آشنايي با ايده و طرح هايي درباره دكوراسيون تي وي روم

دكوراسيون تي وي روم

لازم است بدانيد كه طراحي دقيق و برنامه‌ ريزي‌ شده براي دكوراسيون تي وي روم اهميت بسيار مهمي دارد . به ياد داشته باشيد كه شما با رعايت الگو ها و نيز اصول دكوراسيون و چيدمان ميتوانيد اتاق تلويزيون خوب و مناسبي را براي خود و عزيزانتان ايجاد كنيد . در همين راستا بايد بدانيد كه توجه كردن به اين موضوع و بررسي دقيق فضا قبل از اجرا و پياده سازي هر نوع الگويي ، باعث ميشود تا هزينه هاي اضافي و نيز وقت شما هدر نشود .

عمدتا بايد بدانيد كه دكوراسيون  اتاق تي وي روم شامل : تلويزيون و متعلقات صوتي و تصويري است . همواره  با افزايش علم دكوراسيون داخلي معماران و طراحان الگو‌هاي جديدي را طراحي و پياده سازي كرده اند . حال در اين مطلب ويكي سرا تمايل دارد كه  اصول طراحي و دكوراسيون تي وي روم را برايتان بازگو كند .


قائدتا در بسياري از شرايط ، امكان آن وجود دارد كه افراد ، اتاق تلويزيون يا همان تي وي روم را با اتاق نشيمن اشتباه بگيرند و آنها را يكسان بدانند ، در صورتي كه بايد بدانيد كه اين تصور كاملا اشتباه است .

درواقع ، تي وي روم ، در واقع فضا و اتاقي از خانه است كه صرفا براي تماشاي فيلم ، در كنار خانواده طراحي و دكوراسيون ميشود . مسلما اين امكان هم وجود دارد كه شما بخواهيد از اين فضا براي استراحت ، مطالعه استفاده كنيد ، به همين دليل ، لازم است براي شروع طراحي و دكوراسيون اين فضا ، جزئيات را بررسي كنيد و كاملا دقيق و اصولي ، چيدمان را پيش ببريد .

معمولا اتاق نشمين فضايي است كه افراد براي رفع خستگي و جمع شدن دور هم در اين محيط حضور پيدا مي كنند . به طور كلي مي توان گفت كه  ركن اصلي اين محيط تلويزيون نيست . همچنين ، بهتر است در زمان چيدمان اتاق نشيمن ، مبل‌ ها را به صورت متمايل به هم قرار دهيد تا فضاي گفتمان و دورهمي نيز مهيا شود . در حالت معمول ، اتاق تي وي روم ، صرفا با هدف تماشاي تلويزيون و فيلم طراحي و اجرا ميشود . افراد كمتر از مبلمان خاص براي ديزاين اين فضا استفاده ميكنند . در مجموع ، هدف اصلي از طراحي اين مكان ايجاد يك فضاي دنج و راحت به دور از هر گونه هياهويي براي تماشاي تلويزيون است .


دكوراسيون اتاق تلويزيون 

درحقيقت همانطور كه مي دانيد ، اتاق تلويزيون را در هر خانه اي مي توان  پياده سازي كرد . اما نظر ما اينست كه بهتر است كمي خلاق باشيد ، اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه ممكن است خانه شما كوچك باشد و امكان اجرا و پياده سازي يك اتاق تلويزيون را نداشته باشيد . در اينصورت شما ميتوانيد با استفاده از تجهيزات جدا كننده مانند پارتيش ها ، اتاق نشيمن و اتاق تلويزيون را از هم جدا كنيد . حتي شما مي توانيد ، با استفاده از الگو هاي ساده يك فضاي زيبا و به دلنشين را براي خود ايجاد كنيد .

نكته مهمدر حالت كلي ، مهم‌ ترين موضوعي كه در زمان اجراي اتاق تلويزيون بايد بدان دقت داشته باشيد ، ايجاد يك نقطه كانوني درست براي قرار دادن تلويزيون است .

 

ابعاد اتاق تي وي روم 

اساسا براي آنكه بخواهيم ابعاد و اندازه مناسبي را براي طراحي تي وي روم مشخص كنيم بايد به دو فاكتور كلي توجه داشته باشيد . يكي از آنها ابعاد و اندازه مانيتور تلويزيون و ديگري نيز فاصله مبلمان شما با تلويزيون است . غالبا با در نظر گرفتن اين فاصله ميان صفحه نمايش تلويزيون و مبلمان خود ميتوانيد اندازه مناسب و ايده آل اتاق تلويزيون و يا همان تي وي روم خود را بهتر بشناسيد . در نتيجه با رعايت اصول فنگ شويي در اتاق تلويزيون ميتوانيد انرژي منفي خود را به انرژي مثبت و خوب تبديل كنيد .

