ترفندهاي كاربردي براي ترميم كاغذ ديواري

همه ما با اين طرح جذاب و دوست داشتني آشنا هستيم و تا حدودي ميدانيم كه كاغذ ديواري باعث زيبايي چشمگير فضاهاي خانه ميشود  و قطعا دوست نداريم كه آسيب و يا صدمه‌ هايي از قبيل ( خراش ، بريدگي ، سوراخي ) بر روي كاغذ ديواري هاي خانه ما ايجاد شود .

ترميم كاغذ ديواري


خوشبختانه دراينجا، سايت ويكي سرا به كمك ما آمده است تا علت پاره شدن و نيز راه هاي ترميم كاغذ ديواري را برايمان مطرح كند و راهنمايي كاملي را در اختيار ما قرار دهد تا بتوانيم با استفاده از آن مشكلات كاغذ ديواري خود را برطرف كنيم .

روش هاي ترميم كاغذ ديواري

شايان ذكر است كه ترميم كاغذ ديواري در مواقعي ميتواند كمي دشوار باشد ، مخصوصا اگر آن از جنس و يا نوع خاصي باشد ، به طور كلي ، در اين مقاله نكاتي را خدمتتان عرض مي كنيم كه چگونه ميتوانيد اين مشكلات را رفع كنيد . همچنين بايد دانست كه با افزايش دانش و اندكي مهارت و حوصله ، ميتوانيد كاغذ ديواري ‌هاي  آسيب ‌ديده را تعمير كنيد .

متاسفانه ترميم آسيب ها مي تواند سخت و چالش آميز باشد . علي الخصوص با كاغذ ديواري هاي طرح دار يا نقش دار ، يا با ساختار با كيفيت بالا يا سطح خاص. اما لازم نيست زياد نگران باشيد : چون ويكي سرا ، با راهنمايي هايي كه در اختيار شما قرار ميدهد ، ميتوانيد در كوتاه ترين زمان ابن مشكل را رفع كنيد . همان طور كه گفتيم با كمي مهارت و حوصله ، بسياري از مسائل را مي توان به راحتي حل كرد. همچنين نبايد از اين نكته غافل شويد كه بعضي از آسيب ها ايجاد شده بر روي كاغذ ديواري اصلا قابل تعمير نيست .

 

علت كنده شدن كاغذ ديواري

در حقيقت ، علت هاي مختلفي در اين زمينه منجر به كنده شدن كاغذ ديواري از روي ديوار مي گردند كه جنس كاغذ ديواري مي تواند يكي از مهمترين مسائلي باشد كه در بروز چنين مشكلي دخيل است . به طور كلي نبايد از نصب اصولي كاغذ ديواري نيز غافل شويم . چرا كه نصب غير اصولي كاغذ ديواري ميتواند مشكلات مختلفي را براي افراد ايجاد كرده و از اين رو نيز اشخاص مجبور شوند هزينه بيشتري را پرداخت كنند .

به عنوان مثال از جنسي از كاغذ ديواري استفاده شود كه توانايي مقابله با هواي گرم و مرطوب محيط را داشته باشد . در صورت ايجاد تهويه مناسب در محيط و عبور جريان هوا، تا حد زيادي اين مشكل برطرف ميشود . با نصب سيستمهاي خنك كننده‌ محيط مثل پنكه يا فن نيز، ميتوانيد تا حد زيادي عمر كاغذ ديواري خانه‌ ي خود را افزايش دهيد. همچنين ، به اين نكته توجه كنيد كه اگر در زير كاغذ ديواري شما لايه‌ هاي زيادي از رنگ براق وجود دارد ، بايد مدت زمان بيشتري را براي بهبود چسب در نظر بگيريد.

اصول مهم براي نصب كاغذ

آماده سازي ديوار

لازم به يادآوري است كه قبل از نصب كاغذ ديواري بايد مراحل زير سازي ديوار ( چه سطح رنگ شده يا گچي ) كه بسيار مهم است اجرا شود ، زيرا اگر هرگونه ترك، سوراخ ، شكستگي گچ يا رطوبت در ديوار باشد در حين مراحل نصب و پس از آن مشكلاتي را براي شما نيز ايجاد مي كند و نتيجه نهايي كار خوب نميشود . پس در صورت مشاهده اين موارد آن را بوسيله بتونه و يا گچ مسطح كنيد تا سطح كاغذ ديواري نيز در گذر زمان سالم بماند.

