نقش اكسنت وال يا ديوار شاخص در دكوراسيون

 بايد بدانيد كه اكسنت وال به معني به يك ديوار منفرد ، در سايز ها و اندازه مختلف مي باشد  . بهتر است كه براي دكوراسيون و چيدمان ها از اين نوع ديوار خاص و ارزشمند استفاده كنيد زيرا داراي خصوصيات بينظيري از قبيل : رنگ ، متريال يا نقش و نگار متفاوت مي باشد .

شايان ذكر است كه داشتن سادگي ، انعطاف‌ پذيري ، زيبايي و كم هزينه بودن اين تكنيك جذاب باعث محبوبيت روزافزون آن شده است . در همين راستا ، ميتوانيد در اجراي تكنيك اكسنت وال از رنگ ها و نيز وسايل تزئيني زيبا استفاده كنيد . در مجموع ، اين تكنيك را ميتوان بر روي مواد مختلف مثل آجر ، سنگ ، كاغذ ديواري ، پنل سه بعدي و غيره پياده سازي كنيد .

به اين نكته دقت نمائيد كه زيبا كردن يك ديوار كوچك يا بزرگ به قدري ساده و آسان است كه خود شما نيز ميتوانيد در زمان كوتاه آن را انجام دهيد ، فقط كافيست كه چند مورد از بايد و نبايدهاي ساده را ، مدنظر داشته باشيد  . 

 

اكسنت وال

در حقيقت ، اكسنت (accent)  به معناي اهميت‌ دادن ، برجسته‌ كردن يا تأكيد كردن است . جالب است كه كاربرد اكسنت وال يا همان ديوار شاخص در دكوراسيون داخلي بسيار نزديك به معاني واژه اكسنت است . در واقع شما يكي از ديوارهاي اتاق مورد نظرتان را انتخاب مي كنيد ، سپس با رنگ‌ آميزي ، استفاده از كاغذ ديواري ، گذاشتن تابلوي نقاشي يا كارهاي ديگري نظير اينها ، كاري مي كنيد كه ديوار مورد نظر بيشتر از ديوارهاي مجاورش به چشم بيايد . در نهايت بر اساس  اين اصول طراحي شما يكي از ديوار هاي خانه و نيز محل كار خود را انتخاب كرده و با رنگ و نيز بافت ها و الگو هاي خاص و دلخواه خود آن را طراحي مي كنيد . در ادامه همراه ما باشيد تا با چند نوع از الگوهاي طراحي آشنا شويد  .

 

انواع Accent Wall 

اكسنت رنگي 

به اين موضوع توجه داشته باشيد كه در صنعت دكوراسيون استفاده از ديوارهاي شاخص يا اكسنت وال رواج زيادي پيدا كرده است . ديوار شاخص معمولا يك ديوار داخلي است . طراحي و بافت ديوار شاخص با ساير ديوارهاي اطراف آن متفاوت بوده . ممكن است از رنگ ، سايه ، متريال و يا الگوي ويژه اي براي طراحي ديوار شاخص استفاده كنيد . دقت نمائيد كه ديوار شاخص علاوه بر اينكه ميتواند نماي اتاق شما را تغيير دهد ، بلكه مي تواند چشم را فريب دهد و اتاق را كوچكتر يا بزرگتر از آنچه كه هست ، نشان دهد . درمجموع مي توان گفت كه ديوار شاخص ف اولين ديواري است كه هنگام ورود به اتاق آن را ميبينيد .

قانون 60، 30، 10 

معمولا طبق اين قانون ، شما حدود 60 درصد از فضا را به رنگ اصلي تان اختصاص مي دهيد . به عنووان مثال ، در يك اتاق نشيمن ، اين 60 درصد شامل ديوارها ، كف، وسايل بزرگ مانند فرش و مبلمان مي شود . با اين كار ، رنگ اصلي به عنوان رنگ زمينه يا بك گراند كار شما قرار ميگيرد .

