اصول چيدمان اتاق خواب براساس جدول خاص فنگ شويي

درحقيقت ، لازم است بدانيد كه در اصول فنگ شويي ، يكي از مهم ترين بخش خانه اتاق خواب آن است ، بدين ترتيب ، بهتر  است اتاق را متناسب با شخصيت و سليقه ايده ال خود چيدمان كنيد . در مجموع ميخواهيم بگوئيم كه اتاق خواب تنها براي استراحت نيست بلكه بايد آرامش واقعي و حس خوبي را همراه با انرژي هاي مثبت به افراد منتقل كند  .

اصول فنگ شويي اتاق خواب 



در واقع اتاق خواب نماد شماست . بدين ترتيب ، هرگونه تغيير فنگ شويي كه در اتاق خواب خود ايجاد نمائيد ، انرژي بهتري را در اختيار شما قرار مي دهد .

گفتني است كه لورا سرانو ، مشاور فنگ شويي مستقر در نيويورك مي گويد : فنگ شويي فقط راهنمايي ارائه اصول طراحي فيزيك اتاق خواب نيست ، بلكه نحوه چيدمان ، تاثيرات مثبتي بر روحيه و عواطف خاص افراد بر جاي مي گذارد .

همچنين اودل ميگويد: هر دو علوم طب سنتي و نيز فنگ شوي باستاني قرن ها است باعث بهبود روال زندگي مردم شده است . بر اساس كتاب يي جينگ به اين موضوع تاكيد مي كنيم هر وسيله داراي انرژي خاص خود است بنابراين بهتر است با اصول فنگ شويي اتاق خواب خود را همانم طور كه مي خواهيم ، چيدمان كنيم .

دقت نمائيد كه مهمترين اصل فنگ‌شويي در تمام نقاط منزل ، كمك به جريان انرژي مثبت و متوقف كردن يا به حداقل رساندن جريان انرژي هاي منفي است . علاوه بر اين شما بايد بدانيد كه چگونه انرژي هاي مثبت را در محل زندگي خود حفظ كنيد و از به هدر رفتن آنها جلوگيري كنيد . بدين ترتيب ، بهتر است كه براي رعايت اصول فنگ‌شويي در چيدمان و وسايل اتاق خواب به راهنمايي زير به طور كامل توجه داشته باشيد .

 

فنگ شويي اتاق خواب

شايان ذكر است كه بدانيد،  فنگ شويي يك سيستم باستاني چيني مي باشد كه اين سيستم در مجموع از قوانين ثابت  وخاصي پيروي مي كند ، با استفاده اين قوانين وسايل اتاق خواب خود از قبيل مبلمان ، ميز و تخت خود را در جهتي قرار دهيد تا انرژي مثبت را دريافت كرده و حس خوبي را از محيط بگيريد . در حقيقت  فنگ شويي اتاق خواب ، رعايت برخي از نكات و اصول مهم است ، در اصل رعايت اين اصول در اتاق خواب علاوه بر حس آرامش و راحتي ، امنيت و سلامتي را براي شما فراهم  مي كند .

 

علم فنگ شويي

جالب است كه فنگ شويي ممكن است از 5000 سال قبل به وجود آمده باشد اما هنوز هم راهنمايي هايي كاربردي و مفيد را به ما ارائه مي دهد . بطور كلي ، روش قديمي فنگ شويي به ما كمك مي كند تا خانه مان را متعادل كرده و زندگي شاد تر و موفق تري را تجربه كنيم . مكاني كه مي توانيم در آن استراحت و انرژي لازم را دريافت كنيم اتاق خواب است ، بدين منظور ، اهميت دادن به فنگشويي مناسب در اتاق خواب مي تواند به زندگي عاشقانه شما انرژي ببخشد و همچنين توانايي و قدرت جسماني و بدني شما را افزايش دهد .

