آشنايي با جديدترين شيوه ي چيدمان ليوان و فنجان در كابينت

درحقيقت ، چيدمان ليوان و فنجان‌ ها در كابينت يك چالش بزرگ و جدي است كه همواره ذهن بيشتر افراد خانه به خصوص خانم ها را درگير كرده است  . در اين مواقع بايد بهترين فكر و ايده خود را پياده سازي كنيد  ، لذا استفاده از ايده‌ هاي خلاقانه و دل انگيز باعث ميشود تا خانم ها با رضايت بيشتري بتوانند محيط آشپزخانه خود را طراحي كنند . به طور كلي بايد دانست كه با چيدمان صحيح ليوان در كابينت ،  ميتوانيد به راحتي از آنها استفاده كرده و از شلوغ شدن و نيز نامرتب شدن فضا جلوگيري كنيد .

در همين راستا بهتر است ، از اين نكته نيز غافل نشويد كه فضاي كافي كابينت ها و محافظت از آنها دو فاكتور بسيار مهمي است كه هنگام چيدمان بايد در نظر داشته باشيد .

حال كه تا حدودي با شيوه ي مناسب آن آشنا شديد در ادامه سايت ويكي سرا ، ميخواهيم انواع روش هاي دكوراسيون و چيدمان ليوان در داخل كابينت را براي شما مطرح كنيم .

چيدمان ليوان در كابينت

 

لازم به ذكر است كه براي چيدمان بهتر ليوان در داخل دكور ، به طور دقيق محيط آشپزخانه را بررسي نمائيد . بايستي براي اين كار تمام وسايل بدون استفاده و نامنظم را از اشكاف خارج كنيد تا بتوانيد با آرامش كافي آنها را به بهترين شكل درون كابينت قرار دهيد .

همچنين براي دسترسي راحت تر به ليوان ها بايستي آنها را براساس نوع كاربرد و ميزان مصرف ، چيدمان كنيد . به طور مثال دسته فنجان هاي مجلسي را از ليوان و فنجان هاي دم دستي جدا كرده و آنها را با نظم خاصي در اشكاف بچينيد .

 

نحوه چيدمان ليوان در كابينت

در اين حالت ، وقتي نوبت به چيدمان و قرار دادن ظروف در كابينت مي رسد بايد به طور دقيق استكان ها و فنجان ها را بررسي كنيد . ليوان ها يكي از ظريف ترين و گاهي اوقات با ارزش ترين وسايلي هستند كه در هر كابينت قرار دارند .

به نوعي مي توان گفت كه ليوان ها و فنجان ها از آن دسته ظروف هايي به حساب مي آيند كه بايد در چيدمان آنها بسيار دقت و توجه كنيد تا آسيب نبينند . دراين مواقع ف با مرتب كردن استكان ها در كابينت نظم خاصي را به محيط ميدهيد . به طور كلي ، ليوان ها بايستي بر اساس تعداد دفعات در كابينت و يا اشكاف چيدمان شوند . شما مي توانيد ليوان ها را در مكان هاي مختلفي چيدمان و دكوراسيون كنيد تا نماي آشپزخانه خود را تغيير دهيد .

در ادامه مبحث ، تمايل داريم كه انواع مدل هاي چيدمان ليوان در كابينت را برايتان شرح دهيم .


چيدمان بر عكس ليوان ها

دقت داشته باشيد ، مكاني كه قرار است ليوان و فنجان‌ ها را در آن قرار دهيد ، كه براي ايجاد جلوه زيبا ، بهتر باشد كافيست كه  ليوانها را به صورت برعكس بچينيد يا به شكل مستقيم درون كابينت قرار دهيد . براي چيدمان ليوان و استكان خود بايستي از فضا ها به نحوه احسن استفاده كنيد تا از اين طريق بتوانيد فضايي بيشتري براي خود ايجاد كنيد .

همچنين بهتر است، از اين نكته نيز غافل نباشيد كه برخي از خانم‌ هاي كدبانو براي چيدمان ليوان در كابينت ترجيح مي دهند ليوان‌ ها را به شكل برعكس درون كابينت قرار دهند ، چرا كه معتقدند اين كار باعث كاهش گرد و غبار به درون ليوان مي شود و هميشه تميز مي مانند.

