بهترين مكمل هاي رنگ قهوه اي در دكوراسيون

قائدتا رنگ قهوه اي را به عنوان رنگ خنثي و خاص مي شناسيد كه از تركيب رنگ هاي مختلف نيز به دست مي آيد . دقت كنيد كه اين رنگ همانند همه رنگ ها ، تاثيرات و ويژگي هاي خاصي روي احساسات و روحيه  ما دارد .

با اين اوصاف ، با شناخت اين ويژگي ها مي توان كاربردهاي متنوع رنگ قهوه اي ، از شخصيت شناسي گرفته  تا كاربرد آن در طراحي و دكوراسيون را تعريف كرد . در اين مقاله قصد داريم تا با نگاهي دقيق تر به ويژگي ها و نقش اساسي رنگ قهوه اي در  دكوراسيون خانه بپردازيم .


مكمل هاي رنگ قهوه اي در دكوراسيون


بهتر است بدانيد و اين نكته مهم را زمينه اطلاعات خود كنيم كه از لحاظ روانشناسي ، قهوه اي رنگ صادق ، اصيل و مخلص مي باشد . معمولا رنگ قهوه اي عمل گراست و از نظر جسماني ، حساس و گرم است . عمدتا اين رنگ حس آرامش و راحتي را براي افراد ايجاد مي كند و در ضمن ، آلودگي ها محيط را پنهان كرده و آرامش محيطي را براي ما ايجاد ميكند . انتخاب درست مكمل اي رنگ قهوه اي فضا را به محيط دلچسب تر و زيباتري تبديل ميكند .

خبر خوب و جالب اينست كه رنگ قهوه اي و مكمل هاي آن هميشه مد است ، همين موضوع باعث  شده از اين رنگ در دكوراسيون داخلي خانه ها بيشتر استفاده شود . در دكوراسيون داخلي منازل ايراني اكثر از مكمل هاي رنگ قهوه اي استفاده ميشود .

اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه رنگ قهوه اي شايد به نظر شما در دكوراسيون داخلي يك رنگ بي روح و كسل كننده باشد ، اما اين رنگ دراماتيك است و قابليت انعطاف پذيري فوق العاده اي با ساير رنگ ها دارد . در اين مقاله ويكي سرا تمايل دارد تا شما را با مكمل هاي خاص و زيباي رنگ قهوه اي آشنا كند  .

 

تركيب رنگي مختلف با قهوه اي

همان طور كه خدمتتان عرض كرديم ، قهوهاي مي تواند از تركيب رنگهاي مختلف زيادي حاصل شود ، به همين دليل بيشتر رنگها با قهوهاي همنشيني خاصي دارند . قهوهاي تيره ، خودنمايي بخصوصي دارد و اشيا و اسباب در كنار آن زيباتر و شيك تر ديده مي شوند .

هرگز فراموش نكنيد كه در دكوراسيون خانه ، تركيب قهوه اي با سفيد باعث خلوص و آرامش خاصي ميشود . قهوهاي رنگ چوب است و براي دوست‌ داران طبيعت و كساني كه مي خواهند حس طبيعي و ساده به اتاق شان بدهند اين رنگ بهترين انتخاب است .

در اين بخش مقاله مي خواهيم شما را در دنيايي بازي با رنگ ها غرق نمائيم  ، تا كاملا در يابيد چه رنگ هايي را ميتوان با قهوه اي تركيب كرد . در نهايت دقت داشته باشيد كه مكمل هاي زيبا براي رنگ قهوه اي در دكوراسيون خانه مشكي ، زرد ، نارنجي ، قرمز ، خاكستري ، سبز ، آبي ، صورتي ، بنفش ، كرم ، طلايي ، فيروزه اي هستند كه در ادامه به چند مورد از آن اشاره مي كنيم .

 

تركيب رنگ قهوه اي و طلايي

خوشبختانه در اين تركيب زيبا و منحصر به فرد ، طرفداران بسياري  را به خود جذب كرده است . در اصل مي توان گفت كه رنگ طلايي به خودي خود داراي ويژگي هاي فوق العاده جسورانه اي مي باشد  . با اين حال ، اين رنگ روشن و جذاب را مي توان با يك رنگ قهوه اي تيره تركيب كرد . همچنين لازم است اين نكته را مد نظر داشته باشيد كه يكي از مهمترين قوانيني كه در تركيب رنگها در دكوراسيون منزل اهميت دارد و شما بايد آن را جدي بگيريد، قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است كه در مقاله دكوراسيون رنگي در مورد آن صحبت كرده ايم . اين قانون به شما كمك ميكند تا از لحاظ بصري فضاي متعادلي را ايجاد كنيد . يعني شما بايد ۶۰% دكوراسيون منزل خود را به رنگ اصلي تان ، ۳۰% به رنگ ثانويه و ۱۰ رنگ سوم اختصاص دهيد.

