نكات طلايي دكوراسيون اتاق خواب كودك

بايد توجه داشته باشيد كه دكوراسيون اتاق خواب كودك مي تواند نقش ويژه و پراهميتي در رشد و ساختار كودك داشته باشد . بنابراين بر اساس نظريه روانشناسان ،  نوع رنگ، چيدمان، وسايل و ساير لوازم جانبي داخل اتاق كودك مي تواند بر بالابردن سطح انرژي كودك و حتي بر خلق خوي و اخلاقيات آن تاثيرگذار باشد را به جاي بگذارد . در كل ، با انتخاب درست وسايل و چيدمان هاي متناسب با سليقه آنها ميتوان اتاقي خاص و رويايي براي كودك فراهم كرد . در ادامه مبحث ويكي سرا تمايل  داريم تا شما را با نكات مهم و ضروري براي طراحي زيباي اتاق خواب كودك آشنا كنيم  .

دكوراسيون خاص اتاق كودك


حواستان باشد كه در ابتدا براي دكواسيون اتاق خواب كودك بايد تصميم بگيريد كه از چه تم و سبك دكوراسيوني براي اتاق خواب ميخواهيد استفاده كنيد . به طور كلي بهتر براي انتخاب تمام ايتم هاي اتاق كودك خود وقت بگذارديد و با دقت كامل آنها را انتخاب كنيد .

همچنان مي دانيد كه كودكان حساس و فوق العاده عاطفي هستند ، بنابراين بايد تلاش كنيد تا به آرامش و امنيت آنها بخصوص هنگام خواب اهميت زيادي دهيد  . همه ما ميدانيم چيدمان اتاق كودك بسيار مهم است ، زيرا كودكان دوست دارند در اتاقي بازي كنند كه بر اساس موضوعات مورد علاقه‌ي آنها طراحي شده باشد . سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد رؤياي كودكان تان را دلبندتان كنيد . در ادامه به طور كامل به تشريح نكات مهم چيدمان اتاق كودك ميپردازيم .

 

تاثير رنگ بر اتاق خواب

به خاطر داشته باشيد كه اغلب كودكان تمايل بيشتري به يك مجموعه از رنگ ها دارند . مي توانيد در پالت رنگي طراحي اتاق خواب كودك از رنگ هاي مورد علاقه فرزند خود استفاده كنيد . در انتخاب رنگ از كودك خود نظر بخواهيد . اتاق خواب مهم‌ترين فضاي منزل براي كسب آرامش بوده و به همين دليل اين فضا بايد ويژگي‌هايي مثل دكوراسيون رنگي زيبا و جذاب رو داشته باشد تا كودكان بتوانند موقع استراحت ، آرامش و حس خوب را از فضا دريافت كنند .

بايد براي اتاق خواب كودك از يك گروه تركيب رنگي مناسب استفاده كنيد . معمولا براي دختر خانم‌ها از رنگ‌هايي مثل صورتي، سفيد، ليمويي، بنفش و امثال آن استفاده مي‌شود . بنابراين با انتخاب يك يا دو رنگ كه هارموني خوبي با هم داشته باشند مي‌توانيد كار را آغاز كنيد . بايد سعي كنيد تمام مواردي كه براي دكوراسيون اتاق خواب كودك در نظر مي‌گيريد از نظر رنگي با هم همخواني داشته و هارموني خوبي ايجاد كنند . گاهي انتخاب يك توناژ رنگي مي‌تواند بهترين انتخاب باشد ، ضمنا مي‌توانيد از رنگ‌هاي متضاد نيز براي اين كار استفاده كنيد . در ادامه مي خواهيم شما را با چند نمونه از تركيب رنگي مناسب آشنا كنيم  .

  • ياسي
  • آبي
  • قرمز
  • نارنجي
  • طوسي
  • قهوه اي
  • سبز
  • ليمويي
  • صورتي
  • بنفش
  • كرم
  • زرد

رنگ سبز ( green color )

عمدتا رنگ سبز كه به رنگ طبيعت نيز معروف است ، باعث ايجاد احساس آرامش شده و همچنين استرس و اضطراب كودك را كاهش ميدهد . به طور كلي اين رنگ با ايجاد انرژي مثبت در فضا اتاق خواب شما يك خواب عميق و پر از آرامش را در اختيار كودك قرار ميدهد . در كنار تمام اين آرامش ، زيبايي چشمگير و منحصر به فردي را هم در اتاق ايجاد مي‌كند.

