فنگ شويي اتاق خواب و الگوهاي مناسب با آن

شايد به نظر شما باورنكردني باشد كه در اصول فنگ شويي ، يكي از مهم ترين بخش در هر خانه اتاق خواب آن است ، بدين منظور ، بهتر است اتاق را متناسب با شخصيت و سليقه ايده آل و مورد پسند خود چيدمان كنيد . در مجموع از اين نكته نيز غافل نشويد كه اتاق خواب تنها براي استراحت نيست بلكه بايد آرامش خاص و حس خوبي را همراه با انرژي هاي مثبت به افراد منتقل كند .

 فنگ شويي اتاق خواب


درحقيقت اتاق خواب نماد شما مي باشد . بنابراين ، توجه كنيد كه هرگونه تغيير فنگ شويي كه در اتاق خواب ايجاد كنيد باعث مي شود تا انرژي بهتري را دراختيار داشته باشيد  .

لورا سرانو ، مشاور حرفه اي فنگ شويي مستقر در نيويورك مي گويد : فنگ شويي فقط راهنمايي ارائه اصول طراحي فيزيك اتاق خواب نيست ، بلكه نحوه چيدمان ، تاثيرات مثبتي بر روحيه و عواطف افراد به جاي ميگذارد .

همچنان اودل ميگويد: هر دو علوم طب سنتي و نيز فنگ شوي باستاني قرن ها است باعث بهبود روال زندگي مردم شده است . بر اساس كتاب يي جينگ به اين موضوع تاكيد ميكنيم هر وسيله داراي انرژي است پس بهتر است با اصول فنگ شويي اتاق خواب خود را چيدمان كنيم .

فراموش نكنيد كه مهمترين اصل فنگ‌شويي در تمام نقاط منزل ، كمك به جريان انرژي مثبت و متوقف كردن يا به حداقل رساندن جريان انرژي هاي منفي است . علاوه بر اين شما بايد بدانيد كه چگونه انرژي هاي مثبت را در محل زندگي خود حفظ كنيد و از به هدر رفتن آنها جلوگيري كنيد . براي رعايت اصول فنگ‌شويي در چيدمان و وسايل اتاق خواب به راهنمايي زير به طور كامل توجه كنيد .

فنگ شويي اتاق خواب

در حالت معمول ميتوان گفت كه  فنگ شويي يك سيستم باستاني چيني مي باشد ، اين سيستم در مجموع از قوانين ثابت و خاصي پيروي ميكند ، در ضمن با استفاده اين قوانين وسايل اتاق خواب خود از قبيل مبلمان ، ميز و تخت خود را در جهتي قرار دهيد تا انرژي مثبت را دريافت كرده و حس خوبي را از محيط بگيريد . فنگ شويي اتاق خواب در حقيقت رعايت برخي نكات و اصول مهم است ، رعايت اين اصول در اتاق خواب علاوه بر حس آرامش و راحتي ، امنيت و سلامتي را براي شما هموار ميكند .

علم فنگ شويي

توجه داشته باشيد كه فنگ شويي ممكن است از 5000 سال قبل به وجود آمده باشد اما خوشبختانه هنوز هم راهنمايي هايي كاربردي و مفيد را به ما ارائه مي دهد . در اصل روش قديمي فنگ شويي به ما كمك مي كند تا خانه مان را متعادل كرده و زندگي شاد تر و موفق تري را تجربه كنيم . به طور كلي مكاني كه مي توانيم در آن استراحت و انرژي بگيريم اتاق خواب است ، اهميت دادن به فنگشويي مناسب در اتاق خواب مي تواند به زندگي عاشقانه شما انرژي ببخشد و همچنين توانايي و قدرت جسماني و بدني شما را افزايش دهد .

