چيدمان دكوراسيون رنگي + ايده ها در سال ۲۰۲۱

اصولا دنيايي كه ما در آن زندگي مي كنيم ، داراي تركيب رنگ هاي متنوع و زيبا مي باشد كه هر كسي بسته به علاقه خود از آن در دكور منزل استفاده مي كند . به طور كلي مي دانيم كه انسان ها داراي سليقه‌ و علايق متفاوتي در انتخاب رنگها مي باشند . بنابراين بهتر است به اين موضوع دقت كنيد ،  از آنجايي كه هر كسي قصد دارد خانه‌ اش را آنطور كه خودش دلش ميخواهد رنگ آميزي كند ، در اين شرايط ، دكوراسيون رنگي ميتواند كمك بسزايي در اين امر داشته باشد .

قطعا رنگ ها مي توانند تأثير عميقي بر خلق و خو و احساسات افراد به جاي بگذارد . در مجموع بايد گفت كه  يكي از ابزارهاي بسيار قدرتمند و تاثير گذار در چيدمان استفاده از دكوراسيون رنگي بوده است .

دكوراسيون رنگي 


اين نكته را بخاطر بسپاريد كه خاص ترين دكوراسيون ايده آل  كه چشم هر تماشا گري را به خود جذب مي‌كند بدون شك يك دكوراسيون رنگي در منزل بوه است . شايد علاقه زيادي به چيدمان‌هاي يك دست كرم ، سفيد ، مشكي و يا هر رنگ ديگري نداشته باشيد و با خودتان بگوييد ككه من چگونه ميتوانم از تركيب رنگ‌ها در ايده پردازي‌ها و طراحي هاي رويايي خود استفاده كنم . به طور كلي ما به دنبال تغيير رنگ در دكوراسيون منزل خود هستيم ، تنها نگراني ما اين موضوع است چگونه رنگ هايي كه با هم ارتباطي ندارند را در دكوراسيون رنگي خانه خود استفاده كنيم كه ما در اين مبحث مي خواهيم به شما كمك كنيم .

 

مفهوم دكوراسيون رنگي

قائدتا تا حدودي مي دانيم كه دكوراسيون رنگي به معني تغيير دادن رنگ هاي پايه با رنگ هاي متفاوت بوده است . با استفاده از دكوراسيون رنگي ميخواهيم محيط زندگي خود را تغيير داده و كمتر از يك رنگ در دكوراسيون منازل خود استفاده كنيم . در اين مقاله ويكي سرا ميخواهيد به چند نمونه دكوراسيون رنگي در فضا مختلف خانه شما را آشنا كنيم .

در اين راستا ؛ شانون فريكه ، مهندس حرفه اي و طراح داخلي برجسته استراليايي معتقد است (هر جنبه اي از دكوراسيون داخلي نياز به درك كامل رنگ دارد ) و تنها راه براي مهارت آموزي تمرين است تا كشف كنيم كه با تركيب رنگ چه تاثيري و تغييراتي ميتوانيم بر زندگي و احساسات خود ايجاد كنيم .

 

دكوراسيون رنگي

در حقيقت همه ما ميدانيم كه  داشتن يك محيط سفيد يك آرامش خاصي را براي بيشتر خانه به وجود مياورد . با تغييرات جزئي و كلي در وسايل خانه ميتوان از اين يك نواختي رنگ را تا حدودي فاصله بگيريم .

پيشنهاد ما به شما اينست كه تمام اتاق ها ، وسايل را با بوم ها و اشياء با تركيب هاي رنگارنگ تزئين كنيم . اين عمل يكنواختي رنگ سفيد را از بين ميبرد و يك فضا زيبا و آرامش بخش در اختيار ما قرار ميدهد .

توجه كنيد كه بخش بالايي از مردم آرزو دارند كه خانه خود را با تركيب رنگي متفاوتي طراحي كنند ولي از انجام اين كار نيز هراس دارند . اين بازي با رنگ كاري قديمي و جذاب بوده است ، با تركيب رنگ ها در دكوراسيون قادر خواهيم بود تا حدودي در زندگي روزمره خود تغييراتي را ايجاد كنيم .

ويكي سرا در ادامه اين مبحث توضيحاتي را در اختيار شما قرار مي دهد تا دريابيد رنگ ها چه خصوصيات مخصوص به خود را دارد و بازي با رنگها چه تاثيراتي بر بدن افراد به جاي بگذارد . با تغييرات كلي و يا جزئي ميتوانيم به آرامش خاصي نيز دست پيدا كنيم و از طرفي هزينه ها فوق العاده بازسازي را كاهش مي دهيم .

