نقش فوق العاده گياهان در دكوراسيون منزل و اهميت آن بر زندگي

خوب است بدانيد كه نقش گياهان در دكوراسيون داخلي داراي اهميت شاخصي نيز مي باشد كه هرگز نبايد از اين موضوع غافل شويم . گياهان هميشه در طول تاريخ خود به عنوان اشياي تزئيني ارگانيك در طراحي داخلي خانه مورد استفاده قرار مي گرفتند . امروزه استفاده از گياهان در طراحي داخلي مدرن رواج بيشتري يافته است . گياهان طبيعي محيط را جذاب تر و زنده تر مي كنند و نيز باعث سلامت بدن ميشوند . از گياهان در دكوراسيون داخلي مي توان به عنوان قطعات برجسته ، براي آرامش بخشيدن به فضا استفاده كنيم كه در ادامه بيشتر با آن آشنا مي شويد .

 نقش خارق العاده گياهان در دكوراسيون منزل 


شايان ذكر است كه بدانيد ، استفاده از گياهان در دكوراسيون داخلي حس خوب و ارزشمندي را به افراد القا مي كند و از اين رو براي پارتيشن بندي فضا خانه ميتوان از آنها استفاده كرد . در مجموع گياهان تاثيرات فوق العاده بر زندگي ما به جاي ميگذاردند ، كه در ادامه ويكي سرا به تشريح آنها ميپردازد .

دكوراسيون خاص خانه با گياهان 

در حالت معمول ،  نقش گياهان در دكوراسيون داخلي خانه از اهميت بالايي برخودار ميباشند . نه تنها به شدت بر زيبايي محيط اضافه ميكنند بلكه باعث افزايش خلاقيت و هنر ميشود . با اضافه كردن گياهان به خانه به طور كلي شرايط روحي و رواني ايده الي را فراهم ميكنيد . تزئين خانه با گل چند مزيت مهم به همراه دارد كه از مهم ترين آنها مي توان به كاهش هزينه هاي اقتصادي دكوراسيون داخلي با خلاقيت و ايده پردازي و ايجاد طراحي جديد در دكور خانه اشاره كرد .

در ادامه قصد داريم به چند مدل خاص دكوراسيون خانه با گياهان بپردازيم :

* دكوراسيون خلاقانه در چيدمان 

هميشه نياز نيست براي زيباسازي محيط هزينه پرداخت كنيد فقط كافي ايست كمي خلاقيت به خرج دهيد . به طور كلي ميتوانيد با استفاده از وسايل دور ريز شلف و نيز باكس براي گل نيز بسازيد . به عنوان مثال استفاده از حباب هاي لامپ هاي رشته اي ، صدف هاي بزرگ دريايي به عنوان گلدان پرورش كاكتوس و ساخت قاب هاي خلاقانه براي نگهداري و چيدمان گل مي توانند نتيجه خوبي براي زيبايي و نيز حس خوب براي خانه به همراه آورد .

* چيدمان گلدان بر روي ميز 

اگر شما نيز فضاي خالي زيادي داريد و نميدانيد كه چگونه اين فضا را به مكان زيبا تري تبديل كنيد ، بهتر است از نقش گياهان در دكوراسيون داخلي غافل شويد . براي چيدمان ميز ميتوانيد از گياهان به صورت ايستاده با گلدان ها و گل هايي با تركيب رنگي مختلف نيز استفاده كنيد تا فضا را زيبا تر كرده و نيز از اين فضا انرژي فوق العاده عالي دريافت كنيد .

* افزايش آرامش با گياه 

در حقيقت ، استفاده از گل و گياه در دكوراسيون داخلي منزل يكي از ساده ترين و راحت ترين روش ها براي افزايش زيبايي محيط زندگي شما مي باشد . براي افزايش آرامش محيط خود از گلدان در دكوراسيون خانه هاي خود استفاده كنيد . براي كاهش خستگي بدن خود ميتوانيد به محيط دنج اتاق خود برويد و در آنجا ريلكس كنيد .

در مجموع بايد گفت كه استفاده از گياهان در خانه باعث افزايش زيبايي خانه و روحيه  شما مي شود. بدين ترتيب ، شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با اين موضوع با ما همراه باشيد  .

