تاثير و اهميت گياهان در دكوراسيون داخلي خانه

تقريبا عده ي بسياري از افراد مي دانند كه نقش گياهان در دكوراسيون داخلي داراي اهميت ويژه اي نيز مي باشند كه هرگز نبايد از اين موضوع غافل شويم .

دكوراسيون خاص خانه با گياهان

 

بهتر است آگاهي لازم را داشته باشيد كه گياهان هميشه در طول تاريخ خود به عنوان اشياي تزئيني ارگانيك در طراحي داخلي خانه مورد استفاده قرار مي گرفتند .

حتي امروزه استفاده از گياهان در طراحي داخلي مدرن رواج بيشتري پيدا كرده است  . مي دانيد كه گياهان طبيعي محيط را جذاب تر و سر زنده تر مي كنند و نيز موجب سلامي انسانها  ميشوند . بدين ترتيب ، مي توانيد  از گياهان در دكوراسيون داخلي به عنوان قطعات برجسته ، براي آرامش بخشيدن به فضاي منزل نيز استفاده كنيد .

در حقيقت همه ما به استفاده از گياهان در دكوراسيون داخلي  روي آورده ايم . زيرا حس خوب و آرامش بخشي را براي افراد خانه به ارمغان مي آورد و از طرفي ديگر براي پارتيشن بندي فضا خانه ميتوانيد از آنها استفاده كنيد. بنابراين مي توان گفت كه گياهان تاثيرات خوب و عالي بر زندگي ما به جاي ميگذاردند ، كه در ادامه مطلب ويكي سرا به تشريح آنها مي پردازيم .

همانطور كه در ابتداي مبحث نيز خدمتتان عرض كرديم ، نقش گياهان در دكوراسيون داخلي خانه از اهميت به خصوصي نيز برخودار مي باشند . لازم است بدانيد كه نه تنها به شدت بر زيبايي محيط اضافه ميكنند بلكه موجب افزايش خلاقيت و هنر بيشتري نيز مي شود . بنابراين با اضافه كردن گياهان به منزل خود ، شرايط روحي و رواني ايده الي را فراهم مي كنيد . در همين راستا ، تزئين خانه با گل چند مزيت عالي  و جذاب را به همراه دارد كه از مهم ترين آنها مي توان به كاهش هزينه هاي اقتصادي سر سام آور دكوراسيون داخلي نيز اشاره كرد كه با خلاقيت و ايده پردازي و ايجاد طراحي جديد در دكور خانه بپردازيد كه در ادامه مقاله چند مدل چشمگير و امروزي آنرا در دكوراسيون خانه با گياهان را خدمتتان ارائه مي دهيم :

 

طراحي ديوار با گياهان و گل آويز

بهتر است كه كمي در طراحي خانه خود خلاقيت به خرج داده تا فضا هاي خانه از يك نواختي و كسل كننده خارج كنيد  . بدين ترتيب ، يكي از راه تغيير در دكوراسيون خانه استفاده از گياهان و گل ها بر روي ديوار منزل  است . درمجموع ميتوانيد از هر ماده از قبيل چوب تيكه ، سبد ، شيشه هاي اضافه و نيز شلف هاي مختلف استفاده كنيد . قرار دادن اين گياهان و گل ها بر روي ديوار فضا خانه را از يك نواختي خارج كرده و نيز سر زندگي و شادابي را به محيط ميافزايد . در نتيجه دقت نمائيد كه  از نقش گياهان در دكوراسيون رنگي هيچگاه فراموش نكنيد تا فضاي زيباتر و جذاب تري را داشته باشيد .

 

دكوراسيون خانه با گياهان ايستاده

لازم است بدانيد كه به منظور ايجاد نظم وتميزي  بيشتر و ايده پردازي براي چيدمان گل و گياه روي ديوار مي توان از شلف و باكس استفاده كرد . خلاقيت و تنوع در شلف ها بسيار زياد بوده و ميتوان با وسايل ابتدايي و نيز ساده آنها را بسازيم . شلف ها اغلب چوبي بوده ولي در متريال ديگر نيز ميتوان آنها را ساخت و براي چيدمان خانه از آنها استفاده كرد . بهتر است متناسب با اندازه گلدان ها اين شلف را نيز تهيه كنيد و در طراحي خانه خود از آنها استفاده كنيد . در ادامه چند مدل جذاب و كاربرد شلف براي چيدمان گل و گياه در دكوراسيون خانه را مشاهده مي كنيد.

