق نشيمن بهتر است تنها 1/4از فضا با رنگ سبز رنگ آميزي شود . الباقي بهتر است با رنگ سفيد رنگ آميزي شود . اين حجم رنگ باعث جلوه شده و ظاهري فوق العاده طبيعي و عالي به فضا ميدهد . استفاده از گياهان در اتاق نشيمن باعث رفع خستگي ميشود و حس طبيعت را براي فرد القا ميكند .


دكوراسيون آشپزخانه با رنگ سبز

تقريبا همه مي دانيد كه آشپزخانه ، به طور كل قلب هر خانه است كه افراد مدت زمان زيادي در اين مكان براي تهيه غذا حضور دارند . با رنگ آميز ي و نيز قرار دادن گياهان در اين مكان فضا را ميتوانيد به يك مكان دل چسب تر تغيير دهيد . رنگ آميز با رنگ سبز باعث حس مثبتي در فرد ميشود و از اين رو فرد حس بهتري را در زمان قرار گرفتن در اين مكان دارد . در مجموع رنگ سبز بر بهره وري كاري ، روحيه و احساسات شما تأثير مي گذارد .

طراحي اتاق خواب با رنگ سبز

در كل ، ما اولين كساني هستيم كه اعتراف مي كنيم بيدار شدن زود هنگام و ترك يك تخت خواب راحت و نرم ، هميشه سرگرم كننده نيست . در اين شرايط ، انتخاب يك رنگ مناسب براي اتاق خواب مي تواند باعث انرژي عالي و مثبت نيز شود . دقت نمائيد ، از آنجا كه رنگها و نور بر روحيه ما تأثير بسزايي مي گذارد ، براي طراحي اتاق خواب خود ميتوان از رنگ سبز استفاده كنيم كه اين رنگ به نوبه خود باعث آرامش چشم و بدن نيز ميشود و حس سر زندگي و شادابي طبيعت را در ما بيدار مي كند .

 

منبع : wikisara


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.