هر آنچه بايد درمورد دكوراسيون وينتج بدانيد .

شايان ذكر است كه بدانيد ، دكوراسيون وينتج يك سبك منحصر به فرد و دوست داشتني است . در اين سبك زيبا و خاص با استفاده از وسايل قديمي و نوستالژيك خانه را دكوراسيون و چيدمان مي كنند . توجه داشته باشيد كه سبك وينتيج قاعده و قانون خاصي ندارد و بدين منظور ، اجراي آن بسيار مقرون به صرفه و آسان است .

در اين سبك جذاب و بينظير ؛ پارچه هاي گل گلي ، وسايل قديمي، كاغذ ديواري هايي با الگو ي پيچيده و زيبا از زير شاخه هاي اصلي سبك دكوراسيون وينتج مي باشد . با اين وجود ، ويكي سرا تمايل دارد كه اين سبك پرطرفدار و زيبا را برايتان شرح دهد . 

سبك دكوراسيون وينتج


آگاهي لازم را در اين زمينه داشته باشيد كه براي درك بهتر اين نوع دكوراسيون ، ابتدا معني سبك وينتج را بدانيد . به طور معمول اين سبك به دوره خاصي از تاريخ اشاره ميكند . بدين ترتيب ، بخشي از طراحان و معماران بر اين باور هستند كه اين سبك مربوط به 30 الي 60 سال قبل است . به طور كلي اشياء  و تجهيزات دكوراسيون اين دوره ها داراي الگو و مدل هاي خاص و جذابي مي باشند .

بهتر است بدانيد كه اين دكوراسيون اصيل با به نمايش گذاشتن عناصر و وسايل قديمي و خاطره انگيز محيط را به دلنشن و رويايي  ميكند . از اين نكته نيز غافل نشويد كه اگر از عاشقان و طرفداران سبك قديمي مانند سبك روستيك هستيد ، بهتر است از اين الگو براي دكوراسيون خانه خود استفاده كنيد و از تماشاي فوق العاده خاص آن لذت ببريد .

 ممكن است  تا به اينجاي مبحث ،  گمان كرده باشيد كه خانه‌هاي سبك وينتيج پر از وسايل قديمي‌ و جذاب هستند و به خانه‌هاي افراد سالمند بيشتر شباهت دارد . در كل ناگفته نماند كه اين موضوع هم درست است و هم غلط است . به طور كلي وسايل قديمي با الگو و مدلهاي خاص در زير مجموع سبك وينتج قرار دارد .

لازم است بدانيد كه وسايل و تجهيزات دكوراسيون وينتج به دوره خاصي از تاريخ اشاره مي كنند . طراحان و معماران ابتدا دوره خاصي از تاريخ را انتخاب ميكنند و از الگوهاي همان دوره براي دكوراسيون خانه استفاده ميكنند .

گفتني است كه در اين سبك وسايل و نيز تجهيزات با الگو و مدلهاي خاص در كنار هم قرار مي گيرند . در اين راستا بايد رعايت و پيش روي از اين الگو حس تاريخي بودن را در اختيار افراد قرار مي دهد . اين شيوه دكوراسيون مي‌تواند با سبك‌هاي ديگري مانند سبك دكوراسيون داخلي انگليسي تركيب شود.

 

نشانه هاي سبك وينتج

لازم است بدانيد ، كساني كه دكوراسيون وينتيج را به عنوان روشي براي دكوراسيون خانه خود انتخاب مي‌كنند بايد بدانند كه تنها از تجهيزات و المان هاي دوره خاصي استفاده نكنند ، بلكه دوره هاي تاريخي مختلف را با هم تركيب كنند . مثلا براي اجراي دكوراسيون وينتيج مي‌توان از تجهيزات دهه‌ي 30 ميلادي تا 90 ميلادي استفاده كرد و آنها را با هم ست كرد .