 

*اصول فنگ شويي اتاق خواب

_ پشتي مناسب براي تخت

بهتر است بدانيد كه، در اصول فنگ شويي ، بهترين تاج هاي تختخواب ، تاج هاي يكپارچه و محكم است كه جنس آنها ميتواند چوب يا چوب با روكش پارچه باشد .

توجه داشته باشيد ، هنگامي كه به خواب مي رويد ، بدنتان به مرحله بازيابي انرژي رفته و اين كار را طي مراحل مختلفي انجام مي دهد . به صورت ناخودآگاه ، سر شما نياز به پشتيبان ، محافظت و حمايت مناسب دارد ، همان طور كه پشت شما به هنگام نشستن طولاني مدت روي صندلي ، نياز به اين حمايت دارد .

در واقع ، علاوه بر داشتن ظاهري نرم و لطيف ، اين پشتي مستحكم از انرژي مثبت فنگ شويي در اتاق خواب شما نيز محافظت مي كند و از اين انرژي بيشتر را وارد بدن شما مي كند و از اين رو مي توان گفت كه كمتر احساس خستگي مي كنيد .

 

_ تشك حمايتي

پيشنهاد مي شود كه يك تشك حمايتي تهيه كنيد . تشك هاي متنوعي در بازار وجود دارد ، عاقلانه انتخاب كنيد و روي آن كه بهترين خواب و آرامش را ايجاد مي كند سرمايه گذاري كنيد . هر چه شب ها بهتر بخوابيد ، در طول روز سلامتي بدن و نيز جسم شما بيشتر است . در مجموع در هنگام خريد تشك اصول فنگ شويي را رعايت كنيد ، هيچگاه تشك هاي دست ساز و دست دوم را نخريد زيرا هرگز نميدانيد چه انرژي از سازنده و نيز صاحب قبلي تشك ، در آن انباشته شده است .

 

_ بلند كردن ارتفاع تخت

لازم است كه از ارتفاع مناسب تخت اطمينان حاصل كنيد . بنابراين براي اينكه بتوانيد انرژي متعادل فنگ شويي را از زير تخت بگذاريد ، بايد تخت خود را در ارتفاع مناسب از سطح زمين قرار دهيد . در مجموع ، تخت هايي كه زير آنها كشو هاي ذخيره سازي تعبيه شده است تا به شما در راه مرتب شدن فضا كمك كند ، تخت هاي فنگ شويي بد محسوب مي شوند . به طور كلي هنگام خواب انرژي بايد در بدن شما گردش كند كه در صورت مسدود شدن فضاي زير تخت اين موقعيت امكان پذير نيست و از اين رو خواب خوبي را تجربه نمي كنيد .

 

_ فاصله تخت از در

دقت داشته باشيد ، تختخواب تا جايي كه ممكن است از در فاصله داشته باشد . تختخواب را در ناحيه اي دورتر از در قرار دهد ، اما از اين نكته غافل نشويد كه ، هيچ گاه تخت خود را هم راستاي درب قرار ندهيد . به عبارت ديگر ، شما مي خواهيد در حالي كه در رختخواب هستيد در را ببينيد ، اما با در همسو نشويد . شما نمي خواهيد تخت خود را با هيچ يك از درهاي اتاق خواب خود هماهنگ كنيد . در حالت ايده آل ، تختخواب را مي توان به صورت مورب از درب قرار داد .

قرار دادن تختخواب در نزديكي درب مي تواند شما را متعجب از شگفتي هايي كه ممكن است برايتان پيش بيايد ، كند . هرچه از در دورتر باشيد ، آمادگي بيشتري براي پيش آمد ها خواهيد داشت . به طور كلي براي آرامش تخت خواب تا جاي امكان بايد از در ورودي فاصله بگيرد تا حس حال بهتري داشته باشيد .

در حالت كلي ، هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد ، درب بايد در خط ديد مستقيم شما باشد يا نزديك آن باشد ، بنابراين احساس مي كنيد كه بر زندگي خود كنترل داريد .

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.