تركيب رنگ قهوه اي با رنگ هاي ديگر

معمولا اكثر ما رنگ قهوه اي را به عنوان رنگ خنثي مي شناسيم كه از تركيب رنگ هاي گوناگون و ايده آل  به دست مي آيد . مساما همانند همه رنگ ها ، رنگ قهوه اي نيز اثرات و ويژگي هاي خاص و پرطرفداري روي احساسات و عواطف انسانها دارد .

بدين منظور ، با شناخت دقيق تر اين ويژگي ها مي توان كاربردهاي متنوع رنگ قهوه اي ، از شخصيت شناسي تا كاربرد ويژه آن در طراحي و دكوراسيون را تعريف كرد . بنابراين در اين مقاله با نگاهي آگاهانه به ويژگي ها و نقش برتر رنگ قهوه اي بر دكوراسيون خانه مي پردازيم .

در واقع مي توان گفت كه از لحاظ روانشناسي ، قهوه اي رنگ صادق ، اصيل و مخلص مي باشد . بطور كلي ، رنگ قهوه اي عمل گراست و از نظر جسماني ، حساس ، گرم و به دلنشين است . اين رنگ حس آرامش و راحتي را براي افراد ايجاد مي كند و در ضمن ، آلودگي ها محيط را پنهان كرده و آرامش محيطي را براي ما ايجاد ميكند . اساسا انتخاب درست مكمل اي رنگ قهوه اي فضا را به محيط دلچسب تر و زيباتري تبديل ميكند .

در نهايت گفتني است كه  رنگ قهوه اي و مكمل هاي آن هميشه مد است و هيچ زماني رنگ تكراري و يكنواخت نمي شود ، همين موضوع باعث شده از اين رنگ در دكوراسيون داخلي خانه ها بيشتر استفاده شود .

در دكوراسيون داخلي منازل ايراني اكثر از مكمل هاي رنگ قهوه اي استفاده ميشود .
شايد رنگ قهوه اي به نظر اكثر مردم در دكوراسيون داخلي يك رنگ بي روح و كسل كننده باشد ، اما اين رنگ دراماتيك است و قابليت انعطاف پذيري فوق العاده اي با ساير رنگ ها دارد . در اين مقاله ويكي سرا قصد دارد تا شما را با مكمل هاي رنگ قهوه اي آشنا كند .

تركيب رنگي مختلف با قهوه اي

مسلما همان طور كه گفته شد ، قهوهاي مي تواند از تركيب رنگ هاي مختلف زيادي حاصل شود ، به همين دليل بيشتر رنگها با قهوهاي همنشيني دارند . قهوهاي تيره ، خودنمايي خاصي دارد و اشيا و اسباب در كنار آن زيباتر ديده مي شوند .

بدين ترتيب ، عجيب است كه بدانيد در دكوراسيون خانه ، تركيب قهوه اي با سفيد باعث خلوص و آرامش و زيبايي خاصي ميشود . قهوهاي رنگ چوب است و براي دوست‌ داران طبيعت و كساني كه مي خواهند حس طبيعي و ساده به اتاق شان بدهند اين رنگ بهترين انتخاب است .

در اين بخش مقاله قصد داريم شما را در جهان بازي با رنگ ها غرق كنيم ، تا در يابيد چه رنگ هايي را ميتوان با قهوه اي تركيب كرد . به طور كلي مكمل هاي زيبا براي رنگ قهوه اي در دكوراسيون خانه مشكي ، زرد ، نارنجي ، قرمز ، خاكستري ، سبز ، آبي ، صورتي ، بنفش ، كرم ، طلايي ، فيروزه اي هستند كه در ادامه به چند مورد آن نيز اشاره مي كنيم .


تناليته رنگي قهوه اي با زرد

بهتر است بدانيد كه  تركيب رنگ زرد و قهوهاي يادآور گرماي  خورشيد مي باشد كه باعث مي شود  انرژي خاص و مثبتي به  محيط بدهد . همچنين اگر شما  نگران اين  هستيد كه اتاق تان با استفاده از رنگ قهوهاي ، تاريك و دلگير به نظر برسد ، ميتوانيد از رنگ زيبا و دوست داشتني  زرد همراه آن استفاده نمائيد . در مجموع ، شما ميتوانيد با به كار بردن چند قطعه از اين رنگ در دكوراسيون منزل خود تاثير بينظير و باورنكردني آن را احساس كنيد .