*تزيين ميز با تراريوم 

اصولا نگهداري از گياهان كار بسيار لذت بخش و خوشايندي بوده است . درست كردن يك تراريوم ميتواند محيط خانه را زيبا تر و نيز لذت بخشتر كند . ترواريوم به طور كلي نياز به نگهداري خاصي نيز ندارند و زيبا و چشم انداز جالبي را به محيط ميبخشند . تراريوم ها از جمله روش هاي نگهداري گياهان در داخل منزل بوده است . ترواريوم را ميتوان به باغ هاي مينياتوري تشبيه كرد و به دليل ظاهر خاص شان بسيار دلنشين هستند .

همچنين استفاده از تراريوم يا همان باغ شيشه امروزه از جمله روش‌ هاي بسيار محبوب چيدمان گل در خانه به حساب ميايد . براي ساخت تراريوم نياز نيست هزينه زيادي كنيد . بلكه بايد كمي خلاقيت به خرج داده و با خريد چند گلدان و يك ظرف شيشه يك فضا زيبا را براي خود ايجاد كنيم .

 

* نقش گياهان بر سلامتي بدن 

گفتني است كه استفاده از گياهان در دكوراسيون داخلي نگاه اجمالي به طبيعت است . گياهان باعث حس فوق العاده خوشايندي در افراد ميشود و نيز ظاهر جذابي را به خانه ميبخشند. گياهان آپارتمان اي به فضاي داخلي خانه روح و زندگي ميدهد و از طرفي هوا خانه را نيز تميز و دلچسب تر ميكنند . ايده هاي طراحي خانه سبز مي تواند الهام بخش شما باشد و به شما نشان دهد كه گياهان چه تاثيراتي مي توانند بر خانه و زندگي شما داشته باشند . در ادامه به تاثيرات گياهان بر زندگي ميپردازيم :

* تاثير گياهان بر رطوبت فضا 

قائدتا اكثرا مي دانيد كه داشتن فضا مرطوب با هواي تميز براي همه ما اصل مهمي است . به طور كلي گياهان در فرايند فتوسنتز رطوبت را وارد فضا ميكند و باعث دفع هواي آلوده ميشوند . در مجموع گياهان حدود 97 % آب دريافتي خود را آزاد مي كنند . بنابراين ، اگر ميخواهيد محيط با هواي تميز و سالم داشته بايد در دكوراسيون خانه خود از گياهان استفاده كنيد و تاثير بينظير آن را نيز بر بدن خود ملاحضه كنيد .

* خواص باور نكردني گياهان بر سلامتي بدن 

لازم است بدانيد كه براي بدن سالم تر بهتر است از گياهان در محل زندگي خود استفاده كنيد . مطالعات نشان مي دهد كه گياهان مي توانند ضربان قلب شما را آرام كرده و كاهش دهنده فشار خون ميباشد . همچنين مي تواند تنش عضلاني مرتبط با استرس را كاهش دهد . گياهان قادر ميباشند سردرد ، خستگي ، گلودرد ، سرماخوردگي ، سرفه و آنفولانزا را بهبود ببخشند . مطمئنا گياهان تاثير زيادي در بهبود سلامت ما دارد . حال كه متوجه شديد گياهان چه تاثيرات فوق العاده اي بر بدن به جاي ميگذارد بهتر است در محل زندگي خود از گياهان استفاده كنيد .

* كاهش دهنده هاي طبيعي استرس 

خوشبختانه به جز اثر آرامش بخش رنگ سبز ، عموما نزديك بودن به طبيعت ذهن ما را آرام مي كند و آرامش و رفاه را براي ما به ارمغان مي آورد . گياهان طبيعي سطح استرس ما را به حداقل مي رساند و ما را در آرامش خاصي غوطه ور ميكند .

اگر به اين موضوع دقت كرده باشيد ، بسياري از ما هنگامي كه در يك محيط با گياهان طبيعي قرار داريم ، آسان تر ميتوانيم بر استرس خود غلبه كنيم . شما مي توانيد با افزودن گياهان به خانه خود به اين اصل برسيد . گياهان خانگي به ما احساس راحتي مي دهند و نيز تاثيرات مثبت بر بدن به جاي ميگذارند . اتاقي را بدون گياه و با گياه تصور كنيد . مطمئنا مي توانيد تفاوت را احساس ميكنيد . درنهايت ، بررسي ها و تحقيقات دانشگاهي نشان مي دهد كه با وجود گياهان ، ساختمان ها آرام تر و بي صدا تر ميشود و سطح عصبانيت و خشم كاهش ميابد .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.