آشنايي با چندين ايده كاربردي براي چيدمان بالكن و تراس

در اين مطلب كليدي ، نكته اي كه بايد مد نظر داشته باشيد ، اينست كه بالكن به راحتي مي تواند به يكي از لوكس ترين و آرامش بخش ترين فضاي خانه تبديل شود . در اين راستا ، بايستي در چيدمان بالكن و تراس كمي ايده و خلاقيت دلنشيني را به خرج دهيد ، به طوريكه چشم انداز تحسين آوري را ايجاد نمائيد  .

عمدتا ، ايجاد فضايي زيبا و مورد دلخواه در محيط بالكن شما هيچ ارتباطي با اين كه خانه شما بزرگ است يا كوچك ندارد . بلكه مي توانيد با رعايت اصول معماري و دكوراسيون ، اين فضا را به محيطي دل انگيز و دوست داشتني  تبديل كنيد . در مجموع بايد دانست كه تكنيك هاي عالي و ايده هاي متعددي براي افزودن جلوه هاي شيك و مدرن به منطقه بالكن شما وجود دارد .

در اين مبحث از ويكي سرا مي خواهيم ، شما خوانندگان گرامي را با نكات مهم و ارزشمند براي زيبا سازي فضاي بالكن و تراس آشنا كنيم   .

ايده هاي جذاب دكوراسيون بالكن و تراس

مطمئنا همه شما تا حدودي با اين قضيه آشنا هستيد كه اين روزها بيشتر منازل از داشتن حياط و فضاي باز يا همان هواي آزاد بي‌ بهره‌ اند . اين موضوع اصلا جاي نگران ندارد چون شما مي توانيد با داشتن يك بالكن يا تراس ، حس و انگيزه ي خوشايندي را به ساكنان منزل  دهيد ، حتي اگر فضاي بالكن و تراس خيلي كوچك و نقلي باشد . قائدتا دكوراسيون و زيبا سازي بالكن‌ هاي كوچك خانه‌ هاي امروزي ميتواند انرژي خوب و مثبتي را بعد از اين روز كلافه كننده در اختيار ساكنان منزل  قرار دهد . در نهايت ، لازم است بدانيد كه فضاي تراس و بالكن نور و هواي مطلوبي را مهمان خانه هاي ما ميكند ، در مجموع مي توان گفت كه اين فضا يك رابطه متعادلي را بين فضاي داخل و خارج خانه ايجاد ميكند . همچنين براي چيدمان تراس و بالكن بايد از ايده هاي مدرن و امروزي در دكوراسيون اين فضا الهام بگيريم .

بهتر است از اين نكته نيز غافل نشويد و همانطور كه براي كوچك ترين فضاهاي داخل منزل خود طراحي و برنامه‌ ريزي ميكنيد تا هيچ فضايي پرت نشود ، لازم است براي دكوراسيون بالكن و تراس خانه نيز وقت بگذاريد ، از اين طريق مي توان فضاي تراس را به مكاني دل چسب و رويايي تبديل كنيد . در نتيجه ، اين فضا براي همنشيني هاي دوستانه و خانوادگي به نحوي بايد طراحي شده باشد كه حس آرامش بخشي را در اختيار افراد قرار دهد و از طرفي ديگر نيز حال عمومي آنها را بهبود ببخشد .

 

اصول طراحي و چيدمان تراس و بالكن

همانطور كه خدمتتان عرض كرديم ، چيدمان تراس و بالكن يكي از مهم ترين بخش ها در هر ساختمان مي باشد و حتي عدم توجه به آن مي تواند تاثير بسيار بدي بر ظاهر آپارتمان ايجاد كند . بدين ترتيب ، بهتر است كه با كمي خلاقيت و ايده پردازي ، نه تنها به زيباسازي چهره ساختمان كمك كنيم ، بلكه بتوانيم تراس را به فضايي به دلنشين تبديل كنيم . در ادامه قصد داريم تا  نحوه طراحي بالكن و تراس را شرح دهيم .