 
همواره به ياد داشته باشيد كه استفاده از انواع مختلف طيف رنگ زرد در طراحي خانه باعث ايجاد جذابيت شيك و خاصي در دكوراسيون داخلي شود . به عنوان مثال : انواع طيف روشن اين رنگ موجب  روشنايي فضاي خانه و طيف تيره تر آن سبب عمق بخشي به فضاي خانه شما عزيزان مي شود .
 

تناليته رنگي قهوه اي با سفيد

در حقيقت ،  رنگ قهوه اي وقتي با رنگ سفيد تركيب ميشود تاثير عميق تر و خاص تري را بر دكوراسيون منزل مي گذارد  . درست است كه به نظريه بسياري از افراد رنگ قهوه اي بسيار تيره و خسته كننده است اما وقتي در كنار رنگ عالي سفيد قرار مي گيرد باعث ايجاد يك نقطه كانوني فوق العاده اي در فضاي اتاق نيز مي گردد  .

در اصل ، يكي از تركيب هاي جذاب و پرطرفدار در دكوراسيون خانه ، تركيب رنگي سفيد و قهوه اي است . زيرا سفيد ، رنگي روشن است و قهوه اي ، رنگي تيره . قائدتا اين دو رنگ ، تضاد زيبا و جذابي را در دكوراسيون ايجاد مي كنند و تاثير عميق تري بر چيدمان ميگذارند. 

تناليته قهوه اي با آبي

بايد اين نكته بسيار مهم را مد نظر داشته باشيد كه اگر به دنبال داشتن ظاهري زيبا و مدرن تر ، براق تر ، جذابتر و آرامش بخش نيز هستيد از سبك دكوراسيون انتقالي در دكوراسيون فضاي خود استفاده كنيد . در مجموع ، اين سبك را ميتوان پلي بين طراحي دكوراسيون سنتي و مدرن دانست كه تجلي گر فضاي خاص براي منازل بوده است .

توجه نمائيد كه وقتي در مورد رنگ هايي كه با رنگ قهوهاي همخواني دارند و ست مي شوند  فكر ميكنيد احتمالا رنگ آبي به ذهن تان خطور نميكند . تركيب رنگ قهوهاي با سايه هاي آبي رنگ ، فضايي ايده‌ آل و آرام به وجود مياورد . به عنوان مثال : فرض كنيد فضاي شما اتاق خواب يا حمام باشد با انتخاب سايه هاي مناسب آبي و قهوه اي بدين تراييب ، يهه نتيجه اي شگفت‌ آور دست پيدا مي كنيد .

قاعدتا قرار گرفتن آبي و قهوه اي در كنار هم ذهن را آرام ميكند . فراموش نكنيد كه رنگ قهوهاي جزء رنگ هاي خنثي و گرم محسوب ميشود و از آنجا كه رنگ آبي جزء رنگهاي سرد است ، به همين دليل اين دو رنگ در كنار هم حس آرامش را به انسان منتقل مي دهند .

 

تركيب قهوه اي و سبز

در اصل ، قهوه اي يك رنگ سنتي و كلاسيك بوده است كه در دكوراسيون خانه بسيار مورد استفاده قرار ميگرد . تركيب اين رنگ با  رنگ سبز ، كه رنگي پرطرفدار و دوست داشتني است ، ميتواند دكوراسيون خاصي و جذابي را در اختيار ما قرار دهد .

در نهايت ، تركيب رنگهاي قهوهاي و سبز ، تركيبي است كه به وفور در طبيعت ، شاهد آن هستيم ، بنابراين استفاده از اين تركيب ، در دكوراسيون منزل دور از ذهن نبوده است . اگر به دنبال رنگي هستيد كه حس تازه‌ اي به فضاي اتاق دهد تركيب قهوه اي و سبز انتخاب خوبي است .


منبع : ويكي سرا 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.