فنگ شويي + كاربردهاي بينظير آن در دكوراسيون منزل

شايد برايتان عجيب باشد و تا به حال اسمش به گوشتان نخورده باشد كه فنگ شويي اصلا چي هست و براي چي استفاده مي شود؟ بايد در جواب اين سوال ، بگوئيم كه فنگ شويي نوعي چيدمان اصيل و منظم است كه هر خانه اي نيز به آن احتياج دارد . وقتي مردم در مورد فنگ شويي صحبت مي كنند تا اين موضوع را بررسي كنند كه خانه آنها با اصول فنگشويي چيدمان شده است يا خير ؟ لازم است كه آگاهي و اطلاعات كاملي را درمورد آن داشته باشند .

در اصل فنگ شويي نوعي  هنر و علم باستاني بوده كه بيش از 3000 سال پيش در چين توسعه يافته است . همچنين ترجمه لغوي فنگ به معني باد و شويي به معني آب است . دقت نمائيد كه در فرهنگ چيني ، باد و آب هر دو با سلامتي در ارتباط هستند . بر اساس بينش و درك تائوئيست از طبيعت ، اين ايده مطرح ميشود كه زمين زنده بوده و داراي انرژي نيز هست .

 

تعريف فنگ شويي


گفتني است كه فنگ شويي به معني تعامل انسان ها و محيط اطراف آنها بوده است . فنگشويي شما را قادر مي سازد بر اين انرژي هاي متقابل تأثير بگذاريد تا به پيشرفت هاي خواستني زندگي متعالي خود برسيد . در مجموع ، اين اتفاق با موقعيت يابي درست و نيز طراحي محيط اطراف با اصول فنگشويي ايجاد مي شود .

در همين راستا ، شنگ چي نشان مي دهد كه چگونه مي توان انرژي هر فضا را متعادل كرد . متعادل مردن انرژي باعث سلامت و خوشبختي براي افراد ميشود . قوانين فنگشويي مربوط به چيدمان و جهت گيري فضايي در هنگام طراحي ساختمانها ، قرار دادن مبلمان و وسايل و حتي بدنه مورد توجه قرار مي گيرد . در حالت كلي ، فنگ شويي شامل عناصر 5 گانه است  كه در ادامه مبحث به تشريح آن مي پردازيم .

عناصر پنج گانه 

بايد به اين موضوع توجه كنيد كه در فرهنگ چيني عناصر پنج‌ گانه بدين معني كه جهان و كائنات از (عناصر پنج‌ گانه فنگ شويي ) به وجود آمده است و اين پنج عنصر در همه جا يافت ميشود و نقش بسيار ارزشمندي و حياتي بر كيفيت زندگي دارند .

عناصر پنج گانه شامل:

  • آب
  • آتش
  • فلز
  • چوب (جنگل)
  • خاك (زمين)

در مجموع ،  چيني ها بر اين باور هستند كه اين عناصر پنج گانه قابليت تبديل شدن به يك ديگر را دارند . از اين طريق ، مي توان گفت كه باعث چرخه‌ هاي تبديلي مي شود كه در زير به تشريح اين 5 عنصر مي پردازيم :

آب 

قائدتا آب عنصري است كه با فراواني ، رفاه ، حركت ، پاكسازي ، تصفيه و جريان احساسات همراه است . وقتي صحبت از نمايش آب در فضاي شما مي شود ، تمركز خود را روي حوضچه هاي آرامش بخش بر امواج جزر و مدي شديد بگذاريد .

آتش 

همواره آتش يك عنصر قدرت است كه با عمل ، اشتياق و شهرت گره خورده است . آتش براي جذب مشتري ، بهبود زندگي اجتماعي شما و پشتيباني از بيرون آوردن نور در جهان اصلي بسيار مهم و اساسي است . اين نكته را در نظر داشته باشيد كه در مورد بازي با آتش در نوشته فنگشويي بسيار به بارها هشدار مي دهد ، زيرا مي تواند انرژي خلاق قوي را بالا ببرد و مي تواند باعث سوختن سريع شما شود .

فلز 

بايد بدانيد كه فلز با تمركز و وضوح همراه است و رابطه مستقيمي با سلامت ، ثروت و عشق دارد . جالب است كه مي توانيد آن را با رنگ برنجي و سايه ها تركيب كرده و طراحي خانه از آن استفاده كنيد . مي توانيد با افزودن هرگونه پالت نقره اي به دكوراسيون خانه خود محيط را خاص تر كنيد .