عجيب  است كه سبز ديد را بهبود مي بخشد و بي خوابي كودكان را درمان ميكند . اين رنگ دقت و تمركز را افزايش ميدهد .

همچنين توجه نمائيد كه برخي بررسي ها و مطالعات نشان داده است كه رنگ سبز تمايل به يادگيري و مطالعه را در كودكان افزايش ميدهد . اين رنگ براي اتاق كودك گزينه بسيار مناسبي است اگر بخواهيد يك كودك زرنگ و درس‌خوان و عاشق طبيعت داشته باشيد .

رنگ ليمويي ( Lemon color )

در اصل  ، ليمويي هم از آن دسته رنگ‌هاي معتدل است كه نور اتاق را زياد و احساس شادي را بيشتر مي‌كند . به طور كلي فعاليت مغز كودك را شدت مي بخشد و ديد را افزايش ميدهد . البته در استفاده از رنگ ليمويي بايد اين نكته را در نظر گرفت كه استفاده بيش از حد اين رنگ چشم را خسته مي كند . در نتيجه مي توان گفت كه رنگ زرد پررنگ يا ليمويي تمركز را افزايش ميدهد و بر حافظه نيز تاثيرات مثبتي به جاي مي گذارد .

رنگ صورتي ( Pink color )

خوشبختانه خبر خوب اينست كه صورتي رنگ فوق العاده جذاب و دوست داشتني دخترانه است كه با احساسات زنانه رابطه نزديكي دارد . اغلب از اين رنگ براي دكوراسيون اتاق كودكان دختر استفاده ميشود . اگرچه استفاده از آن در اتاق پسر بچه ها نيز خالي از لطف نخواهد بود.

نكته جالبي است كه استفاده از رنگ صورتي در اتاق كودك رفتار عصبي او را حداقل به طور موقتي كاهش مي دهد و باعث آسايش روحي كودك مي شود .

اين رنگ احساس همدلي ، مراقبت و احساس مادرانه را تداعي مي كند و باعث مي شود كودك رفتار دلسوزانه تر و با ملاحظه تري داشته باشد . با اين حال صورتي زودتر از بقيه رنگ ها از چشم كودك مي افتد و حتي ممكن است بعد از مدتي از آن متنفر شود . استفاده بيش از حد از اين رنگ عوارضي همچون سردرد ، عصبي شدن و تحريك پذيري شديد را به دنبال خواهد داشت .

رنگ بنفش ( Purple Color )

قائدتا رنگ بنفش ، رنگي پر نشاط و تطبيق پذير است ، اين كاربن رنگ جزء يكي از پرطرفدارترين رنگها در دكوراسيون مدرن خانه بوده است . بنفش، رنگي اسرار آميز ، با شكوه و پر ظرافت بوده و طراحان خانه از اين رنگ خاص در دكوراسيون اتاق خواب كودك نيز استفاده ميكنند .

آگاه باشيد كه بنفش در دكوراسيون اتاق خواب جلوه اي‌ ساده و در عين حال ظريف را براي دختران جوان و يا حتي خانم هاي نوجوان ايجاد ميكند ، اين رنگ به طور كلي جلا و زرق و برق خاصي را به فضا ميدهد ، براي دكوراسيون رنگي اتاق خواب كودك از اين رنگ همراه نقره اي و سفيد استفاده كنيد ، تا تغييرات شايع را ملاحظه كنيد . جالب است بدانيد از اين رنگ نيز براي دكوراسيون خواب كودك پسر نيز ميتوانيد استفاده كنيد .

رنگ سوسني ( Jasmine color )

در حقيقت رنگ ياسي يكي از رنگ هاي پرطرف دار و نيز خاص و متفاوت براي دكوراسيون اتاق خواب كودك بوده است . اين رنگ به همراه خود آرامش دلپذير و خوبي را به اتاق خواب كودك شما وارد ميكند ، بنابراين با اين تفاسير دور از ذهن نيست كه رنگ ياسي يكي از محبوب ترين رنگ ها براي دكوراسيون اتاق خواب كودك باشد .

چرا كه رنگي آرامش بخش و لطيفي مي باشد و حس كاملا خوبي را به كودك شما منتقل مي كند . به طور كلي تركيب اين رنگ با رنگ هاي بژ و خاكستري نماي بسيار زيبايي در اتاق كودك ايجاد مي كند  .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.