 

سبك هاي مختلف براي دكوراسيون اتاق تي وي روم 

بطور كلي شما كاربران گرامي ميتوانيد بنا بر سليقه خود ، سبك دكوراسيون اتاق تلويزيون را نيز مثل هر كدام از ديگر فضاهاي خانه مشخص كنيد . بعنوان مثال : اگر تمايل  داريد كه يك تي وي روم لاكچري و درعين حال زيبا داشته باشيد ، ميتوانيد به سراغ مبلمان مجلل و لوكس‌ تر برويد و يا تا جاي كه  امكان دارد از وسايل دكوري و تزئيني لوكس و پر زرق‌ و برق استفاده نماييد.

همچنين در مقابل هم اگر ترجيح ميدهيد كه فضايي جمع‌ و جور تر و ساده‌ تر داشته باشيد ، ميتوانيد از اصول طراحي و دكوراسيون سبك‌ هاي مينيمال، مدرن، معاصر و… استفاده نماييد . در ادامه مبحث ، خدمتتان بيان مي كنيم كه از چه متريال هايي براي ايجاد نماي بهتر استفاده كنيد .

 

ايجاد تم يكسان در اتاق تي وي روم 

بهتر است ، براي اينكه بتوانيد در اتاق تلويزيون خود سبك مشخصي داشته باشيد ، از سبك هاي مختلف و جذاب آن اطلاع داشته باشيد تا بتوانيد يكي از برترين و مناسب ترين آنها را انتخاب نمائيد . همچنين توجه داشته باشيد كه طرح و نقش به همان اندازه كه در اتاق‌ هاي تلويزيون بزرگ موثر هستند ، در اتاق‌ تي وي روم كوچك هم موثرند . با اين اوصاف ، شما براي ايجاد تعادل ، بايستي از يك الگوي پايه و بي نقص براي كل فضاي اتاق تلويزيون خود استفاده كنيد . در كل، بايد قبل از شروع به كار ، اطلاعات خود را در مورد الگو هاي زيبا و تيپ ها افزايش دهيد و سپس براي ايجاد نمايي بهتر و دلنشين تر اقدام كنيد .

درمجموع بهتر است از اين نكته نيز غافل نشويد كه توجه كردن به اين موضوع در زمان اتمام كار حس خوب و دلپذير تري را به شما منتقل مي كند .

 

نكات مهم و طلايي براي دكوراسيون اتاق تلويزيون 

حقيقتا براي آنكه بتوانيد فضاي تي وي روم خود را به بهترين شكل ممكن طراحي و چيدمان كنيد لازم است كه برخي از مهم‌ ترين نكات ارزشمند طراحي اتاق تلويزيون را به خوبي بشناسيد .

براي آگاهي بيشتر بهتر است در ادامه مقاله به بررسي اين نكات كليدي بپردازيم .

 

مبلمان خاص براي اتاق تي وي روم 

در واقع مهم است بدانيد كه به جز تلويزيون و صفحه نمايش ، يكي ديگر از مهم‌ ترين و خاص ترين المان‌ ها و عناصر طراحي اتاق تي وي روم، مبلمان است . دقت داشته باشيد كه اولين شرط براي انتخاب كاناپه و مبلمان مناسب براي تي وي روم، راحتي آن است . فراموش نكنيد ، مبلمان شما بايد تا حدي راحت باشد كه بتوانيد با خيال راحت بر روي آن دراز بكشيد و فيلم مورد علاقه‌ تان را تماشا كنيد . در مجموع استفاده از متريال هاي مناسب و خوب ميتواند حس عالي را در هنگام تماشاي تلويزيون به افراد منتقل كند .

همچنين اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه  با توجه به پيشرفت روزافزون صنعت مبلمان ، الگو ها و مدلهاي مختلفي از اين شي در بازار وجود دارد . شما ميتوانيد با بررسي دقيق مدلها و متريال هاي مختلف بهترين و خاص ترين گزينه را براي محيط اتاق تلويزيون خود تهيه كنيد و اين مكان را به بهترين شكل ممكن دكوراسيون و چيدمان كنيد .

 

فرش مناسب 

بطور معمول ، يكي ديگر از مهمترين عناصر دكوراسيون در هر اتاق تلويزيون ، فرش است . شما ميتوانيد از الگوهاي مختلف و متفاوت فرش براي ايجاد نمايي بهتر در اتاق تي وي روم استفاده كنيد . يادتان باشد كه اين شي انواع مختلفي دارند كه هر يك به سبك خاصي دلالت ميكند . اين تنوع دست شما را در انتخاب بهترين الگو باز گذاشته است . بهتر است ابتدا دقيق اين فضا را بررسي كنيد و سپس بهترين مدل آن را تهيه كنيد . در نهايت بايد بدانيد كه توجه نكردن به اين موضوع ميتواند هزينه هاي جانبي شما را افزايش دهد .

 

استفاده از مبل ال شكل 

لازم است بدانيد كه قبل از دكور يا مبله كردن يك اتاق تلويزيون قناس ، به اين فكر كنيد كه چطور ميتوانيد از فضاي موجود به بهترين شكل استفاده كنيد . پيشنهاد مي شود كه در اين فضا از مبلمان با الگوي ال استفاده كنيد . براي ايجاد يك ميز مناسب براي اين مبل ، شما ميتوانيد از چند كنده درخت استفاده كنيد و با كمي خلاقيت بينظير يك ميز خاص براي خود درست كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.