شناخت انواع كاغذ ديواري ها در دكوراسيون داخلي

امروزه يكي از پركاربرد ترين ديوار پوش ها در دكوراسيون داخلي منزل ، كاغذ ديواري است كه يكي از انواع پركاربرد مصالح ساختماني مي باشد .

در واقع ، تنوع در نقش و نگار اين كاغذها به اشخاص كمك مي كند تا به آساني ديوارهاي منزل خود را با هرگونه مدل دكوراسيوني ست كنند و جلوه و زيبايي منزل را دوچندان كنند .

كاغذ ديواري


اصولا از كاغذ ديواري در موارد ديگري، مانند: پوشش معايب ديوار و يا تزئين ديوارهاي داخلي ساختمان هاي مسكوني ، اداري ، تجاري ، موزه ها ، هتل ها و ساير ساختمان ها ، از اين ترفند فوق العاده بينظير استفاده مي شود . همچنين ، پوستر هاي ديواري عموماً به عنوان يكي از عناصر طراحي داخلي تعريف مي شود . قائدتا بايد دانست كه انواع كاغذ ديواري ها ، به شكل توپي ( طوماري ) توليد شده و با استفاده از انواع چسب هاي مخصوص ، بر روي ديوار چسبانده مي شوند . با استفاده از اين پوستر ها ، بخش هايي از خانه خود را طراحي و زيبا سازي كنيد . خوب است بدانيد كه از اين ديوار پوش ها ميتوانيد براي از بين بردن ناهمواري هاي موجود در سطح و بهبود ظاهر فضا ها استفاده كرد .

شايد برايتان عجيب باشد كه ديوار پوش ها جزء يكي از محبوب ترين وسايل براي طراحي و دكوراسيون فضاهاي خانه مي باشند  . شايان ذكر است كه بدانيد ،با ظهور مجدد اين گزينه بينظير  و همه كاره ميتوانيد نماي خانه را با كمترين هزينه و در زمان كوتاه تغيير و بازسازي كنيد همچنين بهتر است بدانيد كاغذ ديواري مانند پوششي است كه ميتواند قسمتي و يا كل يكي از ديوارها را با آنها بپوشاند . همواره بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر كدام از اين اينها براي نصب و نيز اجرا به چسب خاصي نياز دارند .

همانطور كه در ابتداي مبحث نيز بدان اشاره كرديم ، تنوع نوع و متريال كاغذ ديواري بسيار زياد است و به همين دليل ، بهتر است با آرامش و دقت بالا، آنها را انتخاب كنيم .

همچنان ميتوانيد تركيبي از كاغذ ديواري و رنگ براي دكوراسيون ديوار ها را در خانه استفاده كنيد و فضاهاي خانه خود را زيباتر از آنچه هست نمايش دهيد . براي اين كار ميتوانيد از رنگ بندي خاص دكوراسيون همراه با كاغذ ديواري هاي تك رنگ و يا بافت هاي نقش دار استفاده كنيد  .

 

انواع مدل هاي كاغذ ديواري

همه ي شما ميدانيد كه امروزه تنوع جنس در توليد كاغذ ديواري ، بيش از هر موضوع ديگري انتخاب آن را براي ما دشوار كرده است . به نظر مي رسد براي آنكه خريدار هوشمندي باشيم و متناسب با نياز مدنظرخود كاغذ ديواري تهيه كنيم ، بهتر است قبل از هر گونه خريد كاغذ ديواري انواع مدلهاي آن بشناسيم و بر اساس جنس خوب و متريال و نوع آنها را تهيه كنيم .

در ادامه قصد داريم كه انواع مدل هاي كاغذ ديواري را براي شما عزيزان بازگو كنيم  تا بتوانيد بهتر و عاقلانه تر تصميم بگيريد و سپس خريداري كنيد .