 

پارتيشن بندي

در حالت كلي ، بهتراست ليوان هايي كه در طول روز به تكرار از آن استفاده مي كنيد را جلوي چشم خود قرار دهيد و با پارتيش بندي منظم ، آنها را از ليوان هاي مجلسي جدا كنيد كه براي اين كار مي توانيد از آويزهاي زيبا يا آب چكان بالاي سينك ظرف شويي استفاده كنيد . بنابراين ، با اين كار فضا و محيط كابينت خود را باز كرده و ليوان زيبا و فانتزي را با نظم و ترتيب خاصي در داخل اشكاف قرار مي دهيد .

 

 شلف براي چيدمان ليوان

اگر ناراحت بهم ريختگي ها هستيد و در عين حال ، آشپزخانه كوچكي داريد ، بهترين ايده براي طبقه بندي و نظم دهي به لوازم و وسايل تان استفاده از شلف ها است ، حتي مي توانيد از فضاي زير شلف ها براي چيدمان ليوان و فنجان خود استفاده كنيد ، كافيست براي اين منظور، از يك ميله و قالب هاي S شكل استفاده نمائيد تا هميشه ليوان و فنجان شما در دسترس باشد . در نهايت ، با اين كار نظم خاصي را به آشپزخانه خود وارد كرده ايد و ميتوانيد از آن لذت ببريد .

 

قفسه چوبي

در واقع ، يكي ديگر از وسايل كه ميتواند به شما در ايجاد نظم و ترتيب بيشتر در هنگام چيدمان ليوان و استكان ها كمك كند ، استفاده از قفسه چوبي مي باشد  . از اين قفسه ها ميتوانيد در داخل و نيز خارج كابينت خود استفاده نمائيد و ليوان ها را به صورت آويز و نيز سطحي يا همانطور كه خودتان دوست داريد ،  بچينيد . با استفاده از اين قفسه هاي چوبي در زماني كه به ليوان ها نياز داريد سريع تر ، آنها را پيدا كنيد .

 

سيني براي چيدمان ليوان

قاعدتا ، يكي از راه كارهايي كه ميتوان به وسيله آن ليوان ها را در داخل اشكاف منظم كرد سيني است . در حالت معمول ، با استفاده از سيني هاي لبه دار مي توانيد ليوان ها را به دو گروه ليوان مجلسي و دم دستي تقسيم بندي كنيد . در مجموع ، بهتر است بدانيد كه استفاده از سيني سرعت دسترسي شما را به ليوان ها افزايش مي دهد .

 

كابينت هاي شيشه اي

خوبي است بدانيد كه يكي از وسايل مناسب براي چيدمان ليوان و فنجان ، كابينت‌هاي دكوري با درب شيشه‌ اي است . اين نوع Cupboards ، علي الخصوص براي چيدمان ظروف خاص و تزئيني ، بسيار مناسب هستند . بدين ترتيب ، اگر مايل هستيد كه سِت ليوان‌هاي لوكس شما قابل رويت باشند ، كابينت دكوري يك انتخاب مناسب براي شما مي باشند . به طور كلي ، اين كابينت  در كنار نظم خاصي كه به ليوان ما مي دهد ، حتي ميتواند نماي آشپزخانه را زيبا تر كنند .

 

پايه هاي چوبي

قائدتا ميدانيد كه يكي از وسايل پر مصرف براي چيدمان ليوان در داخل Cupboards ميله چوبي است . بدين ترتيب ، شما مي توانيد با كمك پايه هاي چوبي درون كابينت ، ليوان و فنجان هاي خود را منظم كرده و فضاي آشپزخانه را زيبا تر و خاص تر جلوه دهيد. در كل، اين ميله هاي چوبي ، فضا را منظم مي كنند و از شلوغي و بهم ريختگي هاي اشكاف جلوگيري مي كنند .

 ________________________________________________

منبع >> wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.