 

رعايت و پيروي از تناسب ها در دكوراسيون

در واقع اين سبك به شما اجازه ميدهد از هر آنچه دوست داريد استفاده كنيد . به طور كلي دست شما در انتخاب متريال و مواد مختلف باز است و شما ميتوانيد آزادانه محيط خود را دكوراسيون كنيد . ولي بايستي براي چيدمان و دكوراسيون خانه از يك قانون كلي پيروي كنيد ، در مجموع افزايش الگو و المان ها نبايد محيط شما را شلوغ كند .

بهتر است بدانيد كه رعايت يك تناسب كلي لازم است . پيشنهاد ما اينست كه وسايل تزييني خود را در يك محيط قرار ندهيد و آنها را در محيط خانه پراكنده كنيد . از گلدان ، نورپردازي هاي غير مستقيم ، كنسول ، تابلوهاي هنري قديمي و قاب عكس هاي خانوادگي سياه و سفيد غافل نشويد .

 

ويژگي هاي سبك دكوراسيون داخلي وينتج

بهتر است بدانيد كه تا اين جا يك شرح كامل در خصوص سبك وينتج را در اختيار شما قرار داده ايم ، در اين بخش مي‌خواهيم به بررسي ويژگي هاي سبك دكوراسيون وينتج بپردازيم . همانطور كه ميدانيد اين سبك از قاعده و اصول خاصي پيروي نميكند ، شايد با خودتان بگوييد نبود قواعد و استفاده از عناصر قديمي ، محيط را خسته كننده ميكند ، ولي اين تصور كاملا اشتباه است.

 

استفاده از وسايل قديمي براي دكوراسيون وينتج

در حقيقت وسايل قديمي و كهنه پايه سبك دكوراسيون وينتج است . اگر وسايل ارزشمند داريد اما زنگ زده يا كهنه شده اند آن را دور نندازيد . شما ميتوانيد با استفاده از كمي خلاقيت و ابتكار از اين وسايل و تجهيزات دوباره استفاده كنيد و نماي خانه خود را تغيير دهيد .

به عنوان مثال ، كمد قديمي مادربزرگ را از انباري بيرون بياوريد ، آن را رنگ كنيد و در گوشه نشمين جاي دهيد . گرامافون زنگ زده را گردگيري كنيد و روي ميز كنسول بگذاريد . شما با استفاده از اين تجهيزات قديمي و پايه ميتوانيد محيط زندگي خود را زيباتر كنيد .

 

بهره گيري از رنگ هاي روشن براي دكوراسيون

آگاهي لازم را داشته باشيد كه اگر مقاله دكوراسيون رنگي ويكي سرا را مطالعه كرده باشيد ، ميدانيد كه هر كدام از رنگها انرژي خاص دارند و قادرند كه حس خوبي را به محيط بدهند . رنگهاي روشن اساس و پايه سبك وينتج است ، شما ميتواند از سفيد ، كرم ، خاكستري ، بژ و ماسه اي به عنوان رنگ اصلي استفاده كنيد . براي حذف يك نواختي رنگ شما قادر هستيد از تركيب رنگهاي ديگر نيز استفاده كنيد و آنها را با رنگ اصلي تركيب كنيد .

به طور معمول ، ميتوانيد از طيف هاي كم رنگ صورتي ، ياسي و آبي نيز در برخي از قسمت هاي خانه استفاده كنيد . در كل رنگ هايي كه جلوه ي كلاسيك و زيبا به منزل مي دهند مناسب فضاي وينتيج هستند . براي خاص تر شدن اين محيط مي توانيد از وسايل تزييني و دكوري قرمز ، زرد ، نارنجي استفاده كنيد .  

 

فوايد كاربردي و ويژگي هاي سبك دكوراسيون وينتج

  • انتخاب آزادانه شكل و مدل مختلف
  • افزايش محيط كار
  • جذب انرژي مثبت
  • نظم بخشيدن به فضا
  • استفاده از متريال پايه با توجه به هم راستاي با محيط زيست
  • اجرايي الگوهاي ساده
  • كاهش هزينه ها
  • كاهش استرس و اضطراب
  • استفاده از وسايل تزييني مختلف

 

معايب دكوراسيون داخلي سبك وينتج

  • شلوغي و نامرتب بودن
  • خسته كننده بودن چيدمان
  • استفاده از متريال پايه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.