جزيره آشپزخانه كوچك و لاكچري + انواع مدل هاي ۲۰۲۱

جالب و عجيب است كه بدانيد جزيره آشپزخانه مدرن باعث ايجاد فضايي خاص و شگرفي در آشپزخانه مي شود و از طرفي هم  مورد توجه طراحان دكوراسيون آشپزخانه قرار گرفته است . بطور معمول ،  در سال 2021 با تغيير و افزايش تنوع در طراحي آن در ميان طراحان و نيز مردم با استقبال بالايي مواجه شده اند و طرفداران جزيره مدرن نيز افزايش پيدا كردند .

در اصل جزيره مدرن نقش بسيار اساسي و مهمي را در دكوراسيون آشپزخانه به خود اختصاص داده است. بهتر است بدانيد و اين نكته مهم را زمينه اطلاعات خود كنيد كه  جزيره اين طرح هاي مدرن به شما كمك ميكند كه آشپزخانه اي با فضاي به دلنشين تر و باكلاس تر داشته باشد .

جزيره آشپزخانه


لازم به ذكر است كه  در دكوراسيون جزيره مدرن براي بهره وري بيشتر از فضا سينك و اجاق گاز را در كنار هم قرار ميدهند . همچنين براي هود از ( هود هاي القايي ) نيز استفاده مي كنند كه زيبايي بيشتري را در اختيار افراد قرار ميگذارد . اگر به درستي از فضاي زير ميز جزيره استفاده شود ، مي تواند باعث زيبايي و نيز تميزي آشپزخانه شما شود و از اين طريق حس بهتري را در اختيار شما قرار ميگذارد . ويكي سرا در اين مقاله قصد  دارد تا شما با بروز ترين و عالي ترين جزيره آشپزخانه در سال 2021 و انواع آن آشنا كند . بنابراين اگر تمايل داريد كه آشپزخانه زيباتر و امروزي تر نيز داشته باشيد بهتر است در اين مقاله با ما همراه باشيد  .

خوب است بدانيد كه جزيره آشپزخانه يك پيشخوان جذاب است و داراي قابليت هاي زياد و منحصر به فردي بوده است كه موجب  افزايش بهره وري از فضا ميشود و از اين رو فضاي زيباتري را در اختيار افراد قرار ميگذارند . علاوه بر آن مي توانيد سينك ظرفشويي و يا اجاق گاز روميزي را بر روي آن نصب كنيد و سبك دكوراسيون آشپزخانه خود را به كلي تغيير دهيد . جزيره در انواع و طرح هاي مختلف بوده . مي توانيد از آن براي آشپزخانه هاي بزرگ و كوچك به شكل هاي مختلف بهره ببريد.

وقتي آشپزخانه رويايي و شيك خود را تجسم مي كنيد . احتمالا جزيره آشپزخانه مدرني را براي خانه خود در نظر مي گيريد كه همه لوازم ها از قبيل : قابلمه ها و ماهيتابه ها ، چاقو ها ، ظروف و وسايل كوچك و جزئي شما را به راحتي ذخيره كند . بدين منظور ، ايده خوب براي آشپزخانه كوچك مدرن استفاده از جزيره به صورت چرخ دارد بوده است . از اين نكته نيز غافل نشويد كه جزيره چرخ دار در آشپزخانه كوچك مي توانند مقداري پيشخوان و فضاي ذخيره سازي اضافي ارائه دهند و ظاهر تازه اي به فضا شما ميبخشد . اين مقاله به شما كمك ميكند در هنگام خريد بهترين مدل را بر اساس شكل خانه خود خريداري كنيد .

تاثيرات خوب جزيره بر آشپزخانه

غالبا اولين جزاير آشپزخانه در دوران معاصر در آمريكا توليد شد . اين فضا باعث زيبايي و كارايي بهره وري و نيز ميشود . پس از ظهور كابينت داخلي ، در نيمه اول قرن بيستم ، جزيره به عنوان يك مبلمان مستقل باقي ماند و در دكوراسيون آشپزخانه شناخته شد .

توجه داشته باشيد كه جزيره در نقطه محوري آشپزخانه قرار دارد كه باعث تميز شدن و نيز فضا باز براي آماده سازي غذا براي شما ايجاد مي كند .جزيره مجهز به وسايل و لوازم جانبي مانند سينك ظرفشويي يا چهارپايه غذاخوري مي تواند مركز فعاليت شما را افزايش دهد . سازندگان و طراحان مي گويند افزودن جزيره بيشتر از هر ارتقاء ديگري در آشپزخانه براي شما مهم تر و پر فايده تر است .