 

تناليته رنگي قهوه اي با سفيد

غالبا رنگ قهوه اي وقتي با رنگ سفيد تركيب شود تاثير بهتر وعميق تري  بر دكوراسيون خواهد گذاشت . قهوهاي بسيار تيره و خسته كننده است اما وقتي در كنار رنگ سفيد قرار گيرد باعث ايجاد يك نقطه كانوني عالي در فضاي اتاق ميشود .

از اين نكته غافل نشويد كه يكي از تركيب هاي جذاب و خاص در دكوراسيون خانه ، تركيب رنگي سفيد و قهوه اي است . زيرا سفيد ، رنگي روشن است و قهوه اي ، رنگي تيره . اين دو رنگ ، تضاد زيبا و جذابي را در دكوراسيون ايجاد ميكنند و تاثير عميقتري بر چيدمان ميگذارند. تصوير بالا تجلي گر سبك آرت نئو بوده است ، خطوط منحني و مواج و اشكال گياهي از مشخصه هاي اين سبك است .

در همين راستا ، سايه هاي قهوه اي تيره يا چوب هايي مانند چوب ساج به خوبي در برابر سفيد نيز ظاهر مي شوند . براي اتاق نشيمن ، از رنگ سفيد به عنوان رنگ اصلي در طراحي استفاده كنيد . مبلمان قهوه اي و چوبي تضاد خاصي را با سفيد ايجاد ميكند كه براي چشم بسيار لذت بخش بوده است .


تناليته رنگي قهوه اي مشكي و سفيد

شايد تصور كنيد كه استفاده از دو رنگ قهوه اي و مشكي باعث  تاريك شدن فضاي داخلي اتاق تان مي شود ، اما اگر براي مبلمان خود ، از رنگهاي روشن و خنثي استفاده كنيد ميتوانيد يك فضاي آرام و شيك را به وجود بياوريد .

حتي وقتي كه صحبت از رنگ مشكي مي شود ، احتمالا تنوع زيادي بين سايه هايي ميتوانيد پيدا كنيد . با اين وجود  ، با رنگ قهوه اي ، طيف گسترده اي از سايه هاي احتمالي براي كار وجود دارد ، بنابراين كاملا مهم است كه از رنگ مناسب براي اتاق خود استفاده كنيد . اگر مي خواهيد اتاق شما بيش از حد تأثيرگذار باشد ، رنگ مشكي را با يك سايه گرم و ملايم مانند طوسي يا قهوه اي قرمز ست كنيد .

در اصل مكمل نزديك به رنگ قهوه اي مشكي است ، اين تركيب رنگ يك سبك كلاسيك و خاصي را براي اتاق ايجاد ميكند . هنگام استفاده از سياه به عنوان يكي از رنگ هاي اصلي خود ، بايد مطمئن شويد كه آن را به خوبي با رنگ هاي ديگر متعادل كرده ايد . تركيب مشكي و قهوه اي به فضاهاي اتاق عمق و جذابيت بيشتري نيز دهيد .

تركيب رنگ قهوه اي و قرمز

شايد عجيب و باورنكردني باشد كه رنگ قهوه اي و قرمز در كنار هم ، رنگي بسيار خاص و زيبا مي شوند . اين تركيب رنگ باعث افزايش هيجان شده و گرمي خاصي را به محيط القا ميكند . در اين طرح بيشتر از چوب در طراحي وسايل خانه استفاده شده كه تعيين كننده سبك روستيك است .

در مجموع مي توان گفت كه عنصر اصلي تشكيل دهنده رنگ قهوه اي ، قرمز است . اگر صرفا از دو رنگ قهوهاي و قرمز در كنار هم استفاده كنيد قطعا با محيطي دلگير و خسته كننده روبرو خواهيد شد ، بهتر است براي استفاده از اين رنگها در دكوراسيون از يك رنگ سوم مانند سفيد يا كرم براي زيبايي بصري بيشتر استفاده كنيد .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.