 

قانون دكوراسيون رنگي 60-30-10

بر اساس اين قانون ، رنگ اصلي 60 درصد وسايل خانه را شامل مي شود . يعني اينكه شما در حدود 60 درصد فضا را به رنگ اصلي رنگ آميزي مي كنيد . دقت كنيد كه اين 60 درصد ميتواند شامل ديوارها ، كف ، وسايل بزرگ مانند فرش و مبلمان باشد . با اين كار رنگ اصلي را به عنوان رنگ زمينه يا پايه ميشناسيم و در دكوراسيون وسايل خود از آن استفاده ميكنيم . 30 درصد الباقي رنگ آميزي فضاهاي خاصي از خانه را شامل مي شود . اين 30 درصد رنگ متفاوتي بوده است كه ميخواهيم در كنار رنگ اصلي در طراحي از آن استفاده كنيم . اين 30% شامل وسايلي از قبيل پرده ها، صندلي ها و حتي يكي از ديوارها نيز ميتواند باشد . 10درصد رنگ مابقي شامل لوازم جانبي ، دكوري ، كوسن ها و وسايل كوچك تر نيز ميشود .

 

بازي رنگ و اشياء در دكوراسيون

گياهان

اين نكته را در نظر داشته باشيد كه يكي از اصول زيبا و به دلنشين  براي داشتن فضاي آرام استفاده از گل و گياهان بوده است . با اضافه كردن چند گل و گياه سبز و رنگي به محيط خنثي خود و يا تك رنگ تنوع و آرامش خاصي را وارد كنيم . وجود گياه در زمان خستگي باعث حس آرامش شده و شما را در يك دنياي فانتزي گياهان غوطه ور مي كند . در مجموع رنگ سبز مظهر طبيعت است . براي چشم ، سبز ملايم ترين رنگ است و مي تواند قدرت ديد را افزايش دهد . رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش نيز بوده است .

اصولا استفاده از رنگ هاي روشن و جديد ايده اي عالي براي تزئين و دكوراسيون وسايل اتاق نشيمن شما بوده است . هنگام تعويض روكش صندلي هاي استرس داريد از چه رنگي استفاده كنيد . منحصر به فرد بودن مستلزم امتحان بهترين ايده هاي رنگارنگ در اتاق نشيمن بوده است . به عنوان مثال مي توانيد براي مبل خود از پارچه هاي در تركيب رنگي صورتي ، زرد ، سبز ، بنفش و فيروزه ، خاكستري و رنگ هاي خاص استفاده كنيد .

در ادامه به ، به روز ترين و جذاب ترين تركيب رنگي براي اتاق نشيمن ميپردازيم :

قائدتا با اين پالت رنگي روشن ، ظاهري متفاوت و رنگارنگ به اتاق نشيمن ميدهم . اين تركيب رنگ باعث ميشود وسايلي كه روي مبل و ميز شيشه اي خود قرار داده ايد بهتر به نمايش آيد . در صورت نداشتن پنجره براي تابش بيشتر نور به محيط بهتر است روي ديوار ، يك جفت آينه بزرگ با طراحي حاشيه پيچيده استفاده كنيد . اين آينه ها تابش نور را در اتاق افزايش ميدهند .

 

آشپزخانه

در اصل همه مي دانيم كه آشپزخانه شما فضايي مي باشد كه بايد در اين مكان حس آرامش خوبي و مثبتي داشته باشيد و هرگز فراموش نكنيد كه رنگها بر روحيه و احساسات شما نيز تأثير گذار مي باشند . بنابراين ، شما بايد آشپزخانه خود را با رنگ هاي شاداب طراحي كنيد ، كه باعث افزايش نشاط و خلاقيت شما مي شود . در ادامه ثصد د اريم به تركيب رنگي هاي زيبا و خاصي كه باعث افزايش انرژي ميشود بپردازيم . از اين نكته نيز غافل نشويد كه رنگ در دكور آشپزخانه بسيار مهم ميباشد ، زيرا مدت زمان زيادي را در آن مكان سپري مي كنيد .

 

تركيب سفيد و آبي آشپزخانه

بهتر است كه در دكوراسيون آشپزخانه خود از تركيب آبي و سفيد كلاسيك استفاده كنيد . اين تركيب رنگ احساس تازگي و نيز ساحلي براي فضا شما ايجاد ميكند . شما مي توانيد با استفاده از چند رنگ مختلف آبي براي كابينت هاي خود همراه با تركيب رنگي سفيد استفاده كنيد . تركيب سرمه اي با آبي روشن باعث ميشود چشمان شما آرامش بهتري را احساس كند .

 

تركيب خاكستري ، سفيد

يكي از تركيب رنگ هاي زيبا و دوست داشتني كه نظر هر كسي را به خود جذب مي كند  رنگ خاكستري است كه همانند رنگ مشكي باعث ايجاد جلوه در آشپزخانه شما ميشود . مي توانيد با قفسه بندي و نورپردازي با اين رنگ ها بازي كنيد . براي مبل آشپزخانه ميتواند از رنگ سفيد استفاده كنيد . اين تركيب باعث ايجاد يك آشپزخانه مدرن در كنار به روز بودن كلاسيك بودن را در اختيار شما قرار ميدهد .

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.