ايده ها در چيدمان تراس و بالكن

نكته مهمي كه شايد ذهن بسياري از شما را درگير كرده باشد ، اينست كه با توجه به اينكه تراس منزل شما بزرگ است يا كوچك مي توانيد مدل هاي متفاوتي را براي آن پياده سازي نمائيد يا نه ! در جواب اين سوال ، بايد گفت كه تراس هاي كوچك بايد تا حد امكان خلوت و زيبا باشد تا افراد حس خوبي را از اين فضا دريافت كنند . همچنين براي طراحي تراس ها مي توانيد از مبلمان و ميز و ديوارهاي سبز براي دكوراسيون بالكن استفاده كنيد و اين فضا را به مكاني شاد و دلباز براي دورهمي هاي خانوادگي تبديل كنيد .

 

طراحي نرده ها تراس با گياهان و گل ها

فراموش نكنيد كه گياهان جايگاه خاص و با ارزشي را در زندگي ما دارند ، بدين ترتيب ، بهتر است كه براي سلامت روح و جسم خود  از آنها در دكوراسيون بالكن استفاده كنيم . حتي اگر كمي خلاقانه به طراحي مدل تراس و بالكن نگاه كنيد متوجه ميشويد كه استفاده از گلدان هاي زيبا با طرح هاي خاص ، مي تواند يكي از بهترين راهكارهاي عالي براي زيباتر سازي فضاي تراس باشد . بنابراين با توجه به نوع سليقه خودتان مي توانيد از گياهان ساقه كوتاه و بلند و نيز گلهاي روند براي سر سبزي بيشتر محيط و نماي ساختمان استفاده كنيد .

 

سوسن چشم سياه (Black-Eyed Susan)

چيدمان بالكن با گل سوسن

در حقيقت ، اين گل‌ يكي از زيبا ترين و مناسب ترين گل ها براي چيدمان و دكوراسيون تراس و بالكن است . سوسن سياه مناسب فصل پاييز است و به طور كلي از خانواده گل آفتاب گردان بوده و عمري 2 ساله دارد . گل آن از اواسط تابستان شروع به باز شدن ميكند و تا اواخر پاييز ادامه دارد . استفاده از اين گل ميتواند فضاي تراس شما را به مكاني خاص تبديل كند .

 

اُگزاليس يا شبدر ايرلندي (Oxalis يا Shamrock)

بطور كل ، اين گياه داراي رنگ سبز است و رشد بسيار راحتي دارد و لازم است بدانيد كه اُگزاليس براي رشد به نور كمي نياز دارد .در رنگهاي ارغواني ، بنفش كم رنگ، گلبهي و سفيد ميرويد .

 

آجوگا (Ajuga)

بهتر است بدانيد ، اين گل در محلي كه سايه است به خوبي رشد ميكند ، ميتوانيد از آن براي فضاي هاي بالكن و تراس كه نور كافي ندارند استفاده كنيد . به اين گياه لبديسي رونده يا خزنده نيز گفته ميشود . اين گل در تركيب رنگي هاي متفاوتي نيز وجود دارد و ميتواند محيط شما را به مكاني دل چسب و زيبا تبديل كند . بهتر است بدانيد گلهاي اين گياه در بهار رشد ميكند .

 

صندلي تا شو براي چيدمان تراس

براي زيباتر شدن فضاي تراس و بالكن از صندلي هاي تاشو استفاده كنيد . درحال حاضر اغلب بالكن ‌ها جمع و جور هستند ، بنابراين به دنبال ميز و صندلي‌ هاي كوچك باشيد . مزيت اين صندلي ها در اين است كه وقتي نيازي به آنها نداريد به راحتي جمع ميشوند . به طور كلي اين صندلي ها فضاي شما را اشغال نميكنند و حس بهتري را به محيط ميدهد . در اين مواقع ميتوان از رنگ ‌هاي روشن با متريال طبيعي استفاده كرد . عجيب و باور نكردني است كه اين تركيبات طبيعي استرس و هيجانات عصبي شما را به طرز چشم گيري كاهش ميدهد .

 

بامبو براي طراحي ديوار

اين نكته جالب را به خاطر بسپاريد كه يكي از وسايل ارگانيك كه ميتوان از آن براي طراحي و چيدمان تراس يا بالكن استفاده كرد ساقه هاي بامبو است . همان طور كه ميدانيد چوب بامبو داراي شيار و اندازه متفاوتي ميباشد ، همين تضاد در اندازه بامبو ظاهري مدرن را به ديوار هاي تراس و بالكن ميدهد . همچنين ميتوان از بامبو كاشته شده و نيز از چوب هاي خشك آن براي طراحي و چيدمان بالكن و تراس استفاده كنيد .

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.