محيط مناسب براي جزيره

بهتر است بدانيد كه جزيره ميتواند براي هر خانه زيبا و نيز به دلنشين و رويايي باشد . بدين صورت ،  قبل از هر اقدامي براي نسب و نيز ايجاد جزيره به اين نكته مهم دقت كنيد كه ابعاد آشپزخانه خانه شما چقدر است و با قرار دادن كانتر جزيره فضا شما نيز گرفته نميشود . استفاده از هر جزيره براي آشپزخانه با ابعاد مختلف اصلا توصيه نمي شود .

زيرا به جاي ايجاد زيبايي باعث شلوغي و نيز كوچك شدن فضا ميشود و علاوه بر آن زيبايي فضا را خراب ميكند . علم دكوراسيون داخلي براي آشپزخانه هاي مدرن به كمك ما براي رفع اين مشكل آمده است . اگر آشپزخانه با ابعاد كوچك داريد ميتوانيد از جزيره چرخ دار نيز استفاده كنيد . اين مدل جلو شلوغي را گرفته و حس خوبي را در اختيار شما قرار ميگذارد .

در نهايت،  بايد با در نظر گرفتن اندازه آشپزخانه ابعاد جزيره را مشخص كنيد تا تمام كارها را راحت انجام دهيد و علاوه بر آن به حفظ زيبايي ظاهري آشپزخانه هم كمك كند.

انواع جزيره

در واقع جزيره‌ آشپزخانه‌ انواع مختلفي دارد . بهتر است نسبت به فضا خود آنها را انتخاب كنيد . به طور مثال آشپزخانه‌ هاي كلاسيك معمولا جزيره‌ هاي مستطيل با زواياي مشخص و آشپزخانه‌ هاي مدرن نياز به جزيره‌ هاي منحني بدون زاويه‌ دارد . در ادامه مقاله  به تشريح 2 نوع از مدل هاي جزيره آشپزخانه  مي پردازيم .

(1) جزيره متحرك چرخ دار

شايد برايتان جالب باشد كه جزيره آشپزخانه چرخ دارد و از بهترين و به روز ترين نوع هاي جزيره در دكوراسيون و طراحي آشپزخانه مدرن مي باشد . در اصل، اين نوع جزيره باعث انعطاف پذيري و راحتي فضا خانه نيز ميشود . مفهوم اين موضوع به اين دليل است كه در زير اين جزيره چرخ ها همراه با stop نصب شده كه از حركت آن در هنگام صرف غذا نيز جلوگيري مي كند .

همواره از بهترين روش هاي كه براي متحرك كردن جزيره استفاده از چرخ در زير آن است . نمونه چرخ هاي متناسب با سبك جزيره و دكوراسيون كلي آشپزخانه انتخاب و در طراحي از آنها استفاده ميشود . اين جزيره به شما اين امكان را ميدهد كه در هنگام تهيه غذا و نيز صرف از آن استفاده كرده و بعد از اتاق آن را جمع كنيد . از اين طريق شما فضاي باز تر و نيز آرامش بخش تري را براي خود ايجاد ميكنيد . رايج ترين جزيره همان جزيره چرخ دار با روكش چوب است كه در خانه با ابعاد كوچك نيز بسيار پر طرف دار است .

مزاياي خاص آن :

مزاياي خاص جزيره متحرك يا همان چرخ دار بسيار متنوع و جالب است . يكي از مهم ترين خصوصيات اين جزيره بهره وري از فضا بوده است . اين جزيره به طور كلي فضا بيشتري را در اختيار شما قرار ميگذارد و قادر هستند آن را حركت دهيد . اين موضوع عمل شستشو را راحت تر ميكند زيرا باعث بازي فضا شده و از اين رو شما با خيالت راحت تر كارهاي خود را انجام ميدهيد .

(2) جزيره گرد

بهتر است به اين نكته توجه داشته باشيد كه در خانه‌ هاي با دكوراسيون داخلي مدرن استفاده از سطوح منحني در طراحي جزيره بسيار پر كاربرد و اساسي است . اين قطعه در طراحي و دكوراسيون معمولاً به صورت هماهنگ با اجزا مختلف خانه تركيب شده و مورد استفاده قرار ميگيرد .در آشپزخانه‌ هاي با دكوراسيون داخلي مدرن جزيره‌ هاي گرد يا منحني رايج بوده است . در اين گونه جزيره‌ ها معمولا سينك ظرفشويي در داخل آنها طراحي ميشود . در اين جزيره‌ ها از سينك‌ هاي گرد تك لگنه بيشتر استفاده ميشود تا هماهنگي بين شكل منحني جزيره و سينك برقرار شود .

مزاياي خوب آن :

در مجموع ، اين مدل جزيره آشپزخانه خاص و مدرن را در اختيار ما قرار مي دهد . اصولا در اين فضا كمتر احساس خستگي و بي حوصلگي مي كنيم و دوست داريم پيشتر در اين فضا بمانيم .

 

منبع : wikisara

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.