دقت داشته باشيد كه اگر ديوارها گچي است ابتدا يك با يك لايه روغن پرايمر كل ديوار را پوشش دهيد ، بهتر است براي زير سازي ديوار از بتونه ماستيك استفاده كنيد كه به طور سرتاسري سطح ديوار بتونه كشي شود . اگر در قسمت هايي از ديوار لكه هاي زرد و يا سياه رنگ دارد ابتدا با رنگ سفيد آنها را لكه گيري كنيد تا در طول كار با مشكل مواجه نشويد .


روش هاي ترميم كاغذ ديواري

رفع درز هاي كاغذ ديواري

نگران اين موضوع نباشيد كه بازشدن درز هاي كاغذ ديواري مي تواند مشكل جدي و خطرناكي باشد  .

زيرا اين يكي از رايج ترين مشكلاتي بوده كه بر روي كاغذها ايجاد ميشود . بدين ترتيب ، براي ترميم كاغذ ديواري از چسب مخصوص كاغذ ديواري و نيز قلم مو استفاده كنيد .

نحوه رفع اين مشكل به شرح زير است :

  • ابتدا بخشي از درز كاغذ ديواري را بلند كنيد تا دسترسي بيشتري به كاغذ ديواري داشته باشيد .
  • لايه نازكي از چسب را بر روي كاغذ ديواري مي زنيم و آن را يكنواخت ميكنيم .
  • در اين مرحله بايستي به وسيله يك كاردك نرم و يا يك پارچه كاغذ ديواري را به ديوار متصل كنيد و زمان بدهيد تا كاملا بچسبد .
  • بعد از مرحله بالا در مواقعي مقداري چسب از اطراف كاغذ بيرون بزند . براي رفع اين چسب از روي كاغذ از يك دستمال تميز كمك بگيريد .
  • بعد از اطمينان از خشك شدن چسب يك غلطك بر روي آن بكشيد تا هيچ قسمت از كاغذ ديواري برجستگي نداشته باشد .

ترميم لايه آسيب ديده

در بعضي ازمواقع به علت جا به كردن وسايل ممكن است لايه روي كاغذ ديواري دچار شيارها و خراش هاي شود . در اين مرحله بخشي از لايه هاي رويي كاغذ ديواري آسيب ميبيند . براي رفع اين مشكل ميتوان از چسب مخصوص كاغذ ديواري نيز استفاده كرد . در زير به تشريح رفع اين مشكل به طور كامل ميپردازيم .

  • ابتدا مشاهده ميكنيد ميزان خراشيدگي كاغذ ديواري در چه سطحي است .
  • با استفاده از يك دستمال تميز سطح روي كاغذ را تميز كنيد .
  • در اين مرحله يك لايه چسب مخصوص كاغذ ديواري را بر روي شيارها ميزنيم ، البته اين كار را با آرامش و ظرافت انجام ميدهيم .
  • به وسيله دست آرام چسب را پخش ميكنيم و اجازه ميدهيم تا كاملا خشك شود ، در طول مرحله خشك شدن هيچگاه دستمالي بر روي آن نكشيد ، زيرا خيس است و امكان دارد كاغذ ديواري پاره شود .

 

رفع سوراخ هاي ميخي روي كاغذ

گاهي اوقات ، ممكن است كه به دليل ضربه مبل و نيز هر وسيله ديگري كاغذ ديواري به صورت نقطه دچار پارگي شود و زيبايي نماي خانه را دچار مشكل كند . براي اين كار بهتر است ابتدا به وسيله يك كاتر ، خطوطي را برروي كاغذ ديواري ايجاد كنيد . حواستان باشد كه برش بايد خيلي كوچك باشد تا تنها هوا از زير كاغذ خارج شود . بنابراين براي مواجه نشدن با مشكلات مختل از قبيل پيدا كردن همان كاغذ ديواري، بهتر است بعد از اتمام نصب كامل قسمت هاي مازاد را براي چنين مسائل ،  كنار بگذاريد .

  • به وسيله كاتر يك برش ضرب دري بر روي كاغذ ايجاد كنيد .
  • سپس مقداري چسب را وارد سرنگ كنيد و آن را در كنار دست خود قرار دهيد .
  • حال در اين مرحله چسب را به زير كاغذ تزريق كرده و اجازه دهيد تا كاملا پخش شود .
  • با آرامش و دقت بالا كاغذ ديواري را نصب كنيد و اجازه دهيد چسب خشك شود . (كاملا هوا را از زير كاغذ خارج كنيد )

 

منبع >>> wikisara 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.