 

(1) كاغذ ديواري كاغذي

دقت كنيد كه اين نوع كاغذ ديواري ها بسيار نازك است و ميتواند نماي زيبايي را تا حدودي ايجاد نمايد ، همانگونه كه خدمتتان گفتيم براي چسباندن آن نيز ، بايد از چسب مخصوص استفاده كنيد . اما بهتر است اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اگر فرد منظم و تميزي هستيد به هيچ وجه از اين نوع كاغذ ديواري استفاده نكنيد ، زيرا به هيچ وجه نميتوان را شستشو دهيد . به طور معمول ، در بهترين حال بين 1 الي 2 سال عمر ميكند ، به همين دليل مي تواند هزينه مازادي را به شما تحميل كند . بايد دانست، تنها دليلي كه افراد به اين كاغذ ديواري بيشتر توجه مي كنند به علت  قيمت كم و مقرون به صرفه بودن آنها است . به اين نكته توجه كنيد ، اين كاغذ به راحتي از ديوار جدا ميشود ، پس در هنگام جابه جايي وسايل در اتاق خواب بايد مراقب باشيد كه اين كاغذ آسيب نبيند و پاره نشود .

 

(2) كاغذ ديواري نانو

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي، مشاهده مي كنيد كه بسياري از وسايل با دانش نانو توليد شده است ،از جمله اين نوع كاغذ ديواري را نيز شامل ميشود . اين ديوار پوش داراي خواص و فوايد فوق العاده بينظير بوده كه ميتواند براي افراد مفيد باشد و طرفداران زيادي را به خود جلب كرده باشد .

جالب است بدانيد كاغذ ديواري نانو به هيچ وجه دوده و گرد خاك نمي گيرد و همان طور كه ميدانيد اصلا كثيف نمي شوند . آنها در برابر تابش آفتاب و گرما مقاومت بسيار بالايي دارند . البته فراموش نكنيد كه اين مزاياي خاص باعث شده است كه قيمت اين نوع از كاغذهاي ديواري نسبتا بالاتر از انواع ديگر باشد.

 

(3) كاغذ ديواري آجري

خوب است بدانيد كه يكي از خاص ترين و جذاب ترين ديوار پوش هاي سال هاي اخير ، كاغذ ديواري آجري بوده است كه با تنوع رنگي بالا توليد ميشود . از اين نكته نيز غافل نشويد كه  درست است الگوهاي آنها خيلي تكراري هستند  ، اما مي تواند نماي خانه را زيبا و دلنشين كند . توجه داشته باشيد ، فرقي نميكند كه مبلمان يا وسايل تزييني خانه شما چه رنگي است يا چه مدلي دارد ، بلكه تنوع بالاي آن ميتواند نماي خانه را به طور كلي تغيير دهد .

در اصل ، كاغذ ديواري هاي آجري در طرح ها و مدل هاي بسياري توليد مي شوند كه ميتوانيد از آن استفاده كنيد و از زيبايي خاص آن بهره مند شويد . اگر جز افرادي هستيد كه تمايل به بكارگيري طرح هاي خاص در طراحي دكوراسيون داخلي داريد ، كاغذ ديواري طرح آجر گزينه بسيار خوب و مناسبي است . زيرا استفاده از اين طرح كاغذ ديواري مي تواند نماي بسيار زيبا و جذاب را در خانه شما ايجاد كند .

 

(4) كاغذ ديواري آينه اي

خوشبختانه خبرخوب در اين مدل از كاغذ ديواري اينست كه اين پوستر ديواري يكي از خاص ترين و زيبا ترين كاغذ ديواري هايي است كه ميتوان از آن براي دكوراسيون و چيدمان خانه استفاده كرد . اين ديوار پوش به دليل داشتن متريال پي وي سي داراي عمر بالايي است و ميتوان از آن براي تمام فضاهاي منزل نيز استفاده كرد .

معمولا كاغذ ديواري آينه اي در تنوع رنگ بندي هاي مختلفي توليد ميشود و براي ست كردن با وسايل منزل و هارموني رنگ هاي مختلف مشكلي ايجاد نمي كند . در همين راستا ؛ رنگ سفيد و نقره اي معروفترين و پرطرفدارترين رنگ اين نوع كاغذ ديواري آينه اي است . رنگ نقره اي بخاطر ست شدن با هر رنگي ، اين قابليت را به ما ميدهد كه از كاغذ نقره اي بدون هيچ دغدغه اي استفاده كنيم . درضمن،  بهتر است بدانيد كه اين كاغذ ديواري را ميتوانيد به آساني بشوييد و گرد و خاك را از روي آن پاك كنيد . اين نوع كاغذ ديواري معمولا براي پوشش ديوارهاي اصلي منزل استفاده ميشود و براي پوشش ديوار پشت تلويزيون  ؛ انتخاب بسيار عالي و چشمگير خواهد بود .

 


منبع | wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.