همچنان 30 ٪ براي رنگ ثانويه در نظر گرفته شده ، رنگ دومي كه مي خواهيد در كنار رنگ اصلي به كار بگيريد . از اين رنگ مي توانيد براي وسايل مختلفي از قبيل پرده ها ، صندلي ها و حتي يكي از ديوارها استفاده كنيد . لازم است بدانيد كه رنگ ثانويه از رنگ اصلي شما پشتيباني مي كند ، اما به اندازه اي متفاوت است كه مي توان آن ها را از يكديگر تشخيص داد . در نتيجه به رنگي مي رسيم كه به ميزان 10٪ در فضا ديده مي شود كه از اين رنگ ، براي لوازم جانبي ، دكوري ها ، كوسن ها و ، وسايل كوچك تر نيز استفاده مي كنيم .

رنگ نارنجي

خوب است بدانيد كه نارنجي جزء دسته رنگ هاي گرم و دلنشين است و از تركيب قرمز و زرد حاصل مي شود . در اصل هر رنگي ويژگي هاي خاص خود را دارد ، نارنجي نيز از اين قاعده مستثني نيست . با شناخت اين ويژگي ها ميتوان از آن براي طراحي و دكوراسيون ديوار شاخص استفاده كرد . اين رنگ خاص نماي زيبايي را در اختيار افراد قرار داده و در عين حال براي چشم آزاردهنده نيست و ميتواند نماي شيك و زيبايي را به اكسنت وال بدهد . در مجموع ، نارنجي براي دفتر كار و اتاق مطالعه نيز مناسب است ، چون در واقع قوه خلاقيت را تحريك ميكند و از طرفي بازدهي افراد و كودكان را به طرز عجيبي افزايش ميدهد .

كاغذ ديواري نانوون

كاغذ ديواري نانوون از جمله باكيفيت ترين و مناسب ترين نوع كاغذ ديواري است ، كه در خانه هاي مدرن امروزي مورد استفاده قرار مي گيرد . جنس اين كاغذ ديواري از كاغذ و الياف پارچه اي است و از نوع بارز ترين ويژگي هاي اين كاغذ ديواري، مي توان به قابليت شستشو آن نيز اشاره كرد .

در حالت كلي اين كاغذ ديواري از تركيب فيبرهاي طبيعي و مصنوعي توليد مي شود . كاغذ ديواري نانوون كيفيت بسيار بالايي دارد و به همين خاطر طراحان داخلي از اين كاغذ براي طرحي و دكوراسيون ديوار شاخص استفاده مي كنند . دقت كنيد كه ويژگي ها و خصوصيات كاغذ ديواري نانوون كمي با ساير كاغذ ديواري ها متفاوت است و همين امر باعث شده تا كيفيت آن نيز بسيار بالا رود . در واقع ، كاغذ ديواري نوعي ديوار پوش آنتي باكتريال است كه قارچ و كپك نميتواند بر سطح آن رشد كند و به راحتي با يك دستمال مرطوب و شوينده مناسب مي توان آن را تميز كرد .

كاغذ ديواري داماسك

بهتر است بدانيد ، يكي از انواع كاغذ ديواري كه از گذشته تا به امروز همواره طرفداران بسيار زيادي را به خود جذب كرده، كاغذ ديواري داماسك است . جنس اين كاغذ ديواري از الياف يا پي وي سي مي باشد كه هر كدام زيبايي و جذابيت مخصوص به خود را دارند . اين ديوار پوش زيبا با طرح و رنگ متنوعي به بازار عرضه مي شود و هيچ گونه محدوديتي در استفاده از آن براي ديوار شاخص وجود ندارد . هر چند كه بيشترين كاربرد آن مربوط به پوشش ديوار پشت تلويزيون مي باشد ، اما لازم است بدانيد كه به دليل تنوع بالاي رنگي از آن مي توان براي چيدمان ديوار اكسنت وال نيز استفاده كرد .

منبع >> wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.