تزيين اتاق با وسايل دور ريز

در حقيقت ، هميشه نياز نيست كه براي زيباسازي محيط هزينه هاي گراني نيز پرداخت كنيد فقط كافي ايست كمي خلاقيت به خرج دهيد . به طور كلي ميتوانيد با استفاده از وسايل دور ريز شلف و نيز باكس براي گل نيز بسازيد . به عنوان مثال استفاده از حباب هاي لامپ هاي رشته اي ، صدف هاي بزرگ دريايي به عنوان گلدان پرورش كاكتوس و ساخت قاب هاي خلاقانه براي نگهداري و چيدمان گل مي توانند نتيجه خوبي براي زيبايي و نيز حس خوب براي خانه به همراه آورد .

چيدمان گلدان بر روي ميز

توجه داشته باشيد كه اگر شما نيز فضاي خالي زيادي داريد و نميدانيد كه چگونه اين فضا را به مكان زيبا تري تبديل كنيد ، بهتر است از نقش گياهان در دكوراسيون داخلي غافل شويد . براي چيدمان ميز ميتوانيد از گياهان به صورت ايستاده با گلدان ها و گل هايي با تركيب رنگي مختلف نيز استفاده كنيد تا فضا را زيبا تر كرده و نيز از اين فضا انرژي فوق العاده عالي دريافت كنيد .

چيدمان گياهان بر روي پايه

جالب است كه يكي ديگر از راه نمايش دادن گياهان و گلها قرار دادن آنها بر روي پايه بوده است . از نظر فنگ شويي بهتر است گياهان را به صورت فرد بر روي پايه قرار دهيد . اين عمل باعث تغييرات فوق العاده خاصي در فضاي خانه شويد . ارتفاع پايه بايد به حدي باشد كه گلدان ها به خوبي نمايش داده شوند . در زير ميتوانيد يكي از طراحي خاص را مشاهده كنيد .

گلدانهاي ديواري

گفتني است كه اگر به فكر تغيير ديوار اتاق كار خود هستيد و قائدتا نميخواهيد هزينه زياد رنگ و كاغذ ديواري را پرداخت كنيد . ويكي سرا يك راه بهتر براي اين موضوع در اختيار شما قرار ميدهد . يك تغيير دكوراسيون ساده و كم هزينه اضافه كردن گلدان ها به صورت تابلو بر روي ديوار است . استفاده از گياهان سبز در اتاق خواب انرژي عالي را به شما ميدهد . با تغييرات جزئي ميتوانيد از يكنواختي خلاص شده و ديوار هاي زيبا تري نيز داشته باشيد .

 

تزيين اتاق كار با گلدان

شايان ذكر است كه استفاده از گل و گياه در دكوراسيون داخلي خانه يكي از ساده ترين روش ها براي افزايش زيبايي محيط زندگي شماست . براي افزايش آرامش محيط خود از گلدان در دكوراسيون خانه هاي خود استفاده كنيد . براي كاهش خستگي بدن خود ميتوانيد به محيط دنج اتاق خود برويد و در آنجا ريلكس كنيد . بنابراين استفاده از گياهان در خانه باعث افزايش زيبايي خانه و روحيه شما مي شود كه در تصوير زير ميتوانيد اين موضوع را نيز مشاهده كنيد .

 

تلانيته رنگي در دكوراسيون اتاق

بطور كلي ،بهتر است كه  براي افزايش جذابيت بيشتر و زيبايي به دكوراسيون خانه خود ، از گلدان ها با تركيب رنگي مختلف استفاده كنيد . بهتر است در انتخاب گلدان كمي دقت كنيد و براساس اندازه گل يا گياه و رنگ برگهاي آن گلدان را تهيه كنيد . دقت به اين موضوع ميتواند زيبايي خاصي به دكوراسيون رنگي خانه ها دهد . اين گلدان هاي خاص را بر روي يك استند در گوشه ديوار قرار دهيد .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.