چوب ( جنگل ) 

اين نوع عنصر نيز كمي متفاوت از عنصر زمين ، چوب در شنگ چي بر روي گلهاي شكوفا شده طبيعت تمركز مي كند . نماد چوب زندگي جديد ، رشد ، گسترش ، خلاقيت و سلامتي را نمايش ميدهد .

مسلما آوردن عنصر چوب به خانه به معني افزودن برخي گياهان واقعي يا تركيب رنگ سبز در يك فضا مي باشد  . من عاشق گياه يشمي هستم كه به گياه پول نيز معروف است . بامبو يكي از اين گياهان سبز است . اين گياه به نام گياه شانس شناخته ميشود . مراقبت از اين گياه در خانه بسيار مفيد بوده است. به خصوص از نقش گياهان در دكوراسيون و چيدمان با اصول فنگ شويي نبايد غافل شويم . ما گياهان مصنوعي را فضا خانه توصيه نميكنم ، زيرا آنها انرژي راكد را جذب مي كنند .

خاك ( زمين ) 

زمين به طور كلي با ثبات و امنيت در روابط و تجارت ارتباطي مستقيمي دارد . با كمال تعجب ، بايد گفت كه خاك براي حفظ امنيت شماست . در اين مواقع ، بهتر است كه  ، رنگ هاي زمين (در درجه اول كرم و قهوه اي) را به دكوراسيون خانه خود اضافه كنيد . هرگز فراموش نكنيد ، اين نكته بسيار مهم ، ميتواند تاثير خاص و بينظيري را بر روال زندگي ما به جاي بگذارد .

فنگ شويي در منزل 

شايد شروع به فنگ شويي منزل ، تا حدودي ساده و آسان باشد ، البته اگر نكات آن را دريابيد . شما قادر هستيد تغييرات بسيار موثر و مفيدي در خانه تان به وجود آوريد . اين تغييرات به تدريج و با گسترش علم فنگ شويي در محيط خانه‌تان ميتوانيد محيط با حس بهتر نيز براي شما ايجاد كند . در مجموع ميخواهيم به صورت كلي ، 2 مورد از اصول فنگشويي خانه را برايتان مطرح  كنيم .

درمجموع بايد بدانيد كه فنگ شويي خانه تاثيرات بسيار با ارزش و مفيدي را بر روي جسم و روح شما به جاي مي گذارد .

 

(1) حذف وسايل اضافه 

در حقيقت يكي از راه كارهاي مهم و اساسي ، حذف وسايل بي استفاده است . همه چيز هايي كه در خانه نيازي نداريد و تنها فضا شما را اشغال كرده اند خلاص شويد . زمان بگذاريد اجسام و وسايل درهم برهم و مزاحم كه شما را عصبي و كلافه ميكنند را به عنوان درماني براي استرس پاكسازي كنيد . با اين كار ذهن و روان شما از آشفتگي نيز خارج شده و بار منفي ذهني كه باعث ايجاد بيماري نيز ميشود كاهش ميابد . مطمئن باشيد با اين كار ، ذهني سبك و آماده خواهيد داشت . به شما پيشنهاد مي كنيم اين كار را پشت گوش نيندازيد و در انجام آن كوتاهي نكنيد . زيرا اين كار ضرورت بسيار مهم در ايجاد انرژي هاي فنگ شويي را به محيط خانه شما ميافزايد .

 

(2) هوا و نور مناسب در خانه 

خوشبختانه اين دو عنصر يعني هوا و نور براي سلامت خانه خوب و نيز باعث ايجاد انرژي مثبت و فوق العاده اي در خانه ميشود . بهتر است از ابتدايي صبح پنجره هاي خانه خود را باز كنيد تا از اين طريق هوا سالم را وارد خانه خود كنيد . يكي از نكات مهم براي هواي سالم خانه استفاده از گياهاني بوده است كه به طور كلي قادر ميباشند هوا را تصفيه كننده و آلاينده موجود در هوا را به خود جذب كنند و با استفاده از گياهان هوا خانه پاك و تميز ميشود . نور را نيز فراموش كنيد .

در اين مواقع ، بهتر است از پرده نازك براي پنجره استفاده شود كه باعث ورود نور به خانه نيز ميشود . در صورت موقعيت بد خانه ميتوانيد از چراغ ها به جاي نور طبيعي براي روشن كردن محيط استفاده كنيد تا آرامش را براي شما ايجاد كند .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.