استفاده نكردن از آكواريوم

بهتر است كه چشمه ها و ويژگي هاي آب از قبيل آكواريوم همچنين ، تصاوير آب را در اتاق خود قرار ندهيد . زيرا علم فنگ شويي بر اين عقيده تاكيد دارد كه قرار دارد جريان آب در اتاق خواب باعث ضرر يا سرقت مالي مي شود . پس اگر مي خواهيد بهترين نوع فنگ شويي را داشته باشيد ، مخزن ماهي يا نقاشي هاي آب يا رودخانه ها را خارج از اتاق خواب نگه داريد .

اجتناب از انرژي منفي

از اين نكته بسيار مهم غافل نشويد كه هيچگاه نبايد از آينه قدي و نيز آينه روي كمد در اتاق خواب خود استفاده كنيد . اگر اين آينه ها بر روي وسايلي هستند كه نميتوانيد از شر آنها خلاص شويد ، مقداري پارچه روي آنها بكشيد . به صورتي كه در معرض ديد شما در هنگام خواب قرار نگيرند . به طور كلي ، شما بايد از داشتن آينه در اتاق خواب خود اجتناب كنيد ، به هيچ وجه در اتاق خواب خود با شريك زندگي تان از آينه استفاده نكنيد ، زيرا ممكن است انرژي افراد را به سمت خيانت سوق دهد . بهتر است از آينه ها خارج از فضا اتاق خواب استفاده كنيد تا انرژي مثبت را به اتاق خود وارد كنيد .

پيشنهاد ما اينست كه ، اگر دوست داريد آينه اي در اتاق خود داشته باشيد ، آن را در داخل در كمد قرار دهيد و فقط در صورت نياز به آن دسترسي پيدا كنيد .

پرهيز از شلوغي

دقت نمائيد كه براي داشتن بهترين فنگ شويي در اتاق خوابتان ، لازم است تمامي كاغذها ، بدليجات قديمي و كهنه، عكس هاي بيخودي ، هداياي بي استفاده و هر آنچه را كه نياز نداريد ، از اتاق خواب خود خارج كنيد .

حتي اگر وابستگي عاطفي خاصي به اين وسايل داريد ، بهتر است كه آنها را در انباري يا يك اتاق ديگري جاي دهيد تا از شلوغي و بهم ريختگي ها جلوگيري كنيد. در مجموع بهتر است كه تمام تلاش خود را به كار گيريد تا كمتر از اين وسايل را در اتاق خواب خود داشته باشيد . همچنين از گذاشتن صندلي اضافه يا عكس و نقاشي غير ضروري خودداري كنيد . هر چه وسايل بيشتري در اتاق تان داشته باشيد نميتوانيد توازن و تعادل را در اتاق خواب ايجاد كنيد . داشتن يك اتاق خلوت و بدون انباشتگي به شما كمك ميكند يك زندگي آرام و نيز بدون انباشتگي و ناراحتي هاي عاطفي داشته باشيد .

لباس هايي كه ديگر نمي پوشيد را كنار بگذاريد . از كمد و كشوي خود عبور كرده و تمام لباس هايي را كه در يك سال گذشته نپوشيده ايد بيرون آوريد . اگر مي توانيد اين لباس ها را بپوشيد ، اگر نميخواهيد بپوشيد ، اين لباس ها را اهدا كنيد . اگرچه ممكن است لباس هاي قديمي را نبينيد ، اما نگهداري آنها در اتاق خواب شما ممكن است مانع استفاده از فرصت هاي جديد شود و از اين رو انرژي شما را كاهش پيدا ميكند .

تخت زير تير ديوار

نكته مهم و حائز اهميت اينست كه از قرار دادن تختخواب خود مستقيما زير تير خودداري كنيد . اين پرتو ممكن است احساس فشار ايجاد كند كه مي تواند خواب شما را مختل كند . اگر راه ديگري نداريد ، پرتو را با پارچه بپوشانيد يا 2 فلوت بامبو را از پرتو آويزان كنيد . در نتيجه ، اين عمل باعث جلوگيري ورود انرژي منفي به تخت خواب مي شود و از اين رو نيز خواب بهتري را تجربه مي كنيد  .

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.